Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

In 2011 heb ik mij ooit aangemeld op dit forum, maar al een jaar of 10 niets meer gepost. Het (balkon) moestuinieren ben ik altijd wel blijven doen, en lijkt me leuk omdat hier weer een beetje bij te gaan houden. Ik heb 2 balkonnetjes, een kleinere in de schaduw aan de voorkant en een grotere zonnige aan de achterkant. Op het voor balkon staan "gewone" planten, daar kweek ik eigenlijk geen groente en fruit. Jullie zullen vooral mijn balkon aan de achterkant gaan zien denk ik, hier heb ik o.a. fruitboompjes en een bak voor groente. 

Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk rekening te houden met "wildlife", bijvoorbeeld door niet te sproeien met chemische troep en ook planten voor de insekten enz. te planten. 

Ik zal binnenkort een topic openen in moestuin seizoen waar ik ook foto's in zal zetten.

Geplaatst:

Welkom Christine! Leuk dat je je balkon gebruikt voor meer groen.

Geplaatst:

Fruitboompjes op een balkon is een uitdaging op zich :)

• 2 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur
Op 1-3-2023 om 18:49, Swa zei:

Fruitboompjes op een balkon is een uitdaging op zich :)

Valt mee hoor. Je moet natuurlijk wel de kleine varianten hebben en tevreden zijn met een kleine opbrengst. De grootste uitdaging is het te slim afzijn van de kauwen die het elk jaar voorzien hebben op mijn fruit. Tot nu toe staat het 2-1 voor de kauwen....

Geplaatst:

Kauwen is hier ook een groot probleem... zodra ik bolletjes zet ( maakt niet uit waarvan) binnen no time hebben ze die eruit... zelfs de knoflook moet eraan geloven... Maar om nu je tuin helemaal met vlies te bedekken is ook zo wat..😒

Geplaatst:

Tja, als het een troost kan zijn: Hier verdwijnen de bolletjes en andere lekkernijen uit de tuin ook, maar dan wel langs onder. Woelmuizen. Heb nu overal 70cm lange stukken betonijzers geplant met daarop een fles die onderaan is afgesneden. In de wind bengelt die fles dan tegen de staaf en dat geluid zou die muizen verjagen. Geweldig knap en mooi al die plastic flessen.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic