wilma Posted January 20, 2012 Posted January 20, 2012 hallo mensen, ik heb Basilicum zo spaarzaam mogelijk gezaaid. Nu het aan het opkomen is vraag ik mij af, moet dat kruid verspeend worden of niet. De potjes die de supermarkt heeft, zitten altijd boordevol zaad. Maar je kan niet lang met dat potje doen. Eenmaal de blaadjes geplukt is het plantje wijlen.k zou er wat langer plezier van willen hebben. Hoe doe ik dat? goetjes Wilma Quote
Marinus Ros Posted January 20, 2012 Posted January 20, 2012 Elk basilicum plantje heeft zijn eigen ruimte nodig om zich te kunnen ontwikkelen zoniet sterft een deel af en/of blijft de bladvorming ondermaats. Quote
Jorieke123 Posted January 20, 2012 Posted January 20, 2012 Een basilicum plant (1 zaadje) wordt in een grote pot of in de vollegrond stukken groter dan die propvolle potjes in de supermarkt. Of wou je ze in de vensterbank kweken? Dan is een grote pot niet handig... En wil je dat de plant wat kleiner blijft neem ik aan.Je kunt ze per plantje dan gewoon meer ruimte geven dan ze bij de supermarkt-kweker zouden krijgen. Dan gaan ze langer mee. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
wilma Posted January 20, 2012 Author Posted January 20, 2012 dank je jorieke, dan zet ik ze net als sla in een eigen potje.Voor nu, in koude kamer en later in de tuin.Groetjes Wilma Quote
Recommended Posts