Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:
Een grote vrieskist hoeft denk ik niet eens. We gaan inderdaad lekkere droge en gerookte worsten maken. Ook salami.

En dan 2 mooie grote hammen, en heel wat bacon. We zijn niet zo gek op varkenslapjes of karbonade ofzo, dus van dat gedeelte van het varken zullen we proberen andere dingen (worst, gehakt, wat dan ook) te maken. En de stukjes voor de honden gaan idd in de vriezer.

Hoi Jorieke, je weet dat het wordt afgeraden honden varkensvlees te voeren? http://www.voernatuurlijk.nl/Website/NL/NRV/basisgoedmenu.html

(Voer je ze trouwens altijd rauw vlees?)

Rauw varkenvlees is sterk af te raden voor je hond - ivm de ziekte van aujeszki - maar als je het zou koken dan kun je het ze best af en toe wat geven hoor. Volgens de leer van de link die harmony je heeft gestuurd - en die wij al jaren aanhangen - is koken van vlees voor je hond niet de bedoeling en dus staat varkenvlees bij de rauwvoerders op de zwarte lijst.

Maar als jij restvlees van je varken hebt en dat kookt of bakt en het daarna invriest om later aan je honden te geven dan denk ik dat er weinig kan gebeuren.

Botten moet je ze - van geen enkel dier - NOOIT gekookt of gebakken geven!

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:
En er zit een witte aanslag op mijn potjes, dat lijkt wel kalk. Nu weet ik dat ons water hier veel kalk bevat, maar zo erg?

En moet ik de Weck-ketel nu ook nog schoonmaken, bijvoorbeeld al die kalk-deeltjes verwijderen?

Ik heb de ketel de vorige keer nog even aangehad met schoonmaakazijn, de witte aanslag ging namelijk echt niet meer van de potjes af.

Het heeft goed geholpen, de potjes van dit keer zijn mooi gebleven, geen witte aanslag meer!

Geplaatst:
Alle 2:1 geleisuiker jam van vorig jaar is nog goed. Dat het een half jaar houdbaar is betekend dat het minstens een half jaar houdbaar is en dat het daarna kan gaan gisten. Maar vaak is het wel enkele jaren houdbaar als je schoon werkt.

Ik gebruik marmello en dan suiker op smaak. potjes goed wassen en heet naspoelen, dan goed vol met hete jam deksel erop en op de kop zetten, zo blijft de jam heel lang goed.

Geplaatst:

Ben het eens met Leslie, gekookt varkensvlees eventueel met wat rijst/groente kun je goed aan de hond voeren.

en rauwe kip kan al helemaal geen kwaad voor de hond.

Ik neig ook naar het barfen rauwe natuurlijkevoeding voor de hond, maar een keer iets gekookt kan natuurlijk ook best.

Hier nog link over groente die bv aan de hond gemengd met vlees, vis of yogurt heel gezond zijn.

http://www.barfplaats.nl/handleiding-tot-barf/groente-en-fruit

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Wel,wel ben aan het verzamelen om te gaan wecken. Er staan dozen potten in de huiskamer, versleten ringen en verschillende merken, klemmen en deksels. Veel voor weinig. Kom er niet aan uit welke wekring bij welke pot hoort. Er zijn platte en vierkante ringen. Deksels die een ronde of rechte rand hebben. Kan iemand me vertellen op welke pot welk dekseltje en ring hoort, hoe kun je dat zien?

Geplaatst:

, ronde ringen maar dan niet plat maar vierkant, weet niet hoe het anders uit te leggen

Geplaatst:

Tja dat zijn ringen in het vierkant dus niet plat maar de ring heeft 4 gelijke zijden. Maar wel rond.

Hoe leg je dat nou uit.

Mijn moeder had die dingen ook, maar op welk soort pot ze pasten, weet ik niet meer, en helaas kan ik het ook niet meer aan haar vragen.

Geplaatst:

Ja Jorieke lach jij maar, zit hier met die potten te kijken, of nee, de vierkante ringen. Foto's op dees forum is veranderd en ik ben er nog niet achter hoe te plaatsen. http://www.inmaakpotten.nl/weckketels.html staan ze op en warempel ze heten ook zo; vierkante wekringen

aangepast door Gast

Geplaatst:
Nog nooit gezien! Zit ook geen lipje aan, om hem tussen pot en deksel uit te trekken?!

Dat lipje is niet nodig als je beugelpotten hebt, dan gebruik je de beugel niet alleen om af te sluiten maar ook om de pot weer open te maken. Misschien zijn ze dus te gebruiken bij die beugelpotten.

Veuvecouderc

Geplaatst:

Horen die vierkante niet bij van die hoge voorraad potten waar je bv gedroogde spagetti enzo in stopt.

Geplaatst:
Bij wat voor een beugelpotten? Ik heb ook wel van dit soort potjes:

8168.jpg

En dan zit er ook een lipje aan de ring...

Die potten heb ik ook, en ik krijg er ook ringen met lipjes bij. Maar het is niet nodig, dat lipje. Ik weet het ook niet maar ik zou me kunnen voorstellen dat je - vanwege die beugel - liploze ringen kan gebruiken.

Ik heb ook nog andere potten - op onderstaande foto de derde van links bovenste rij - en die hebben een deksel wat over de pot gaat en daarna gaat er een klem overheen. Die ringen met lippen (!) zijn niet echt geschikt voor deze potten, ze passen niet goed, dus misschien zijn die vierkante liploze wel heel geschikt voor deze pot. Misschien moet ik een partijtje bestellen.

aangepast door Gast

Veuvecouderc

Geplaatst:

Echt waar goude=handel daar in Frankrijk, prachtig die groene potten

Geplaatst:
Echt waar goude=handel daar in Frankrijk, prachtig die groene potten

Ja er zijn er wel meer die dat denken. Op de franse marktplaats worden ze aangeboden voor 5 tot 10 euro per stuk (door Parijzenaars die denken hele unieke stukken in handen te hebben) maar niemand koopt ze. Omdat je er namelijk geen ene moer aan hebt, ze zijn te onhandig voor fruit, te groot voor saus en voor de meeste kun je ook nauwelijks meer ringen of klemmen kopen. En voor de sier wil niemand ze hebben, vangt alleen maar stof En daarbij heeft bijna iedereen hier er zijn schuur vol mee staan!

Maar als je een leuk handeltje wilt opzetten dan doe ik graag mee hoor. Doe jij de opslag, vervoer en verkoop en zorg ik voor de aanvoer!

Veuvecouderc

Geplaatst:

de vierkante ringen zijn inderdaad liploos. Vroeger werden die potten bij ons opengemaakt door er met een speld in te prikken, zodat er lucht bij kon en het deksel losliet. Er zijn potten bij waar een randje op het randje van de pot zit en daar lijken ze op te passen en dan met een daksel waar een rand in zit. Zo ga ik het uitproberen.

Dan zijn er nog potten waar een ribbel in de hals zit, waar dat voor dient?

Die klempotten kun je wel goed gebruiken voor wekken? Ik dacht dat het meer sierpotten, voorraadpotten waren

Geplaatst:
Ja Jorieke lach jij maar, zit hier met die potten te kijken, of nee, de vierkante ringen. Foto's op dees forum is veranderd en ik ben er nog niet achter hoe te plaatsen. http://www.inmaakpotten.nl/weckketels.html staan ze op en warempel ze heten ook zo; vierkante wekringen

, tis nog vroeg. Dit bericht moest geedit, niet geqoute

Geplaatst:

Ik heb nog duitse bierflessen die zien er ong zo uit als de grolschbeugels. Meer inhoud was een cadeautje en heb ze er nog staan.

Kan ik deze flessen als ik ze goed uitkook(Schoonmaak) gebruiken voor sap bv appelsap.

En is het dan houdbaar en hoe lang

Geplaatst:
  • Auteur

Vast wel. Je kunt er alleen niet aan zien of het nog goed is (volgens mij). Bij de blikken deksels van de flessen die ik gebruik wel. Dus ik werk er liever niet mee.

Volgens Brouwmarkt zijn ze "ideaal voor likeur, bier en wijn"

Geplaatst:

De potten en deksels zijn gesorteerd. De deksels waar blok/liploze/vierkante ringen op passen zijn bij mij allemaal van het merk Vegla. De potten ook van hetzelfde merk maar ook merkloze waar de deksels ophoren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic