Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Aaaah nou zie ik het ook

Ik lust ook geen erwten...maar ja alles uit eigen tuin is lekkerder dus moet het wel proberen!!!!

Geplaatst:

Ik had er maar 1 pot vol van staan, 3 plantjes dacht ik. Af en toe zo'n peul opentrekken en lekker van snoepen, en wat erwten voor in de sla. Verder hebben de erwten de keuken of vriezer niet gehaald. Dus dit jaar ga ik heel veel erwten zetten, en hopelijk ook wat hogere zodat ik meer peulen krijg.

Good things come in small packages

Geplaatst:
  • Auteur
Aaaah nou zie ik het ook

Ik lust ook geen erwten...maar ja alles uit eigen tuin is lekkerder dus moet het wel proberen!!!!

Dat zeggen ze he.. hihihi.. Ik heb dit jaar 3 soorten voor hem.. Ik denk dat de jongens ook wel proeven.. Maar of mama het gaat doen..

Geplaatst:

Uiteraard! Ik las ergens dat je ze ook door de sla kan doen en dat ze veel zoeter zijn dan uit een pot. Nou vind ik ze uit pot niet te vreten en uit de diepvries eet ik het wel als het moet, met heeeeel veel appelmoes Maar diepvries smaakt wel beter

Geplaatst:
  • Auteur
Ik had er maar 1 pot vol van staan, 3 plantjes dacht ik. Af en toe zo'n peul opentrekken en lekker van snoepen, en wat erwten voor in de sla. Verder hebben de erwten de keuken of vriezer niet gehaald. Dus dit jaar ga ik heel veel erwten zetten, en hopelijk ook wat hogere zodat ik meer peulen krijg.

Ik heb erwten van de aldi vorig jaar.. Ik durf niet te zeggen hoe groot ze gaan worden.. Dat gaat een verrassing worden..

Geplaatst:
  • Auteur
Uiteraard! Ik las ergens dat je ze ook door de sla kan doen en dat ze veel zoeter zijn dan uit een pot. Nou vind ik ze uit pot niet te vreten en uit de diepvries eet ik het wel als het moet, met heeeeel veel appelmoes Maar diepvries smaakt wel beter

Nou dan moeten we ze wel gaan proeven.. Heb je ook al een appelboom.. Kan je zelf appelmoes maken..

Geplaatst:

Appelmoes maken we wel heel vaak, mams heeft een stoompan sinds een paar maanden en daar koken we mee, appelmoes is binnen 15 minuutjes gemaakt en heerlijk! Ook de rest van m'n eten smaakt beter, maar dat ligt misschien wel aan dat ze regelmatig naar de makkelijke maaltijd kijkt op 24kitchen

Geen appelboom, ik wil wel framboos, aalbesje en nog iets...weet t nog niet en heb me er niet meer in verdiept omdat m'n hoofd te vol zit met groenten

Geplaatst:
  • Auteur
Appelmoes maken we wel heel vaak, mams heeft een stoompan sinds een paar maanden en daar koken we mee, appelmoes is binnen 15 minuutjes gemaakt en heerlijk! Ook de rest van m'n eten smaakt beter, maar dat ligt misschien wel aan dat ze regelmatig naar de makkelijke maaltijd kijkt op 24kitchen

Geen appelboom, ik wil wel framboos, aalbesje en nog iets...weet t nog niet en heb me er niet meer in verdiept omdat m'n hoofd te vol zit met groenten

Lekker.. Maar ik vind appelmoes uit pot ook lekker hoor.. Dus ik kan er nog overna denken..

Geplaatst:

Die erwten smaken echt heel anders dan uit pot of diepvries! Heerlijk, zacht en zoet.

Geplaatst:

Uit pot vond ik vroeger ook lekker, maar tegenwoordig niet meer

ben heel erg benieuwd naar die erwten, de lage staan al in de grond en de hoge moeten dus nog gezaaid worden, maar ja plaatsgebrek

Geplaatst:

Tell me about it!

Geplaatst:
  • Auteur

Vandaag weer lekker bezig geweest in de tuin.. Wat een weertje was het vanmorgen.. Echt lekker..

001.jpg

Zo de erwten zitten in hun manden.. Nu kunnen ze lekker gaan groeien.. Ik heb nog een soort binnen staan.. Die houd niet zo van koude voetjes..

002.jpg

De radijsjes komen nu ook boven.. Gelukkig.. Dacht dat ze niet meer zouden komen..

003.jpg

b020.gif Hier ben ik echt heel erg blij om.. Eindelijk komt er een paprika boven kijken.. Nou inmiddels 2.. a030.gif

004.jpg

Nu nog wachten of dat ze rest ook zin heeft..

aangepast door Gast

Geplaatst:

Hoeveel erwten heb jij in de mand staan?

Geplaatst:

Leuk hoor, die paprika's!

De mijne laten hun kopjes helaas nog niet zien . Hoelang heb jij moeten wachten op resultaat???

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Geplaatst:
  • Auteur
Hoeveel erwten heb jij in de mand staan?

Ik heb er 8 á 9 plantjes in iedere mand staan.. En als het te veel wordt haal ik er gewoon een paar weg..

Geplaatst:
  • Auteur
Leuk hoor, die paprika's!

De mijne laten hun kopjes helaas nog niet zien . Hoelang heb jij moeten wachten op resultaat???

Ja, leuk he.. Ben echt heel erg blij.. Was al bang dat ik de verwarming te laag had staan.. hihi.. Ik heb ze anderhalve week geleden gezaaid.. Toch best snel.. Al vind ik het zelf..

Geplaatst:

O ik veel meer/ zou dat erg zijn? Kan er ook wel uit halen natuurlijk ik dacht gelezen te hebben dat ze vrij dicht op elkaar mochten staan,maar kijk eerst wel hoe het groeit, en dan kan het nog wel. vindt dat zo zonde,nu weet ik niet of ze in de houten bak allemaal op komen anders moet ik er daar nog tussen plaatsen.

Geplaatst:

Fijn he dat je weer in de volle grond kunt zaaien. Heerlijk. Mooi zonnig weertje (á la gisteren) erbij en dan krijg je er helemaal zin in

Geplaatst:
  • Auteur
O ik veel meer/ zou dat erg zijn? Kan er ook wel uit halen natuurlijk ik dacht gelezen te hebben dat ze vrij dicht op elkaar mochten staan,maar kijk eerst wel hoe het groeit, en dan kan het nog wel. vindt dat zo zonde,nu weet ik niet of ze in de houten bak allemaal op komen anders moet ik er daar nog tussen plaatsen.

Psstt.. Ik durf het echt niet te zeggen.. Miischien heb ik er ook wel te weinig.. Ik er altijd nog wat bij zetten en weg halen.. Ja toch..

Geplaatst:
  • Auteur
Fijn he dat je weer in de volle grond kunt zaaien. Heerlijk. Mooi zonnig weertje (á la gisteren) erbij en dan krijg je er helemaal zin in

Ja, echt wel.. Zondag gaan we de kas opzetten.. Dan krijgen we nog meer zin.. Volgens mij heeft de zon hier gisteren niet geschenen.. Durf het niet met zekerheid te zeggen hoor.. Zat binnen..

Geplaatst:

zet het net in een andere topic, ik weet het ook niet precies, maar vorig jaar was ik zo voorzichtig,nu maar brutaler met de erwten en de peulen, ik zie wel anders er maar uit.

Geplaatst:
  • Auteur
zet het net in een andere topic, ik weet het ook niet precies, maar vorig jaar was ik zo voorzichtig,nu maar brutaler met de erwten en de peulen, ik zie wel anders er maar uit.

Ja ik ga er morgen ook nog wat bij stoppen..

Geplaatst:

Dat gaat lekker allemaal!

Ik zit ook nog ffies na te denken, ik ga de sugar snpas en de reuzenerwten iig. niet in m'n MM zetten omdat ik anders een probleem krijg met de tomaten. En die vind ik op zeker lekker dus hebben ze voorrang

Maar als je er zoveel doet in een wasmand dan kan je in het midden natuurlijk er niet meer bij dus na weer meer gedacht te hebben zou het misschien een beter plan zijn om ze in zo'n langwerpige bak te zetten...kan je wel van 2 kanten plukken

Pff dat je zo kan piekeren over iets...

Geplaatst:
  • Auteur

Ja gaat zeker lekker.. hihih..Ik heb er zin in..

Ik heb een kant niet dicht gemaakt he.. Dus ik kan er gewoon bij.. en een beetje zoeken is ook wel leuk..

Geplaatst:

Dus dan zou ik ze in hoefijzer vorm moeten neerzetten...

Anders doe ik de sugar snaps in de mand en de erwten in een balkonbak...beter vergelijkmateraal kan je niet hebben