Sander79 Geplaatst: 24 september 2022 Geplaatst: 24 september 2022 Wie weet welke soort en of deze paddenstoelen eetbaar is Quote
fre3ke Geplaatst: 24 september 2022 Geplaatst: 24 september 2022 Wil je echt je leven in de waagschaal leggen op basis van het advies van een onbekende, op basis van een onduidelijke foto? Laat maar in de grond zitten, en koop een paddestoelenkit, dan weet je wat je eet. 5 Quote
Flup Geplaatst: 24 september 2022 Geplaatst: 24 september 2022 De foto is wel superslecht! Overbelicht en je ziet geen details. Het beste is om de paddenstoel voorzichtig uit de grond te halen en dan foto's van de paddenstoel in zijn geheel te posten. Dan zien wij ook of de paddenstoel een steel heeft en hoe de lamellen eruit zien. Overigens denk(!) ik dat het om een bovist gaat in jouw foto. Dus een paddenstoel zonder steel en lamellen of buisjes. Het zou zomaar de reuzenbovist kunnen zijn. Maar dat is een vermoeden op basis van een zeer onduidelijke foto. Garantie tot de deur dus. 1 Quote
aalterse-willy Geplaatst: 29 september 2022 Geplaatst: 29 september 2022 Die heb ik ook al een jaar in de tuin. Heb ze gerooid en wat foto's gemaakt. Zelfs een stuk uit gehaald om de binnenkant te jager zien. Wel een speciale geur. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Flup Geplaatst: 29 september 2022 Geplaatst: 29 september 2022 Ohja, dat is een reuzenbovist. Deze begint al sporen te vormen, want de binnenkant is niet meer helwit. Dat verklaart denk ik ook de aparte geur. 1 Quote
aalterse-willy Geplaatst: 30 september 2022 Geplaatst: 30 september 2022 Een andere soort, komt uit de kas en het eerste jaar werden die tot bijna 30 cm diameter. Of ze eetbaar zijn weet ik jammer genoeg niet. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
W1990 Geplaatst: 27 januari 2023 Geplaatst: 27 januari 2023 On 9/30/2022 at 11:47 AM, aalterse-willy said: Een andere soort, komt uit de kas en het eerste jaar werden die tot bijna 30 cm diameter. Of ze eetbaar zijn weet ik jammer genoeg niet. Dit zijn knolparasolzwammen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.