quintenvw Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 Hey Waar kan ik tabakzaden kopen voor zelf op te kweken iemand die het weet? Quote
Arja Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 Ik heb hier een tabaksplant in bloei staan. Wanneer hij uitgebloeid is, kan ik wel wat zaad voor je opvangen en naar je toesturen. Quote
Flup Geplaatst: 25 juli 2022 Geplaatst: 25 juli 2022 Tabakszaden kun je in veel zaadgoedwinkels kopen, ook online. Als je het voor het roken wilt opkweken, dan moet je wel bedenken dat niet alle tabak even lekker rookt. Zelf rook ik niet, maar heb wel tabak in de tuin staan. Voor de bloemen en het zaadgoed. De soort die ik in de tuin heb staan is erg sterk volgens de kenners. Dat interesseert mij niet, ik vind de bloemen mooi en de plant kan goed tegen hitte, zon en droogte. Quote
Arja Geplaatst: 25 juli 2022 Geplaatst: 25 juli 2022 Ik heb vorig jaar de tabaksbladeren aan een kennis gegeven, die heeft ze gedroogd, fijn gesneden en opgerookt. Hij vond het een vrij milde smaak, milder dan uit de winkel. Quote
Frans Geplaatst: 25 juli 2022 Geplaatst: 25 juli 2022 Met alleen het drogen van de bladeren ben je er nog niet. De gedroogde bladeren moeten daarna nog gefermenteerd worden. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Arja Geplaatst: 25 juli 2022 Geplaatst: 25 juli 2022 Ik zal eens navragen of degene die mijn tabak consumeerde het ook gefermenteerd had. Dacht het niet. Om de tekst van de eerste slide in het filmpje moest ik erg lachen. Quote
woldistel Geplaatst: 25 juli 2022 Geplaatst: 25 juli 2022 Mijn tuinbuurman heeft het weleens gekweekt omdat het gedroogd bloedluis bij kippen zou verhelpen als je het in het hok strooit. De zaden had hij gekregen van tuinders verderop, die het inderdaad kweken om te roken. Geen idee of zij het ook fermenteren. Maar als ik even snel google, is het kweken van een thuiswietje veel minder gedoe. Quote
Stan W Geplaatst: 25 juli 2022 Geplaatst: 25 juli 2022 In 2014 heb ik zelf tabak gekweekt. Kentucky Burley, Burley Jupiter, Virginia gold en nog enkele andere rassen. Deze had ik toen gekocht bij Pieter Toirkens van PersonalTobacco.com, de website doet het echter niet meer. Hij werkte toen volgens mij samen met Vreeken Zaden. Zij hadden ook altijd een groot aanbod van tabakzaden. Heb nog steeds zaadjes van toen liggen, ben alleen bang dat ze inmiddels niet meer kiemkrachtig zijn. Is echt erg klein zaad, zelfs een fijne zandkorrel doet er niet voor onder. Zijn trouwens erg makkelijke planten. Werden ongeveer 2m hoog en er kwamen echt enorme bladeren van ~ 60*40 cm aan. En als je ze leuk vindt kan je de bloemen gewoon laten zitten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.