Swa Geplaatst: 11 mei 2021 Geplaatst: 11 mei 2021 Wegens omstandigheden was ik totaal te laat dit jaar om wat fruitboompjes te enten. Is het een idee om nu nog onderstammen te bestellen en die dan direct te gaan planten met als doel ze volgend jaar pas te enten? Ik besef dat die onderstammen dan misschien wat meer onderhoud zullen vragen (water geven) omdat het al zo laat is op het jaar, maar dat neem ik er dan wel bij. Het voordeel dat ik zie is dat die onderstammen dan zeker al goed vertrokken zijn tegen volgend jaar. Het doel is om een 3-tal oude appelbomen met super lekkere appels te vermenigvuldigen. Soort is onbekend. Quote
weknow Geplaatst: 11 mei 2021 Geplaatst: 11 mei 2021 Ik vrees dat je nu geen ondersdtammen kunt kopen. Normaal zijn die alleen als wortelgoed te koop tussen pakweg december en maart. Maar geen nood...op de onderstammen die je komende winter koopt kun je dan in het voorjaar enten. Ongeplant gaat dat zelfs makkelijker om te doen omdat je de onderstam alle kanen op kunt draaien, waardoor je makkelijk stevig bindtape kunt omwikkelen. En meteen daarna plant je ze in een pot als je vrij vroeg ent en ze nog even binnen kunt houden (bijvoorbeeld in kas) of boompjes eerst in pot verder wilt kweken of als je wat later ent meteen in volle grond. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.