Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het mini moestuintje van Jeanne in 2012

Featured Replies

Geplaatst:

Zo, al zoveel gelezen van jullie allen. Ik wil het dit jaar hier ook bij houden,en foto's plaatsen.Omdat ik weinig ruimte heb, zal ik mij dmv speciekuipen,emmers en potten zeker wel kunnen behelpen hoop ik. Wat ik ga zaaien en poten, zal ik hier onder neer zetten en in het nieuwe jaar de resultaten neerzetten.

TOMATEN:

red chery large

tiny tim

AARDAPPELS:

charlotte

rosenveld

SLA:

mini sla litle thom thum

meikoningin

kagraner summer[biologisch]

PEULEN norli

DOPERWTEN wonder van america

UIEN walla walla

WORTELEN amsterdamse bak

WINTERWORTELEN berlicumse

KOMKOMMER market more

BOSUITJES white lissabon

MELOEN charentais

PAPRIKA sweet californian wonder

Verder wil ik bij de tuinwinkel nog een snack komkommer kopen.

En hopelijk gaar de kumquat, de druiven boskoops glorie, en de notarisappel het ook weer goed doen. allen veel succes voor het volgend seizoen Jeanne

Geplaatst:

Mooie lijst Jeanne. Wat heb je buiten de potten en kuipen voor grondoppervlak?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

ha ha heel weinig, een koude kas van 1 bij 1 meter, en net als rantje een mm van 1 bij 1 meter, maar ik krijg nog een koude kas[ kast model] maar nergens te koop nu jammer genoeg. maar ja we zijn maar met zijn 2en, en als ik iets teveel heb geef ik het aan mijn schoonvader, 85 jaar inmiddels en die is er dan zooo blij mee. Mijn man weet het nog niet, maar in zijn strakke tuin komen toch een paar potten van mij te staan ha ha, groetjes Jeanne

Geplaatst:
  • Auteur

Ik was mijn 2 aardbeien planten nog vergeten, heb ze nu ingepakt in noppen folie hoop dat, dat goed is.

• 3 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

Laat het voorjaar maar komen, vandaag in de sfg en in de kk allemaal nieuwe grond gedaan, ook nog witlofzaadjes gekocht bij het tuincentrum, en wat grote potten voor de meloen en komkommer. en vloeibare tomaten mest.

Geplaatst:

Haha wij zijn ook net in het tuincentrum geweest!

Wat gaat er nou precies in je MM? Ik mis nog pluksla en radijsjes hahahah En andijvie...en natuurlijk een afrikaantje moet er ook nog bij.

Die van mij hebben gewoon het hele seizoen onder de broccoli gestaan

Ik heb potgrond gekocht en een zak brekerszand.

Had gelezen dat met voorzaaien dit net zo goed, mischien wel beter, dan zaai&stek-grond. Dus morgen even mengen, even kijken hoeveel zand op welke hoeveelheid grond en dan een beetje vermiculiet erdoor.

Welke soort witlof heb je gekocht?

Hier hadden ze maar weinig dingen eigenlijk. En nog heel veel Kerst-rommel

En ben je geen pot voor de aubergine vergeten

Geplaatst:
  • Auteur

Ha ha, nee die pot heb ik nog wel staan, kwam er nog een paar tekort. Ik ga in de eerste instantie peulen en doperwten in de mm doen, en sla ,wortelen, uien in de kk, tussen de peulen en erwten door hoop ik nog wat bieslook kwijt te kunnen. De witlof ja hij ligt nu in de kelder, maar het was iets van blinker op het eind. zal nog weleens kijken, ik hoor het wel wanneer je ze wil hebben, mijn man gaat een ruime kist maken voor de witlof, tot nu doen de stekjes van de tomaat tini tim, en de paprika het heel goed binnen. dus jij ook nieuwe grond, nee ik heb ook geen zaai en oogst grond genomen iemand zei vorige keer op dit forum, dat het niet optimaal was. nog lekker een weekje vakantie hé? groetjes

Geplaatst:

Ja ik heb lekker een weekje nog vrij! Al vind ik het best leuk op school hoor

Die potgrond hebben ze ook weer in verschillende soorten en maten, is om het makkelijk te houden

Maar wil nu echt aan mijn prei enzo beginnen, nog even iets van een bak zoeken om in de kunnen mengen!

Witlof lijkt mij ook heel leuk! Geloof dat ik dat wel bij alles nog zeg!

Kan je jouw emailadres in een PB'tje sturen? Ik denk dat ik wel iets leuks heb om je te sturen!

• 3 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

Vandaag de sla, aubergine,parika en tomaten, allemaal verplant, ieder nu zijn eigen pot. De sla gaat morgen de koude kas in, hopelijk schijnt de zon zo nu en dan, anders is het hard afharden, zo uit de warme kamer. fijn weekend iedereen

Geplaatst:

durf jij dat nu al aan de aubergine en tomaat naar de koudekas?

Geplaatst:

sla staat inderdaad hier ook in de koudebak maar de tomaat, paprika en aubergine gaan pas als de nacht temperaturen hoog genoeg zijn. Sterker nog ik heb ze nog niet voorgezaait. Of heb jij middelen om de boel warm te houden 's nachts Jeanne?

Geplaatst:
  • Auteur

Nee hoor, alleen de sla staat in de koude kas, de rest nog lekker warm binnen.

Geplaatst:

Gaat allemaal lekker bij jou

Heb je gezien dat een foto plaatsen nu veel makkelijker is?

En als het niet lukt mag je ze best naar mij mailen, zet ik ze er voor je op hoor

Ben nu wel erg benieuwd hoe het er allemaal uitziet enzo!

En natuurlijk je uien!

Geplaatst:

aha nu pas zie ik t.. af en toe lees ik het fout. Dyslexie is zo onhandig soms.

Geplaatst:
  • Auteur

Eerlijk gezegd Miranda, heb ik mij er nog niet in verdiept. Maar komt goed zal het toch ooit leren [hoop ik] fijne dag nog.

• 3 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

ptdc007117051328975303.JPG

De tini tim tomaat.

Ze doen het best goed, worden niet zo iel vind ik, toch?

Geplaatst:

Die zien er prima uit Jeanne...inderdaad mooi compact

Geplaatst:
  • Auteur

Jaa maar die heb ik gewoon bij de groentenman gekocht hoor. maar zijn inderdaad lekker

• 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

Zo ik zal een up-date maken van mijn vorderingen.Want anders heb ik her en der wat staan, en niet hier,wat toch eigenlijk de bedoeling was/is

Tot nu toe binnen voor gezaaid:

de wedstrijd aubergine,

tiny tim tomaat 2x

Tomaat red cherry large,2x

Tomaat mille fleur 2x

sla:

in de houten bak sla eva

binnen: klein duimpje

komkommer:

Op het zakje stond zaaien in maart,nu dat is het bijna, 2 zaadjes 1 opgekomen, maar pas 3 dagen geleden

soort: emalia.

uien:

Walla walla binnen

reuzenui tentoonstelling nog niet opgekomen binnen

pootuitjes, in de houten bak,gaat goed.

bieslook red ninja, wel opgekomen maar ziet er nu niet zo mooi uit.

Wortels:

amsterdamse bak in de koude kas,gaat goed.

Wortel vita longa van de week in de houten bak gezaaid.

Verder staan de peulen en erwten in de houten bak, ook in de koude kas,gaat goed en gaan straks in manden. De aardappels liggen nu in een houten kistje, op grond te spruiten [hoop ik] boven in de slaapkamer nu dit was mijn overzicht, o ja knoflook staat in de koude kas gaat goed.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Hoe groot is je koude kas Jeanne?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Ha ha ik heb alles mini, echt klein 1 meter breed dat weet ik, wilde een foto van onze tuin, er op zetten vanavond maar lukte weer eens niet, niet van de mm houten bak enzo maar gewoon van de tuin, en stel dat,dat moestuin zou zijn, lekker verder dromen Jeanne denk ik dan maar. Moet me echt behelpen met die manden, potten etc, maar daar komen tzt ook foto's van.

Geplaatst:
  • Auteur
ptdc001782491329944590.JPG
Geplaatst:
  • Auteur

sorry weer verkeerd.[zie boven] wij kunnen het ook echt niet hé de wil is er maar dan .................

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.