Ga naar inhoud

Tip voor het planten van blauwe bessen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Inderdaad, ze staan er al in. Moeten nog goed groeien om op te vallen.

Deze rassen heb ik gepland:

1 Duke

2 Northland

3 Bleujay

4 Bleucrop

5 Goldtraube 71

6 Elliott

• 1 year later...
Geplaatst:

Ik heb 2 bLauwe bessen die sinds vorig jaar aan het doorschieten zijn. Soort van zover dat bij een bes mogelijk is.

Een roze, de pink lemonade en een reuze blauwe bes, bleu giant, die ook daadwerkelijk gigantische bosbessen gaf trouwens. Minstens 2 x groter dan de normale die ik heb. Echter…

Vorig jaar kreeg het wat ander blad lijkt het. Of misschien is het blad niet zozeer anders, danwel het groeitempo en gemis aan bessen wat ze zo anders dan de rest van mijn ik denk 8/10 andere struiken maakt.

Ze gaan dit jaar al helemaal alleen maar de lucht in. Deze blue giant is wel 2 m hoog. Dan heb ik deze vorig jaar nog wel flink gesnoeid.

b4710e3f143116b545a2241e410e8f12.jpg

1586db6c114441080c1498c3b419c1a5.jpg

53a72dba098ed8e3acb29e33ee2f6edb.jpg

fa0479863c61f510b79fa95a73f9ff11.jpg

Wat moet ik met deze struiken doen? Heeft iemand dit eerder gezien? Heb het zelf voor alle duidelijkheid niet eerder gezien, noch gehad. Beide bessenstruiken staan op een andere plek in de tuin trouwens.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...