Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
ik heb gele framboosplanten te ruil, iemand?

Ja hoor! Zeg maar wat je ervoor wilt ruilen... peperplant, meloenplant, spigariello, rode spruitjes ik heb echt te veel om op te noemen...

Geplaatst:

Heeft er nog iemand tegen die tijd paprikaplantjes over

Ze willen hier maar niet groeien , en vorig jaar had ik de kas vol.

Ook te ruil gele framboos.

En ik zal ook eens even kijken hoeveel ik heb,

maar misschien zijn er nog liefhebbers voor lievevrouwenbedstro

Geplaatst:

Hoi Greetje, ik heb ze nog niet staan,maar wil ze wel nu nog voor je zaaien, alleen mijn zaadjes heb ik naar iemand anders gestuurd, Gaat nu toch hard met dat mooie weer. Die van mij doet het opperbest. Dus als je wat zaadjes op wil sturen ga ik er direct mee aan de slag. Dmv foto's hou ik dan wel op de hoogte van het wel en wee van je plantjes. Ik hoor het wel van je.

Geplaatst:

framboos voor mij!

ik heb wel paprika over

Geplaatst:

Ik heb zoals gewoonlijk teveel gezaaid, dus ik heb een boel paprikaplantjes over in verschillende kleuren. Als je nog genoeg gele framboos hebt wil ik wel met je ruilen.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Geplaatst:

Wijnruit, wat doe je daarmee? Nooit gehad in de tuin, dat is misschien wel leuk.

Wijnruit (Ruta graveolens) Meerjarig kruid met gele bloemen, in de bloei verdrijft het katten. Het fijngehakte blad van de wijruit geeft een kruidige smaak aan salades en (vlees- en vis-)sauzen en past bovendien uitstekend bij kaas.

Thee van wijnruit werkt verlichtend bij hoofdpijn en is desinfecterend. Een kleurenaanwinst voor de tuin, maar past ook goed in rotstuinen bovendien trekt de wijnruit bijen aan. De blaadjes kunnen licht irriterend zijn voor de huid (dus handschoenen aan als je het plukt).

Ik probeer het dit jaar voor het eerst, maar ik zal voor jou ook wat zaaien.

Geplaatst:

ken er iemand tabakplantje, als insectwerend plantje in de serre?

dat zaad is precies poeder, zo fijn, het ziet er naar uit dat ik er dus veel te veel zal gezaaid hebben

de overschot breng ik mee naar moestuindag voor de geïntresseerden

Geplaatst:

ik gebruik voor mijn fragiele zaailingen spray van het werk om water te geven, er kan wel maar 250ml in

daar zat zoutwater in om wonden te spoelen, niets giftigs dus

moesten er mensen geïntresseerd zijn, we hebben er altijd te veel ?00946891332478862.JPG

Geplaatst:
kent er iemand tabaksplantje, als insectwerend plantje in de serre?

Ja, die heb ik altijd in de kas..samen met een moederkruid en veel gewone kruiden. Zelf heb ik er een paar zaailingen overgehouden..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Ik heb nog een hele kluwen met Sint Janskruid wortels/plantjes. Iemand....?

Ik zoek nog zo'n plastic ding om zelf ijslolly's mee te maken. Mocht iemand die nog in een kast hebben staan? Ik heb er al 1, maar op warme dagen eten we ze sneller op dan dat je ijsjes kan maken.

Graag, de mijne hebben de winter niet overleefd. Ik zal eens even kijken of we nog ijslollydingesen hebben, anders heb ik nog kaarsrestjes (daar was je toch ook in geïnteresseerd?)

Geplaatst:
ik gebruik voor mijn fragiele zaailingen spray van het werk om water te geven, er kan wel maar 250ml in

daar zat zoutwater in om wonden te spoelen, niets giftigs dus

moesten er mensen geïntresseerd zijn, we hebben er altijd te veel ?

Altijd handig, dus graag 1 of 2, zeg maar wat j e ervoor terug wil

Geplaatst:

werkt ook tegen gezwollen testikels lees ik net...

Ondanks dat ik daar wegens gebrek aan testikels geen last van heb, wil ik wel wat plantjes van je hebben

Ik heb nog wat bont zevenblad, maar niet veel...? Wel veel peper en tomatenplantjes

Geplaatst: (aangepast)

Bij mij zijn alle stekjes van de Japanse wijnbes aangeslagen..in de aanbieding dus.

Heylane, Eva en Bonnie heb ik bronzen venkel beloofd..maar er is een probleem..tot nu toe heeft er maar 1 de strenge winter overleefd..en zaailingen heb ik nog niet gezien.

Thea de gele Hinnomaki doet nog niets..we wachten nog even af.

Willen jullie eventueel genoegen nemen met of...1 rabarber,1 roze bes stek (geen idee van de naam), 4 gojibes stek(misschien wel 6), 2 rode hinnomaki kruisbes, 6 Japanse wijnbes..Alles al aan t wortelen.

De aloe vera/stekjes zijn behoorlijk verzopen door de buurman ik heb er 4 beloofd, en hoop er dus 4 te redden..dat gaat misschien net lukken.' Die heb ik beloofd aan Eva,Helly, Frank en Marieke.

De rest van de beloofde planten zien er goed uit en een deel zit al in potten te wachten om te verhuizen naar Limburg over 4 weken...

Edit± ik heb ook nog 4 zaailingen physalis sud Tirol en 4 stekjes bonte citroentijm aan te bieden.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Heeft er iemand nog wat citroenmelisse voor me? Die van mij is ook doodgevroren.

Ik heb toch echt veel vorstschade: citroenmelisse, venkel, ananassalie, laurier en ik geloof dat mijn munt ook het loodje heeft gelegd. Grrrr, dat laatste zou onkruid moeten zijn.

Echt veel ruilhandel heb ik niet, een tomatenplant, digitalis, toorts, oregano (lekkere, makkelijk plukbare)

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Bonnie mijn citroenmelisse leeft iig nog..een steek een stukje voor je uit!

Welke toorts heb je..koningskaars heb ik zat, ik wil wel graag zwarte toorts.Anders hoef ik niets hoor!

Mijn laurier is ook bevroren..iemand die stekjes kan maken

• Nieuwe aanmaken...