corty Geplaatst: 29 mei 2022 Geplaatst: 29 mei 2022 Ik heb een thaise basilicum in huis. Op de blaadjes zitten hier en daar , en het wordt steeds meer, plakkerige doorzichtige druppels.Hoe dit te verhelpen? Quote
rorror Geplaatst: 29 mei 2022 Geplaatst: 29 mei 2022 Waarschijnlijk zijn die plakkerige druppels "zoete afscheiding" van de luizen. Op de bladeren waar je die vlekken ziet, het blad direct er boven zitten de luizen aan de onderkant van het blad. Behandelen met een product tegen luizen. Of zelf mix maken scheutje Dreft, half shotglaasje spiritus op een liter water. Inspuiten onderkant/bovenkant/stam/takken, maar niet tijdens zon uren, na half uurtje afspoelen met schoonwater. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
corty Geplaatst: 29 mei 2022 Auteur Geplaatst: 29 mei 2022 Klopt. Vriendelijk bedankt voor de uitleg en het heel snelle antwoord. Quote
Dahli Geplaatst: 15 april Geplaatst: 15 april Zo snel had ik niet verwacht: Thaise basilicum zaterdagmiddag gezaaid, nu 3 dagen later staan ze al boven! Ik laat het bakje nog een nachtje op de router staan, morgenochtend gaan ze naar een zonnige vensterbank. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.