Ga naar inhoud

De Carolina Reaper 2023-2025 Kweek Challenge (HOT HOT HOT)

CR 2024  

14 leden hebben gestemd

1. 1. Wie gaat er in 2024 Carolina Reaper kweken ?

• Nee
    • Ja, de rode
    • Ja, andere kleur
      0

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zaai ook ieder jaar opnieuw en win zelf geen zaden. Ik wil zeker weten dat ik de goede rassen zaai, hoe klein de kans op kruisbestuiving ook is (heb 8 verschillende peperrassen heel dicht bij elkaar staan.

Heb nog paar CR zaadjes liggen en ga die komend jaar zeker weer kweken.

Van de huidige plant inmiddels 34 pepers geoogst, er hangen nu iets van 28 rode aan en nog zeker 35 groene.

Zal binnenkort nog een paar fotos plaatsen hier.

• Like 3

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Geplaatst:
2 minuten geleden, woldistel zei:

Dus nu plukken wat er is, dan kort snoeien en overwinteren. Zou niet moeilijk moeten zijn.

Volgens mij is het best nog een uitdaging hoor om die gezond de winter door te krijgen, van november tot begin mei binnen is toch ruim een half jaar...

• Like 1

Geplaatst:

Ja,maar van niet proberen komt ook niks.

Er zijn heel veel peperkwekers die kortgesnoeide, bladloze pepertakken door de winter trekken. Ik heb het ook niet eerder gedaan, maar ik ga het dit jaar maar eens proberen 🙂

• Like 2
Geplaatst: (aangepast)
4 uren geleden, woldistel zei:

Ja,maar van niet proberen komt ook niks.

Er zijn heel veel peperkwekers die kortgesnoeide, bladloze pepertakken door de winter trekken. Ik heb het ook niet eerder gedaan, maar ik ga het dit jaar maar eens proberen 🙂

In kasje drogen en rotten hier de stammen eigenlijk altijd in, ik heb een keertje een overlevertje gehad ongeveer 10/11 jaar geleden toen het extreem mild was. Maar slechts een van 50+. Blad weg, want anders heb je direct luizen bij warme droge lucht.

Maar anderen lukt het wel in huis.

Ik mag hopen dat met dat mooie kasje van je ze begin april misschien wel eind maart terug kunnen om uit te lopen.

aangepast door donaldk
  • Like 1

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Op 1-10-2023 om 00:20, donaldk zei:

@Ruderalishoe is het eigenlijk afgelopen met je Pepper-X planten? Heb je nog een vrucht weten te oogsten voor zaadjes?

Dat bleken geen Xjes te zijn en achteraf kon dat ook helemaal niet aangezien de Xjes nooit in de handel zijn gekomen!😆

Ik had ze van iemand op Amazon gekocht dus eigenlijk ben ik opgelicht maar op dat moment was het het proberen waard, inmiddels weet ik beter.

Het waren gewoon Poblanos of een kruising daarvan, ik heb nog wel wat vruchten geoogst, maarja het was niet wat t moest zijn, helaas.👍

aangepast door Ruderalis
Geplaatst:

Ik heb zelf nog geen capsicum chinense overwinterd, capsicum annums zijn wel heel makkelijk de winter door te komen. Liever een potmaatje te klein dan te groot.
Te klein, potgrond sneller droog aangezien in de winter weinig verdamping is. In het voorjaar als de groei er weer in komt groter verpotten. Voor een raam in het zuiden of westen kan beide. Vorigjaar 1 plant op het westen achter de vitrage, deed het ook goed. Zal dit jaar een capsicum chinense proberen te overwinteren in een west raam op +/- 17graden.

• Like 1
Geplaatst:

Weer wat Reapers uit de Challenge Reaper plant geoogst, zitten mooie exemplaren tussen, qua vorm en gnarlyness zijn ze een stuk beter gelukt dan die van vorig seizoen!👌

Ik heb er tot nu toe 11+4+17= 32 rode geoogst er hangen nog ontelbare groene in dus still counting.

IMG_1984.jpeg

De plant blijft genieten, hij staat er nog steeds fris en groen bij, de snoeibeurt heeft m alleen maar goed gedaan, verder hangt ie nog vol met groene frisse vruchten!

Vergeet niet dit is 1 Carolina Reaper plant,

IMG_1987.jpeg

IMG_1989.jpeg

IMG_1991.jpeg

😎🌶️

• Like 4
Geplaatst:

Dit waren mijn laatste hier. Plant (stond hier in pot) geruimd ivm de vele luis Totaal 15 stuks

De plant in Frankrijk staat in de volle grond in een kasje. Die is beduidend groter. Alle blad daar verwijderd ivm luis. Ca 20 groentjes nog daar. Benieuwd of die nog kleuren..

16964251023382210320268030774970.jpg

• Like 4
Geplaatst:

Op vruchtzetting nu er weinig energie is voor, maar ook geen noodzaak meer is voor vegetatieve groei. dus minder stikstof, meer kalium, fosfor, extra calcium, bijvoorbeeld? Wanneer ik minerale voeding gebruik gebruik is het hele seizoen Kristalon dicht het WUR advies volgend.

Home of the Turbo.

Geplaatst:

Tijdens de peperproeverij op de MTFD heb ik ook mijn eigen poeder van CR chocolate geproefd.

20231009_CRc_wattenstaafje.jpg

^ Wattenstaafje. Lijkt heel weinig, en is heel weinig. Toch teveel: daarna ben ik op mijn eentje even een rondje gaan lopen. Na een dot slagroom en een minuut of 5 (misschien 10?) was ik weer een beetje bijgekomen. 

Alles t/m heetheid van b.v. Mdme Jeanette /Habanero is in poedervorm goed te doseren, ook op b.v. een gebakken eitje.

Maar de CR is buitencategorie. De kans dat je eten oneetbaar wordt is veel te groot.

Voor de dare devils: ik kan wel een gripzakje met een gram poeder opsturen ...

• Like 2

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

De challenge reaper staat er nog steeds fris en gezond bij, het gaat inmiddels door de afnemende temperatuur wel een stuk langzamer allemaal.

We oogsten nog steeds om de paar dagen een stuk of 5 rode vruchten, wat vooral heel leuk is is dat de vruchten allemaal van een stuk beter phenotype zijn dan die van vorig seizoen!

De teller stond in mijn laatste challenge post op 32 rode reapers en intussen zijn er daar al weer 20 rode rijpe reapers bij gekomen, dus in totaal nu 52 rijpe rode reapers geoogst.

We hebben besloten de Challenge reaper plant zo lang mogelijk in de tunnel tent te laten staan om te kijken wanneer die er mee ophoudt, ben wel benieuwd!

de foto’s,

oogstje van vandaag, eens in de paar dagen oogsten we nog een handje rijpe vruchten,

IMG_2098.jpeg

de meest gnarly reaper van t seizoen,

IMG_2095.jpeg

de plant vandaag,

IMG_2089.jpeg

IMG_2090.jpeg

IMG_2091.jpeg

😎🌶️

• Like 5

Hier nog een update van mijn Carolina Reaper challenge plant.

Ik heb  inmiddels 65 rijpe vanaf geplukt.  Een week geleden 31 stuks en deze wogen gemiddeld 5,5 gram. @Ruderalis is dat normaal ?

Vanmorgen heb ik de plant weer flink kaal gesnoeid, ongelofelijk hoe snel hij weer nieuwe bladscheuten en bloemknopjes maakt.

Er hangen nog ongeveer 100 stuks aan de plant en ik verwacht die allemaal nog wel rijp te krijgen. Als het in de kas niet meer lukt snijd ik de stengels met groene vruchten af en zet die binnen in een vaas.

Mijn plant is ongeveer 2 meter hoog, in eerste instantie heb ik 4 stengels aangehouden, later meer.  Ziet er heel anders uit dan die van @Ruderalis

Het aantal vruchten (ongeveer 165 dus) valt me nog enorm mee, zeker als je bedenkit dat tijdens de hete juni maand alle bloemetjes gedurende zeker 4 weken er af gevallen zijn.

Foto's vandaag genomen:

CarolinaReaper2023-10-1502.thumb.JPG.ab0c9012d45d967a32564d9ef4bc0f5a.JPG

CarolinaReaper2023-10-1503.thumb.JPG.9495ed9ca7bd315fd6b5cb69cc46b7da.JPG

CarolinaReaper2023-10-1504.thumb.JPG.389fe129b3424d360d987e9252cedd16.JPG

CarolinaReaper2023-10-1505.thumb.JPG.4b4fb15a9f075aa314608a877882c07d.JPG

CarolinaReaper2023-10-1506.thumb.JPG.b1c3c90620807c0ec23f18610a7255f0.JPG

CarolinaReaper2023-10-1507.thumb.JPG.d82339c41f563c276688a2ab81707d88.JPG

aangepast door Mai Pensato
  • Like 5

Geplaatst:

@Mai Pensato,

5,5 gram gemiddeld per reaper is een prima gewicht, ik kom daar ook ongeveer op uit dus dat lijkt me goed voor deze strain!

Het is namelijk een beetje afhankelijk van het phenotype en deze zijn iets flinker dan het originele phenotype, iets wat aankomend seizoen waarschijnlijk wel duidelijk wordt.

Betreft het snoeien daar ben ik ook nog steeds van onder de indruk, ik kan het niet anders uitleggen dan dat het bijna lijkt dat het de plant goed doet, géén enkele vorm van terugslag!

Jouw totaal van ongeveer 165 vruchten is echt extreem hoog dus je hebt je voeding uitstekend voor elkaar, normaal is ongeveer tussen de 80 a 120 vruchten.

Het gaat je goed af zeker voor een eerste seizoen en als je je voeding voor elkaar hebt en je snoeit zal het met de hitte in de vrucht ook wel goed zitten!👌

We groeien idd op verschillende manieren en het kan allebei het is maar net wat je wil en waar je ervaring mee hebt.

Betreft de bloemen op de grond in de maand juni, de plant kan het hebben maar ik vond het een rot gezicht zodoende heb ik de plant dit jaar zeer continu afgeschermd en er heel weinig last van gehad dus dat is wel de moeite waard.

De plant kan zeer goed tegen hoge temperaturen het is zone straling waar die niet tegen kan.😉

Ik laat de plant zo lang mogelijk in de tunnelkas staan en aan het eind zal ik de nog groene vruchten oogsten voor het totaal plaatje!

IMG_2134.jpeg

😎🥵

• Like 1

Vanaf nu is de pepper X de nieuwe world hottest pepper met 2.693.000 shu, wederom officieel vast gelegd in het Guinness World Records Book!

IMG_2139.webp

aangepast door Ruderalis
Foto toegevoegd
  • Like 1
Geplaatst:

@donaldk,

lol 😂, gebeld niet maar wel online wezen kijken 😉, helaas zijn er nog géén zaden op de markt gebracht, wel een heleboel hot sauces!

Zodra de zaden op de markt komen zal ik ze laten overkomen en probeer ik nog steeds één van de eerste te zijn hier in Nederland 😆, wordt vervolgd.

@Ruderalis Yeah ding is eigenlijk van de tijd dat de Reaper de heetste werd. Al tien jaar stabiel en in de kluis volgens de video. En zo te horen wil hij de pepers bij zich houden, dus verwacht op korte termijn geen verse pepers of zaden. De pepers worden ook niet volledig rijp gegeten of verwerkt, aldus de video.

aangepast door donaldk
  • Like 1

Home of the Turbo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...