Kippekikker Geplaatst: 13 juni 2022 Geplaatst: 13 juni 2022 Hierbij een foto van mijn geoogste look. Uitgetrokken omdat het bolletje precies boven de aarde gevormd werd, maar eronder zit de echte lookbol. Iemand dit al voor gehad? Quote
Lia56 Geplaatst: 13 juni 2022 Geplaatst: 13 juni 2022 Zoiets?? Vind deze ook raar..of ligt dat aan mij? Quote
Patrijs Geplaatst: 13 juni 2022 Geplaatst: 13 juni 2022 Gebruik even de zoekfunctie op bulbines of knoflook tenen in stengel. Dan krijg je o.a. DIT resultaat. Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 13 juni 2022 Geplaatst: 13 juni 2022 Dit krijg je alleen bij softneck knoflook. Hardnecks krijgen een echte lange stengel. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
redzebra Geplaatst: 13 juni 2022 Geplaatst: 13 juni 2022 (aangepast) moeilijk te zeggen, dit is wat @Patrijs ook laat zien bij de verwijzing naar de vorige topics. En soms hangt het ook wat af van de weersomstandigheden in dat jaar. Varietal characteristics can vary tremendously from one location to another, complicating variety selection. Climate can have a significant impact on garlic flower stalk formation as well as garlic taste. For example, a variety may be considered a softneck in one location, but in other locations it may produce a flower stalk. Occasionally, only a partial flower stalk is produced and bulbils will form directly above the bulb Wat ook niet uitsluit dat het andersom kan gaan. 13 juni 2022 aangepast door redzebra Quote
acpronk Geplaatst: 13 juni 2022 Geplaatst: 13 juni 2022 Mijn beperkte (3 jaar) ervaring heeft me geleerd dat hardneck knoflook een lange stengel maakt, de bulbils komen altijd de schacht uit (en zien dus het licht). En volgens mij, als ze geen bloemstengel maken dan is het een solo bol.Softnecks daarentegen hebben een veel kortere bloemstengel, als ze een bloemstengel krijgen, zeker niet allemaal, en ook zonder bloemstengel gaat de bol zich splitsen in teentjes. De bloemstengel komt zelden de schacht uit (blijft dus tussen de bladeren), de bulbils zijn over het algemeen ook groter dan van hardnecks.Toevoeging: de bloemstengel van hardnecks is vrijwel altijd krom (bij de top) of maakt een sierlijke krul. (Behalve olifanten knoflook, die is altijd recht.) Softnecks maken een rechte stengel.Maar dat is een detail waar je niks aan hebt. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
redzebra Geplaatst: 13 juni 2022 Geplaatst: 13 juni 2022 (aangepast) @acpronk daarom juist we telen allemaal in verschillende omstandigheden, dat heb ik ondertussen al geleerd, wat bij mij geldt, is soms helemaal anders boven in Nederland of bij jou meer kustklimaat. De kans is inderdaad groter bij rassen aangeduid als softneck, maar zie voorgaande, daar zit een grijze zone in, maar je geeft wel weer hoe het normaal zou moeten zijn. Beetje raar ook hier bij de olifanten knoflook (eerste jaar dat ik die zet) sommige maken een bloem aan, sommige zijn als Egyptische ui. 13 juni 2022 aangepast door redzebra Quote
Kippekikker Geplaatst: 14 juni 2022 Auteur Geplaatst: 14 juni 2022 Bedankt voor alle uitleg. Weer een beetje wijzer geworden. Quote
Flup Geplaatst: 14 juni 2022 Geplaatst: 14 juni 2022 Ik heb het dit jaar ook voor het eerst bij een paar (supermarkt)knoflookbollen die ik gisteren heb geoogst. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.