Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

"King-size" mini moestuintje.


Aanbevolen berichten

Volgens mij ook Jeanne...hoop het ook echt; wil Voorjaar. Gisteren heeft het hier "gespoeld...en straks gaat het hier ook regenen en houdt het voorlopig niet meer op. Heb de bakken even afgedekt, want zag het zaad van de radijzen inmiddels op de aarde liggen....Fijne Dag en veel plezier in het Tuincentrum!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes, had het niet meer verwacht maar de lenteuitjes piepen boven de grond. Van een vriendin al mini lenteuiplantjes ( zij had ze binnen gezaaid) tussen m'n eigen zaaigoed gepland en zag zojuist dat er inmiddels kleine plantjes tevoorschijn komen. YES!!!

 

Ook de radijzen zijn opgekomen!!!!! En de tomaat lijkt het toch te gaan doen; had de hoop al opgegeven, maar nu het wat frisser is en de verwarming meer aan staat lijken ze het toch te doen!!!!! Ikkie blij!

 

De slaplantjes zijn inmiddels echte kropjes aan het worden en de peulen doen het al net zo goed!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staan ze buiten?? Is best koud geweest...ik heb in de kas worteltjes gezaaid en na 8 dagen waren die al boven en heb ze buiten gezet....groeien nu ff helemaal niet meer...en worteltjes willen geen rijke grond....ik weet niet wat je in de bak hebt zitten voor grond....anders zou je een paar zaadjes eens in een klein bakje kunnen zaaien binnen, dat voor de helft uit zand bestaat....gewoon om de kiemkracht te testen...als ze daar binnen een week uitkomen, ben je op tijd om in de bak nieuw te zaaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel. Zaterdag radijzen gezaaid. Zal zo even uitzoeken wanneer de radijzen die ik 1 april gezaaid heb en mooi opkomen

klaar "voor gebruik zijn".

 

De Tiny Tin doen het nu prima binnen; zet ze overdag bij mooi weer even buiten en mogen daarna weer lekker naar binnen.

Had de hoop al opgegeven, maar moet meer geduld hebben blijkbaar .

 

De worteltjes doen Niente nada (nog).....leer ik toch nog eens geduld te leren hebben in dit leven.......

 

Het hagelde hier trouwens vanmorgen eventjes.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn worteltjes spelen ook nog verstoppertje hoor Henriet! Ook meteen buiten in pot gezaaid! Ik houdt te moed erin. Als ik over een week of 2 nog niets zie, dan zal ik gaan nadenken over het zaaien van een tweede bak...

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig heb ik nog wat andere dingen gezaaid... Dus kan ik al mijn ongeduld bevredigen met de dingen die wel boven komen

 

En ik spreek ze met liefde toe hoor, de worteltjes... Dreigen helpt niet van Rantje geleerd

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreigen helpt niet van Rantje geleerd

 

Bedoel je gewoon knoflookbieslook (noemen ze ook wel chinese bieslook)?

kan je gelijk zaaien op de plek waar je ze hebben wilt, komt makkelijk en goed op. Doen het goed, zei de vrouw waar ik ze van heb, in half schaduw

En het is vreselijk lekker om op zo'n stengeltje te knabbelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk idd dat het hetzelfde is want het ziet er uit als bieslook idd. Lijkt me super handig om net als bij de bieslook even met een schaartje naar buiten tijdens het koken en knippen maar!

 

Ruik je na het eten ervan net zo uit je mond als van echte knof?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even opgezocht:

 

Bieslook Chinese, snij knoflook - Allium tuberosum

Chinese Bieslook (Allium tuberosum) is een gewas dat jaren achtereen kan blijven staan.Oorsprong ligt vermoedelijk in Siberie en Oost-Azië. In Nederland hebben we bieslook leren kennen via Italië. Het groeit goed op alle grondsoorten. Er zijn meer bekende allium soorten, zoals de grove bieslook, fijne bieslook en natuurlijk de ui (allium cepa) en prei (allium porrum).

 

Chinese Bieslook heeft een fijne, delicate knoflook smaak.Bieslookstengels zijn lang, smal en grasachtig. Als ze niet worden afgeknipt krijgen ze in het tweede jaar prachtige violet-blauwe bloemen. Daarom worden ze ook vaak als borderplanten toegepast. Knip de stengels in kleine stukjes en verwerk ze in salades en vinaigrettes. Strooi ze overgekookte aardappelen of meng ze met aardappelpuree. Voor gebruik in warme gerechten mag bieslook nooit worden meegekookt. Voeg de bieslook vlak voor hetserveren toe om de smaak te behouden. Bieslook bevat zeer veel vitamine C en kan uitstekend worden ingevroren. Naast smaakmaker is bieslook ook geschikt als medicinaal kruid. Bieslook werkt, zoals alle planten van de uienfamilie, vochtafdrijvend. Bieslook bevordert het verteringsproces en wekt de eetlust op. Het drijft ook slijmen af, stilt de hoest en versterkt het lichaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...