Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allen,

Wie weet waar ik online zaden van Peultje op reis (Pultsje op Reis) kan kopen? Of heeft ze zelf en wil die tegen een kleine vergoeding afstaan voor mij?

Deze doperwt doet het prima op de zadgrond hier, heeft nauwelijks draad en smaakt superlekker. De zaden die ik had, kan ik niet meer vinden in mijn zadenkisten, dus ik wil nieuwe zaden, zodat ik deze soort zelf kan gaan vermeerderen.

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Misschien kun je hier iets mee. (Ik kan ze zelf verder nergens vinden, maar als ik wat had, kon je wat krijgen.)

Ik dacht dat jij van deze soort altijd doorkweekte van eigen oogst. Heb je niet toevallig een ongekookte portie in de diepvries liggen? Had ik wel van diverse soorten, totaal vergeten 😄

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

Die link had ik al gezien, maar toch bedankt. Ik zal toch  eens naar Friesland moeten rijden, denk ik zo.

Normaal gesproken kweek ik altijd van eigen zaden door, maar ik kan mijn peultjes op reis niet meer vinden. Ook niet in de diepvries, al is dat wel een goede tip! En dat terwijl ik nog genoeg voor het komende jaar had. Vandaar, dat ik op zoek ben. Maar online zijn ze niet te verkrijgen, ook niet in die zadenwinkels die in de link verder doorgelinkt staan. Al ga ik er wel eentje benaderen, want het is echt een super lekkere peul.

aangepast door Flup
  • Like 1
  • 4 weeks later...
Geplaatst:

Ik ben inmiddels wel erg nieuwsgierig Flup naar deze peultjes. Vooral omdat ik gek ben van peultjes en nog steeds elk jaar andere rassen uitprobeer op zoek naar de perfecte. Maar eigenlijk vind ik ze allemáál lekker!

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

@rorror die bestelling wordt afgeleverd bij een ophaalpunt ergens in de drie noordelijke provincies. Ik heb een ophaalpunt hier in de stad en er komt €5,50 overheen. Dus alleen een zakje zaden wordt dan wat duur.

Geplaatst:

Zit hier anders nog wat tussen?

Ze worden aangeboden via de volgende Friese Welkoopvestigingen: Heerenveen, Koudum, Dokkum, Burgum, Tuincentrum De Leeuw in Marsum, Agrototaal in Berlikum, Rob's Tuincentrum in Menaldum, Florahoek in Hurdegaryp en Fries Landbouwmuseum in Goutum. 
Ze zijn ook te koop bij De Doarpstún in Snakkerbuorren, de Kruidhof in Buitenpost, Groencentrum Witmarssum en Tuincentrum Douma in Burgum.   
(U kunt ze ook aanschaffen via de website van Streekboer.)

https://www.werkverband-frieserassen.nl/activiteiten 

Geplaatst: (aangepast)

@rorror Die site heb ik natuurlijk ook gevonden. ;-) Ik ga in ieder geval een van de aanbieders benaderen of ze ook naar het buitenland opsturen, dat doet tot nu toe geen bedrijf.

Inmiddels ben ik wel aan wat zaden gekomen. Een paar jaar geleden heb ik zelf een deel van mijn oogst aan de zaadgoedvereniging gegeven en daar heb ik nu weer wat van teruggekregen. Handig! Die gaan op een speciaal plekje in de tuin gezaaid worden, puur voor het zaadgoed. :-) Maar voor de zekerheid ga ik na het oogstseizoen toch achter nog meer peulen op reis aan. Van een van de bovengenoemde zaken, want van deze soort kun je nooit genoeg hebben.

In ieder geval ontzettend bedankt voor je moeite, echt top! 👍

aangepast door Flup
  • Like 1
Geplaatst:

@Flup Ik kon even een tijdje niet reageren door enige forumproblemen, maar je hebt al weer wat zaden, toch? Want ik weet niet of en wanneer ik iets ga bestellen. Ik had alleen gekeken waar het dichtstbijzijnde afhaalpunt was en tot mijn verbazing vlakbij. Ze hebben wel een leuke selectie van vanalles, maar eigenlijk hoef ik nog niets. Maar mocht ik wat willen.... 😀 dan bestel ik twee zakjes. Ik wil zelf ook wel eens proberen, ik ben tenslotte een friese drent. Of een drentse fries, ook goed.

• Like 1
Geplaatst:
On 2/25/2023 at 4:58 PM, woldistel said:

die bestelling wordt afgeleverd bij een ophaalpunt ergens in de drie noordelijke provincies. Ik heb een ophaalpunt hier in de stad en er komt €5,50 overheen. Dus alleen een zakje zaden wordt dan wat duur.

@woldistel Misschien zijn er meerdere forumleden die deze willen bestellen? Je zou deze dan mee kunnen nemen op de MTFD en de kosten verdelen... is dat een optie?
Ik zou er ook wel willen proberen..

Geplaatst:

En voordat alles weer niet kan...

@Lia56 Ik ga niet naar de MTFD. Maar als ik bestel, dan doe ik hier op het forum eerst even een berichtje, zodat iedereen kan meebestellen. Zal je zien dat dan de hele voorraad is uitverkocht 🙁

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...