Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Geedee: Ja dat is zeker makkelijk.. Ik zal er eens achteraan gaan.. Thanks voor het meer kijken..

Rantje: Ik ben niet zo heel erg handig.. Maar als ik er niet aan kan komen moet manlief maar ff knutselen..

Zo hebben we ook een oud dressoir staan.. Die gaan we ombouwen naar oppottafel.. Nu alleen nog ff bedenken hoe.. Iemand een idee

Geplaatst:

Heb je een foto van het dressoir?

Good things come in small packages

Geplaatst:
  • Auteur
Heb je een foto van het dressoir?

Ik zal er strax ff een foto van maken..

Geplaatst:
  • Auteur

001.jpg

Dit is het dressoir..

Geplaatst:

Dat is toch een ladenkast

Bij een dressoir denk ik ook aan deurtjes, maar dat terzijde.. ik zou zelf denk ik de lades eruit halen, en dan een soort van bak in de helft van het bovenblad maken waar je potgrond in kan doen. Er tussen wat planken voor potten en de lades misschien als moestuinbak gebruiken? Of is dat te rigoreus?

Paar haken of een handdoekstang aan de zijkant is ook wel handig voor je spulletjes.

Geplaatst:

Ik zou het geheel intact laten en er een groter(lees dieper) blad opleggen zodat je er makkelijk voor kunt staan en niet met je voeten tegen de onderkant aan staat. (misschien wel een marmeren/stenen blad...kun je lekker ook met water knoeien)

In de lades kun je je schepjes en kaartjes en stift en touw en stokjes en bakjes en plantuitjes en pootaardappeltjes en...en... en.... bewaren/opbergen

Lekker snel klaar en...als dat te snel is...kun je er altijd nog bloemen op schilderen

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt voor jullie ideeen.. Zijn echt heel erg leuk.. en ga ik ook zeker gebruiken.. Maar... Het is een grenen ladekast en als ik de zo buiten zet is hij aan het einde van het seizoen een stappeltje hout.. Zou ik die wel buiten kunnen zetten

Geplaatst:

Als je er een (geplastificeerd) blad overheen legt (zodat er van bovenaf al geen regen aankomt), en het kastje zelf aflakt met lak voor buiten(action) moet het kunnen...Je kunt het in de winter evt weer binnen zetten.

Trouwens aflakken met botenlak (3 lagen) is helemaal goed maar die is erg duur....

Geplaatst:
  • Auteur

Oke, Thanks!! Dan ga ik mooi mijn man aan het werk zetten..

Geplaatst:
  • Auteur

Ik zal hier eens wat foto's zetten van mijn eerste moestuintje.. Wat was ik er trots op..

IMG_0233.jpg

IMG_0676.jpg

IMG_0774klein.jpg

We hadden last van bladluis.. De jongens gingen op zoek naar lieveheersbeestjes..

IMG_0778klein.jpg

Onze zelf verzonnen kas.. Werkte trouwens nog goed ook..

IMG_2314.jpg

Zo ga ik dit jaar ook weer de erwten zetten..

2 jaar geleden heb ik een kas gekregen.. Deze gaan we dit jaar ook weer zetten..

IMG_2068.jpg

IMG_2069.jpg

Ons hondje..

IMG_2323.jpg

IMG_2324.jpg

Het eerste jaar had ik niet zo goed mijn moestuin opgeruimt na het seizoen.. en de moestuinmix hebben we het 2de jaar in de kas gedaan.. Na een tijdje kreeg ik wel hele rare onkruid.. Dat waren dus allemaal tomaten plantjes.. Oeps foutje..

IMG_2329.jpg

Onze rare onkruid.. hihi..

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ziet er heel leuk uit!

Ook een heel gaaf kasje zeg! is dat die van de Lidl?

Ik mocht hem niet kopen

Hoeveel erwten heb je precies gezaaid, ik kan ze nog ffies niet kwijt dus denk ook maar aan de wasmand

Geplaatst:

Zo kan je steeds terug kijken hoe het elk jaar beter ging/gaat. Grappig dat jij tomaten als onkruid hebt

Ik vind die erwten in een wasmand met kippengaas ook wel een leuke oplossing. Maar hoe denk je te komen bij de peulen die binnen in dat gaas gaan groeien? Oh wacht, ik zie dat er geen achterkant aan zit

Geplaatst:
  • Auteur

Ja, Dat is het kasje van de lidl.. Fijn ding hoor..

Ik ben van plan om in iedere bak 6 plantjes te zetten.. Ik weet niet of dat te veel of te weinig is.. Dat zien we dat wel.. Het werkte in ieder geval goed in zo'n mand..

Geplaatst:

Ik denk dat 3 er al genoeg zijn. Ik had in een pot ook maar 3 gezet maar dat wordt gauw te vol!

Geplaatst:
  • Auteur
Zo kan je steeds terug kijken hoe het elk jaar beter ging/gaat. Grappig dat jij tomaten als onkruid hebt

Ik vind die erwten in een wasmand met kippengaas ook wel een leuke oplossing. Maar hoe denk je te komen bij de peulen die binnen in dat gaas gaan groeien? Oh wacht, ik zie dat er geen achterkant aan zit

Ja erg he.. Ik had een tomaat laten liggen en die had mijn man gewoon door het zand geroerd.. Ik had nu wel lekker veel tiny tim's..Klopt.. Het is een 3hoek en aan 1 kant open.. Kan goed zijn dat we dit keer een 4kant maken.. ff kijken..

Geplaatst:
  • Auteur
Ik denk dat 3 er al genoeg zijn. Ik had in een pot ook maar 3 gezet maar dat wordt gauw te vol!

Hmmm.. Moet ik ff kijken wat ik met die andere plantjes ga doen.. Denk dat ik ze er wel gewoon allemaal inzet.. ik kan er altijd nog 2 of 3 weg knippen..

Geplaatst:

In een vak van 30x30 kunnen er 8 of 9...

Maar hoe ging het met die 6 dan? Was toch van vorig jaar?

Die manden zijn best veel groter...

Foto van verder stadium????

Helly, wat bedoel je met er zit geen achterkant in, ik denk te zien dat het een rondje is om die stokken heen toch?

Geplaatst:

Ja dat dacht ik op t eerste gezicht ook maar na het wat beter bestuderen van de foto zag ik dat er geen achterkant aan zat. Meer een U vorm zeg maar.

Geplaatst:
  • Auteur
In een vak van 30x30 kunnen er 8 of 9...

Maar hoe ging het met die 6 dan? Was toch van vorig jaar?

Die manden zijn best veel groter...

Foto van verder stadium????

Helly, wat bedoel je met er zit geen achterkant in, ik denk te zien dat het een rondje is om die stokken heen toch?

Dat is een foto van 2 jaar terug.. Ik durf niet te zeggen hoeveel ik er toen in heb gezet..

Nee, De achterkant is niet dicht.. Mijn mand heeft gaas gespannen tussen 3 stokjes en die zo erin gezet.. Dus de achterkant is gewoon open..

Geplaatst:
  • Auteur
Ja dat dacht ik op t eerste gezicht ook maar na het wat beter bestuderen van de foto zag ik dat er geen achterkant aan zat. Meer een U vorm zeg maar.

Klopt..

Geplaatst:

Ik zie dat dus echt niet hè hahahaha

Volgens mij heb je er 2 bij ieder paaltje staan...ik ga me er morgen nog maar eens in verdiepen...paar meer kan altijd toch? te veel kan je weghalen...

Geplaatst:
  • Auteur
:think: Ik zie dat dus echt niet hè hahahaha

Volgens mij heb je er 2 bij ieder paaltje staan...ik ga me er morgen nog maar eens in verdiepen...paar meer kan altijd toch? te veel kan je weghalen...

Ik heb net ook nog goed zitten kijken en ik dacht ook 2 bij iedere poot.. Kijken of ik nog ergens anders foto's heb.. Ik laat het je weten..

Geplaatst:

Mijn mand heeft gaas gespannen tussen 3 stokjes en die zo erin gezet.. Dus de achterkant is gewoon open..

Das handig, een doe-het-zelf-manD

sorrie, kon het niet laten...

Kan je je nog wel herrinneren of je ook nog een normaal potie eten gehad hebt ervan...3 planten kan denk ik geen heel maaltje zijn, hoeveel oogst had je Helly?

Geplaatst:
  • Auteur

IMG_2448.jpg

Gevind.. Hier zie je dat de achterkant open is.. en dat maaltijdje.. Alleen mijn MAN lust erwten..

o ja, Dat plant ziet er niet zo geweldig uit.. Wij waren toen aan het verhuizen en hadden niet zo veel tijd voor de tuin..