huppelpaard Posted February 20, 2022 Share Posted February 20, 2022 Hoi Allemaal, Ik kan heel weinig informatie vinden over het op afstand water geven van stekjes zaaingen etc. Even voor de duidelijkheid ik heb gewoon een oud peuter bed staan waar ik een soort propogator van gemaakt heb zonder licht maar wel met een verwarmingskabel onder het zand al 2 jaar en groot succes om zaadjes te ontkiemen maar nu wil ik toch dat water geven automatiseren. welke mogelijkheden zijn hiervoor? ik kan op ali wel een wifi pomp vinden maar is dat ook op afstand te besturen? binnenkort zal mijn huis ook over een zigbee gateway beschikken (mijn deco m9 lijkt geen zigbee 3.0 te ondersteunen) \ ik ben hier vrij nieuw in en hoop graag meer duidelijkheid te krijgen hoe dit mogelijk is. het lijkt mij dat het geen acacadabra is om dit te realiseren toch? heeft iemand hier ervaring mee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swa Posted May 2, 2022 Share Posted May 2, 2022 Met een Zigbee kan je een relais aansturen. En met dat relais zowat eender welk klein pompje. Of een klep welke aan de waterleiding hangt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts