sluipwesp Geplaatst: 24 april 2021 Geplaatst: 24 april 2021 De laatste jaren zie ik een voor mij vreemde vlieg tussen de fruitbomen in de kas vliegen. Er vliegen er heel veel en zijn erg beweeglijk vooral met de voorpoten. Ze zijn zo groot als een huisvlieg. Op het internet kan ik niets vinden over deze vlieg. Of hij schadelijk is weet ik niet en het is een raadsel waar die van leeft. Iemand die hem herkend? Quote
rorror Geplaatst: 24 april 2021 Geplaatst: 24 april 2021 (aangepast) Het zat al bijna in je naam: Sluipwesp = Sluipvlieg Mintho rufiventris, https://nl.wikipedia.org/wiki/Mintho_rufiventris 24 april 2021 aangepast door rorror 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
sluipwesp Geplaatst: 24 april 2021 Auteur Geplaatst: 24 april 2021 Dank je @rorror voor je snelle reactie, het is inderdaad de Mintho rufiventris. En nu je het zegt het zat bijna in mijn eigen naam Als ik de naam googelt schijnt de vlieg zelfs enkele soorten rupsen te parasiteren dus ik ben helemaal happy met mijn collega vlieg 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.