Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Van deze twee heb ik zaden. kardoen, nieuw onaangebroken zakje. Roodlof, aangebroken zakje met meer dan de helft aan zaden. Ik zou deze zaden graag ruilen tegen wat zaadjes van groenten die je in de winter oogst: winterwortelen bijvoorbeeld! Andere suggesties zijn ook welkom. Ik zou beide zaadssorten kunnen verdelen in twee zakjes. Dus ik heb dan 2 x kardoen, en 2 x roodlof.

Geplaatst:

Ik zoek nog roodlof die tot ver in de winter in je tuin kan blijven staan..welke soort is het?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Behalve boerenkool en spruitjes kunnen ook winterwortelen en bietjes lang blijven staan, maar deze moeten er wel uit voor de eerste vorst. Verder -ook met vorst- kan je prei telen, veldsla, winterpostelein en pastinaak. Ook peterselie staat bij mij meestal in de winter op de tuin, maar van wortelpeterselie weet ik niet of die kan blijven staan. Je hebt buiten veldsla ook andere sla die je kan telen ( artic king?)

Geplaatst:
  • Auteur

Appelvrouw: Deze roodlof moet er voor de winter uit. Zaaien van half juni tot half juli. 4 maanden later oogsten.

Staat op het zakje hoor, die wijsheid heb ik niet van mezelf!

Geplaatst:
Staat op het zakje hoor, die wijsheid heb ik niet van mezelf!

Hee, Jootje daar halen wij ook allemaal onze wijsheid vandaar hoor..gewoon van de zakjes

Helaas deze roodlof heb ik al..ik zoek de winterharde ( zaaien in augustus)

Geplaatst:
  • Auteur

Even gezocht, zag hem bij het vlaamszaadhuis.

Geplaatst:

Ik moet ergens radicchio hebben, die ik 2 jaar terug de hele winter op het veld heb laten staan (moest van het zakje ) Er kwam amper krop in, en daarna versnotte de hele boel in de lente.

Alleen kan ik het zakje niet meer vinden Misschien heb ik het in de zadencaroussel gedaan?

De kropjes op internet zien er lekker uit, maar het is me tot 2 keer toe niet gelukt om er wat eetbaars van te krijgen. En dan hoeft het voor mij niet meer

Kan iemand zich herinneren of die zaden in de 'blije-doos' zitten?

Geplaatst:
Even gezocht, zag hem bij het vlaamszaadhuis.

Ja ik heb even gekeken, daar staat in ieder geval een soort bij die wat winterharder is. Ik ga eerst maar even kijken bij Wout Spaan Kortenhoef of hij hem niet heeft. In de blijde doos, daar was roodlof in Jorieke, maar niet vermeld welke soort/of dat het winterhard was.

Edit: Was dat Radicchio Palla Rossa Precoce? want dan heb ik er wat zaad uitgehaald...zo handig dit forum..en je eigen seizoen. Zit ik hier als Gooise Vrouw ziek op bed met buikvirus, kan ik toch even op mijn eigen topic kijken naar mijn zaadlijst..ook al liggen de zaden ruim 400 km verderop..ben ik toch een beetje blij

Geplaatst:

Ach Jet, hier op vakantie en dan ook nog ziek

Buikvirus waart heel Nederland door, tjonge wat kun je daar beroerd van zijn.

Kan er over mee praten.

Beterschap gewenst.

Geplaatst:

Mijn zakje had (voor zover ik weet) nog veel info. Maar het kan ook zijn dat de latijnse naam net niet meer leesbaar was. Die staat altijd zo handig bovenaan het zakje, waar openen jullie die dingen zodat de boel leesbaar blijft?

Geplaatst:

openknippen aan de onderkant, of het bovenste afgeknipte reepje met plakband op t zakje plakken

Geplaatst:

Openen met briefopener en zaad in een gripzakje in het originele zakje terug doen....lekker omslachtig maar wel afdoende

Roodlof is dat rode kool? zal wel niet....nooit gehad dan...

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Hoi, MedeTuinFanaten.

Zelf ga ik in het voorjaar beginnen met tuin te geven aan mijn klas.

Hiervoor heb ik helaas wel van groentes of planten nodig.

Ik krijg van iemand al zaden van de wonderboom aangeboden.

en hier zie ik de kardoen staan! Lijkt op de artisjok toch?

hoe is het opkweken van deze planten? de verzorging en het oogsten.

en het verwerken natuurlijk!.

Hebben jullie zaad dat jullie niet nodig meer hebben ik sta er voor open!

mvgrs, jowell134.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic