Anous Posted May 31, 2021 Share Posted May 31, 2021 Ik ben Anouschka, Ben al een tijdje aan het rondneuzen hier op het forum. We hebben een redelijk grote siertuin waar toch veel achterstallig onderhoud aan was toen we het huis kochten. Na 5 jaar zie ik vooruitgang en heb een plekje gevonden voor een kasje van 2 bij 3. Niet super groot, maar er is niet echt plek voor iets groters. Ondertussen heb ik wat leuke tomatenzaden geplant en de broccoli neem behoorlijk wat ruimte in. Best spannend en leuk. 🙂 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bearded johnie Posted May 31, 2021 Share Posted May 31, 2021 Leuk, welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted May 31, 2021 Share Posted May 31, 2021 Welkom op het forum. Heb je geen moestuin buiten de kas? Of misschien komt dat nog. Ah, ik zie het al, geen plek. Bekend probleem hier 😄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anous Posted May 31, 2021 Author Share Posted May 31, 2021 Ik wilde altijd graag een klein boerderijtje met veel grond en dat hebben we nu 1500m2, wel met een grote zwemvijver en een groot gazon en rondom de tuin staan veel naaldbomen , berken en struiken. De tuin was redelijk verwaarloosd ( veel zevenblad) , maar er is niet echt een plekje om een moestuin te beginnen dus maar in een hoekje een kas geplaatst. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted May 31, 2021 Share Posted May 31, 2021 Welkom !, eenmaal de microbe te pakken ga je misschien nog wel een plekje vinden 😄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 1, 2021 Share Posted June 1, 2021 welkom, 👍🖐️ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 1, 2021 Share Posted June 1, 2021 Welkom.👍 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted June 1, 2021 Share Posted June 1, 2021 Ik lees gazon en niet echt een plekje vinden. Dat zou voor mij betekenen: stukje gazon afplaggen en moestuin beginnen! Welkom in ieder geval, en in een kas van 2x3 kan je verbazingwekkend veel kwijt hoor! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted June 1, 2021 Share Posted June 1, 2021 Welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max040 Posted June 1, 2021 Share Posted June 1, 2021 (edited) Hallo ik ben Max, net als vele heb ik heel veel informatie hier gevonden en begonnen met mijn eerste moestuin. Heb 2 kinderen die ik graag wat bij wil leren over hun voedsel. De totale investering is €150, min het water en uren die ik er in werk!? Het is voor mij net therapie zelfde heb ik met koken. in de toekomst hoop ik een grote moestuin te beginnen en vloggen om zo de tips and tricks te delen🤗 veel kweekplezier groentes uit Eindhoven Edited June 1, 2021 by Max040 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 1, 2021 Share Posted June 1, 2021 Welkom Max, Een leuke tuin, die is zeker een eigen voorsteltopic waard.😉 Nu sta je in Anous nieuwe tuintje.🤫 Alvast een tip: Denk aan de plantafstand bij bijv. de kool en tomaten etc. Dan groeit alles niet tot een dichte jungle en krijg je meer oogst. Want het ziet er wel erg groeizaam uit daar in de lichtstad! 1 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 2, 2021 Share Posted June 2, 2021 welkom Max! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted June 2, 2021 Share Posted June 2, 2021 Ik lees gazon en niet echt een plekje vinden. Dat zou voor mij betekenen: stukje gazon afplaggen en moestuin beginnen! Welkom in ieder geval, en in een kas van 2x3 kan je verbazingwekkend veel kwijt hoor!Muahhahaha was het eerste wat ik dacht! De man is al zo veel van zijn gazon kwijt. Oops, was dat echt gras? Nee joh, dat pompoenenveldje stond er altijd al! Ahem...Gras kan weg. Heb jij veel meer plek voor je moeshobby. Ik vrees dat als ik nog meer gras hier weghaal, ik een serieus probleem heb, maar jij hebt nog niks weggesnoept. Karton erop en tuinaarde. Niks wegscheppen hoor, veel te zwaar. Dit werkt nog een stuk beter ook én is makkelijker. Oohooohhh, zó benieuwd naar je nieuwe tuinplannen nu je ons zegen hebt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts