Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor degene die aardbeien stekken, hoeveel stekken nemen jullie van een plant? Nemen jullie deze ook van een plant waar aardbeien aanzitten? Want ik heb gelezen dat je dan een minder sterke plant krijgt als wanneer je het van een moederplant zonder aardbeien neemt?

Geplaatst:

Ik ben beetje lui....

In mei/juni haal ik de uitlopers nog weg ten voordele van de aardbeitjes smullen.

Daarna laat ik de uitlopers hun gang gaan, ook bij doordrager soorten die een 2de keer vruchten geven. Tegen september of zo zijn al die uitlopers al mooi geworteld en ze blijven daar gewoon zitten tot na de winter. Ergens in maart plant ik die uitlopers dan over naar hun definitieve plek en worden de oudste planten nu ook vervangen. Op dat moment gewoon de mooiste exemplaren uitkiezen want het zijn er altijd veel te veel...

Dus geen gezeur met extra potjes en zo. Wanneer een aardbei voldoende mest en water krijgt dan groeit ze sneller dan je kan bijhouden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...