Supermoeke Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 (edited) Hallo allemaal!! Ik ben sinds een paar jaar ook bezig met een makkelijke moestuin.. en ook dit jaar ga ik het weer proberen.. Ik ben van de week begonnen met voor zaaien.. Ik ga strax alles in bakken zetten.. Maar ik het ook een klein kasje.. TomatenTiny TimBalkontomaat MajaGolden eggGardner's dilghtFence row cherryReinhard's goldkirsche Mini tomato TMOranje van goeijenbierOlijftomaatHazelnoot tomaatGreen grapeMillefleur PaprikaOrange horizonYellow sunbrightPurple bellWhite bellYolo wonder DoperwtenKelvedon wonderRondzadige doperwt weet de naam nietKreukzadige doperwt Lancet GroentenKropslaKrulslaradijs BloemenAfrikaantjeslavendel FruitWilde aardbeien van de action KruidenThijmPeterselieKnoflook-bieslookBladselderie Er komt strax nog snack komkommer en 2 soorten pluksla bij.. Ik wil ook nog knoflook uitproberen.. en ik heb mijn zinnen gezet op 2 tarras fruitboompjes.. Weet alleen nog niet wat.. Ik ga dit jaar mijn tomaatjes in baskets hangen.. Daarom het in de wat kleinere plantjes uitgekozen.. en natuurlijk komen er ook wat in mijn kas.. Mijn moestuin gedeelte Het makkelijke van een makkelijke moestuin.. Je kun lekker binnen gaan zitten.. hihihi.. Paprika's nog een keertje en zo staat het voor het raam.. en boven op de slaapkamer staan de erwten.. Ow.. Ik vergeet bijna mijn tuinkers.. Die heb ik ook staan.. Lekker op een boterham met kaas.. Groetjes Supermoeke.. Edited March 5, 2012 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Nou jij bent ook al heerlijk bezig. Leuk hé om het allemaal weer te zaaien? Bij mij staan nu nog een paar dingen in de kamer, de rest allemaal boven waar het minder warm is, wel voor een groot raam. te wachten tot ze in de pvc kast kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermoeke Posted March 1, 2012 Author Share Posted March 1, 2012 Goed he.. hihi.. Ik kon gewoon niet wachten.. Ik zag op heel veel zakjes staan dat je ze pas half maart moest zaaien.. Ik dacht die 2 weken.. Ah dat kan wel.. Ik heb alleen maar de erwten boven staan.. de rest staat beneden.. als het te hard gaan dan gaan ze ook naar boven hoor.. Maar paprika's moeten toch warm staan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Ziet er goed uit al die bakjes Ik mis dat ZEN beeld in je bakken Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermoeke Posted March 1, 2012 Author Share Posted March 1, 2012 Ja mijn ZEN beeld komt weer terug hoor.. Maar die hebben we van de winter binnen gezet.. Hij kreeg een koud kontje.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermoeke Posted March 2, 2012 Author Share Posted March 2, 2012 Zo net nog 2 soorten pluksla gezaaid.. Gele en een roodrand soort.. Ik heb ze nog nooit gehad.. Dus ben heel erg benieuwd.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermoeke Posted March 2, 2012 Author Share Posted March 2, 2012 Mijn erwten die ik zondag gezaait heb komen zo zoetjes aan eens kijken.. Leuk! Alleen mag van mij de zon wel komen.. Brrr... Pieppiep Hier zitten 3 soorten erwten in.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 Paprika moet idd. wel warm staan maar ook voldoende licht krijgen, dus niet té warm dus. Ziet er gezellig uit, ook heerlijk georganiseerd enzo... waarom kan ik dat nou niet Heb je die naamkaartjes helemaal met plakband ingepakt want het wordt vochtig in dat kasje en dan weet je straks niet meer wat er in staat omdat de inkt is doorgelopen Zelfs plakband schijnt niet zo heel goed te werken had ik hier al ergens gelezen http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermoeke Posted March 3, 2012 Author Share Posted March 3, 2012 Nou zo georganiseerd is het ook weer niet hoor.. Lijkt maar.. hihi.. Nee, Ik heb er geen plakband overheen gedaan.. Maar ik heb voor de zekerheid van de week van die mooie gele labels gekocht en ik heb al tegen de jongens gezegt dat ze van de zomer veel ijsjes moeten eten.. en de stokjes bewaren.. Zie er iets leuker uit dan dat knal gele.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermoeke Posted March 3, 2012 Author Share Posted March 3, 2012 (edited) Vandaag ook weer bezig geweest in de tuin.. Ik heb wat kruiden gezaait en knoflook in de grond gedaan.. Thijm, Peterselie, Knoflook-bieslook en bladselderie.. Hier 3 emmers met knoflook.. Deze komen uit de winkel.. Ik weet niet of ze iets gaan doen.. We wachten af.. De 2 soorten pluksla.. Onder het "glas" heb ik radijsjes gezaait.. Ik zal wel dat in de bakken op de vensterbank er ook al heel wat boven komen.. Leuk.. Edited March 29, 2012 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermoeke Posted March 4, 2012 Author Share Posted March 4, 2012 Ik heb gisteren avond nieuwe labels gemaakt.. Die andere begonnen te schimmelen.. Bah.. Nu maar van de mooie gele.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Gezellig hoor die bloempjes! Dat schimmelen komt van warmte en vooral van vocht en schijnt geen kwaad te kunnen, zelfs weer te verdwijnen. Ik heb ook steeds te weinig labels maar nu knip een oude lamel in strookjes.Ziet er een beetje scheef uit, heb al gevraagd aan m'n moeder of ze met een mesje strookjes wilt snijden want het werkt verder best prettig! En dan ziet het er ook wat mooier uit http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermoeke Posted March 4, 2012 Author Share Posted March 4, 2012 Ik kwam van de week bij de intratuin en toen liep ik langs die bloemetjes.. Ik kom ze niet laten staan.. Het ziet er meteen een heel stuk vrolijker uit.. Ja, dat is ook een idee.. Om lamellen te gebruiken.. Maar die hebben we helaas niet.. Als alles naar buiten mag ga ik denk ik bloempot scherven gebruiken.. Echt een heel leuk idee van Harmony.. Maar dat kan niet bij alles.. Dus daar toch maar weer die gele dingen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Is heel leuk maar bij mij neemt dat te veel ruimte in. Anders gewoon bij het grofvuil kijken luxaflex kan je ook gebruiken.Of van die strippen bij de bouwmarkt, soms zie je bij de zaagkoek ook restanten plastic liggen. Of plastic melk en sapkannen, gewoon in repen knippen, werkt ook! http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermoeke Posted March 4, 2012 Author Share Posted March 4, 2012 Ja dat kan ik ook altijd nog doen.. Maar ik heb op het moment nog genoeg gele labels.. Dus ik kan nog ff vooruit.. Maar toch bedankt voor je tip! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermoeke Posted March 5, 2012 Author Share Posted March 5, 2012 (edited) Net weer ff wat fotootjes gemaakt.. Het begint nu aardig te groeien.. Meteen ff een vraagje.. Moet ik de tomatenplantje minder warm gaan zetten of kunnen ze gewoon beneden blijven staan (20 graden)? Tomaatjes.. Deze staan alwel wat koeler.. Op een slaapkamer waar het raam open staat.. Er komt steeds meer bij.. Edited March 29, 2012 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Drukke bedoening Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Zolang ze genoeg licht krijgen is het geen probleem, maar iets koeler zo denk ik wel helpen om ze compact te houden. je merkt het snel genoeg, als de steeltjes te lang worden krijgen ze te weinig licht en staan ze te warm Maar ziet er leuk uit hoor! http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermoeke Posted March 5, 2012 Author Share Posted March 5, 2012 Drukke bedoening Dat valt nog wel mee.. Ik heb net nog zo'n 11 soorten tomaten zaden binnen gekregen.. Nu gaat het wel druk worden.. Moet het voor raam ook maar vrij maken.. hihi.. Zolang ze genoeg licht krijgen is het geen probleem, maar iets koeler zo denk ik wel helpen om ze compact te houden. je merkt het snel genoeg, als de steeltjes te lang worden krijgen ze te weinig licht en staan ze te warm Maar ziet er leuk uit hoor! Oke dankje voor je reactie.. Ik zal het in de gaten houden.. Zal eens in de gaten houden over er ook oudjes mijn tuin in komen om te kijken wat ik gezaaid heb.. hihihi.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermoeke Posted March 5, 2012 Author Share Posted March 5, 2012 ............................................................................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermoeke Posted March 5, 2012 Author Share Posted March 5, 2012 Ik had vandaag om 11 tomaten soorten gekregen.. Daar van heb ik er maar 4 soorten van gezaaid.. Ben bang dat ik het allemaal al niet kwijt kan.. Maar deze wilde in zeker nog wel zaaien.. -Olijftomaat-Hazelnoot tomaat-Tomaat Green Grape-tomaat Millefleur Zo kan ik weer aan mijn lijst toevoegen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Ik zag ergens op het forum een soort hangende tomaat...hebt er iets speciaals voor....mogelijk een oplossing voor je 7 (nog) niet gezaaide tomaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermoeke Posted March 5, 2012 Author Share Posted March 5, 2012 Ik ga de meest ophangen.. en er een paar in mijn kasje zetten.. en de rest moet in potten.. en de tomaten die ik nog niet gezaaid heb worden behoorlijke planten en daar heb ik geen plek voor.. Als alles opkomt dan heb ik zo'n 27 tomaten planten.. en dan de rest nog.. Hihihi.. Maar we gaan ons best doen om het allemaal te plaatsen.. Bedankt voor je tip.. Ga meteen ff kijken naar de tomaten topic.. Thanks!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Heb even voor je meegezocht...er stond iets over in aanbiedingen topic: za 04 feb 2012, 18:05Re: Aanbiedingen voor de moestuin 2012Volgende week bij trekpleister: omgekeerde tomatenplanter van 6.95 voor €1,99.Beschrijving: kan aan schutting of balkon worden gehangen. Opbinden niet meer nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts