Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Welke minikas?

Machteld

Recommended Posts

Voor mijn achtertuin wil ik een mini-kas aanschaffen: circa 100 x 65 x 40 cm. De kas komt op ons terras te staan.

Bedoeld om kruiden, bloemen en evt enige groenten wat vroeger in te kunnen opkweken. Onze vensterbank is daarvoor te klein.

Nu heb ik twee exemplaren gevonden: 1 van hout met deksel van polycarbonaat en de ander met ook de zijkanten van polycarbonaat (alleen het skelet is van hout).

Wie kan mij advies geven welke van de twee te kiezen? 

• 2 weeks later...

Denk met alleen de deksel van polycarbonaat dat die steviger is kwa constructie? Kun je de prijs en link geven van beide?

Wat zijn precies je wensen en wat wil/kun je besteden?

Toevallig heb ik een aluminium zaaiminikasje op de kop getikt, was niet in de aanbieding maar toch minder dan de normale prijs. En nergens anders meer on line te vinden, ook niet meer bij de dealer. Had de tip aan een bekende moestuinliefhebber gegeven en die had meteen besteld. Na enige tijd twijfelen toch ook on line besteld, was de laatste. Had niet verwacht een bevestiging te krijgen voor ophalen, maar s'avonds toch een mail met ophaalnr. Volgende ochtend meteen opgehaald, kon helaas van de de bekende niet meteen meenemen. Die is nu boos op mij, dat ik die niet meteen meegenomen had. Omdat zij ook dat stuk moesten rijden en de moeite nemen op te halen. Maar om terug te komen op je vraag, die is kleiner maar zitten trays in voor zaaien. Is een aluminium constructie met platen. Kan niet veel gewicht aan, maar voor zaaien is het precies goed. Met klep boven en deurtjes voor.

Voordeel van hout is dat je een stelling/planken hebt en meer gewicht kan hebben, kun je van hout niet beter zelf naar wens maken?

Ja dat is het trieste bij die, van hout kun je ook zo verstevigen met schuine dwars latten en naar wens maken. 

Die alu zou ik ook niet zo buiten zetten, blijft er ook niks van over. Is ook alleen bedoeld voor zaaien, als ik handig was zou ik van hout maken.