Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

33 soorten groenten ?


Waaslander

Aanbevolen berichten

Bij het zien van volgend filmpje https://www.youtube.com/watch?v=xAQMqxKl2zg op 00:30  . 33 soorten groenten mijn eerste gedacht zo veel maar na enkele filmpje te bekijken begon ik eerder te denken ik kweek een grotere variatie . 

 

Maar hoe begin je te tellen ? Vermoed dat de tomaten ook worden meegerekend  als groentesoort  maar als 1 of 2 . 

gewoon tomaten is 1 of aperitief tomaten en vlees tomaten is 2.  Laat staan dat je alle rassen als 1 telt kom ik er enkel met paprika pepers en tomaten bijna vermoed ik .

 

Als moestuinder wil ik toch hoeveel mogelijk variatie en zij moeten eerder gelijke groentepakketten kunnen maken .

 

Hoeveel soorten kweken jullie en hoe tel je het . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Telen wat je zelf lust zou ik zeggen, maar wij vermeerderen en behouden ook soorten. Verse groentjes voor kindjes kindergarten en school, dus aparte smaken, kleuren en vormen. 

Verdeling in families en soorten/rassen, maar als je over 33 groente praat lijkt me dat je de rassen/soorten niet zal tellen dan tel je toch dubbel of zie ik dat verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een klein tuin en alles is op fruit gericht. Door ruimte gebruik natuurlijk ook meerdere soorten op een stam. Nu bleek er in de tuin meer dan 80 soorten/variëteiten fruit te staan. Ik moest 2x tellen. Ondertussen is et wel wat minder geworden doordat de minder lekkere soorten verwijderd zijn en zo maar ik zit nog steeds aan 50 stuks. Het loopt hard op hoor.

Groetjes,

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...