Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Vorig jaar kreeg ik een zaailing van mijn vader, die bloeide fuchsiarozerood. Uit de zadenruildoos heb ik een 'limelight'.  Bij @Grork was een wit exemplaar komen aanwaaien. Kortom, er zijn zafen geruild en verspreid, en nu ben ik heel benieuwd welke kleuren en mengsel er uiteindelijk gaan ontstaan. Zal de witte uiteindelijk verdwijnen? 

Inmiddels heb ik een en ander voorgezaaid. Grappig om te zien is dat de rode en de limelight rode steeltjes hebben. De steeltjes van de witte zijn groen. 

Wie heeft er nog meer de Mirabilis in zijn/haar tuin staan en vindt het leuk af en toe updates te delen? 

20210414_153212.jpg

Geplaatst:

Witte mirabilis van begin heeft iets meer behaarde bladeren.

Geplaatst:

De Limelight heb ik ook gezaaid (eergisteren), maar die moet nog opkomen. Ben wel benieuwd, weer iets nieuws in de tuin. 

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik bewaar ieder jaar de knollen, dan weet ik zeker welke kleur ik krijg. Roze heeft mijn voorkeur. Maar gestreept komt ook voor.

Mijn Schoonvader noemde het altijd het Vieruursbloempje, van wege het late moment dat de bloemen opengaan. Daar zijn de nachtvlinders dan weer dankbaar voor.

Geplaatst:
  • Auteur

Maken ze ook knollen? Interessant! En die moeten dan waarschijnlijk uitgegraven worden en vorstvrij bewaard gedurende de winter?

Ik wil mijn zaailingen binnenkort eens gaan uitplanten. De bakjes zijn nu echt krap, ze moeten meer ruimte, dat betekent wel dat ze dan de kou in gaan. We wagen het erop, morgen tussen de buien door misschien. 

Geplaatst:
  • Auteur

Ik kwam bij het uitplanten van mijn baby mirabilisjes een verrot iets tegen op de plek waar vorig seizoen de mirabilis stond. 🤔

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.