Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

savooikool op de plek van de spitskool?

Featured Replies

Geplaatst:

Hoi Hoi,

Mijn ruimte (onder de netten) is op en ik heb hier nog minstens acht savooikolen in potjes.

Kan ik deze plaatsen op de plek waar ik de spitskolen oogst? dus spitskool eruit, savooikool er in?

Of gaat mij dit problemen opleveren?

Geplaatst:

Doe ik wel, al jaren. Ik zet dan savooie-, en palmkool op de plek van bloemkool en spitskool enz. Tot die tijd zet ik ze in een potje tussen de kolen in de vollegrond, onder het net. Zo kunnen ze al even groeien en staan ze toch beschermd. 

Maar goed, het is hier eerder langsgekomen op het forum en niet iedereen kan het aanraden. Dit vooral ivm knolvoet. 

Zie o.a. ook dit topic:

Geplaatst:

Mij lijkt het geen enkel probleem als de biodiversiteit in je bodem op orde is om een jaar lang kolen te telen op hetzelfde bed. Volgend jaar pak je gewoon een ander bed. Heb je knolvoet dan ga je voorzichtiger te werk, maar laten we knolvoet niet groter maken dan het is. De kans dat je daar last van krijgt na één kalenderjaar kool op dezelfde plek telen, acht ik nihil. Kan wel nuttig zijn om wat extra te bemesten, want de kolen lusten natuurlijk wel wat voeding. 😉

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.