lucifer Geplaatst: 20 juli 2014 Share Geplaatst: 20 juli 2014 Ik heb begin dit jaar bij een zaadhandel knoflook tenen besteld en geplant.Inmiddels is dit goed gaan groeien en 2/3de van de stengel is nu bruin.Ik heb begrepen dat ik het dan moet oogsten.Maar nu keek ik er net naar en zie ik dat die stengels allemaal halverwege een paar rondje bolletjes hebben, ongeveer ter grootte van een 10 cent - 5 cent muntje.Ruikt heerlijk naar knoflook. Maar wat kan ik hier nu mee? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 20 juli 2014 Share Geplaatst: 20 juli 2014 Ja, komt meer voor. Zie de knoflooktopics waarin dit besproken wordt. Gewoon lekker zien als deel van je oogst, of als nieuw pootgoed voor in oktober. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
lucifer Geplaatst: 20 juli 2014 Auteur Share Geplaatst: 20 juli 2014 In welk topic dan?Voor ik dit topic opende heb ik met google gezocht op teentjes halverwege stengel en dergelijke maar ik krijg geen resultaten. Heb tevens de laatste paginas doorgespit van het knoflook topic maar ook daar niets in gevonden. Het zou dus fijn zijn als ik wat meer informatie kan vinde hierover waarom er extra knoflook zit en of dit ook teentjes zijn en hoe ik deze moet bewaren en dergelijke. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 20 juli 2014 Share Geplaatst: 20 juli 2014 Dat is inderdaad wat moeilijk te vinden blijkt. Ik heb gezocht op - broedbolletjes knoflook - Hier staat in ieder geval wat over de broedbolletjes: steel-met-bult-t5749-20.html knoflooksoorten-t2229-10.html En er zijn nog meer topics waar hierover gesproken wordt. En (bijna) álles over knoflook valt te lezen op:http://www.knoflooksite.nl/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Itoero Geplaatst: 21 juli 2014 Share Geplaatst: 21 juli 2014 Ik heb er info over, het is wel in't engels.Varietal characteristics can vary tremendously from one location to another, complicating variety selection. Climate can have a significant impact on garlic flower stalk formation as well as garlic taste. For example, a variety may be considered a softneck in one location, but in other locations it may produce a flower stalk. Occasionally, only a partial flower stalk is produced and bulbils will form directly above the bulbbron : http://www.extension.umn.edu/garden/fruit-vegetable/growing-garlic-in-minnesota/index.html#varieties Je kan het beschouwen als een onvolgroeide bloemstengel. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Margriet M Geplaatst: 9 juli 2021 Share Geplaatst: 9 juli 2021 Wij hadden dit jaar drie soorten knoflook en alleen bij het soort Fokhagya, hadden we allemaal een soort broedbollen in de steel. Ik kende dit verschijnsel niet maar lees nu dat het vaker voorkomt. Ze waren erg lekker in de sla Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.