Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

"King-size" mini moestuintje.


Aanbevolen berichten

Lieve mensen, op 17 Maart heb ik binnen Worteltjes gezaaid. Er komen overal van die miniscuul kleine groene friemeltjes op.

Hoe lang duurt het voor dat ik ze in de MM kan planten en hoe ga je dat nou doen.....blijven het van die minkukeltjes of worden ze wat handelbaarder?

Voortaan maar meteen in de bak zaaien lijkt me....

 

Alle peulen komen prachtig op. Joeppie!

De aardbei plantjes hebben ook "gepakt"....jammie straks verse aarbeitjes; zoveel lekkerder als uit de winkel. ( Hoop ik ).

 

De lenteuitjes zitten nog in hun holletjes....gaan blijkbaar niet zo snel.

 

Kannie wachtuhhhhhhhhhhh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk hoor!!!

 

Maar even over je wortelvraag.

Je kan ze beter op de goede plake zaaien. Ook wortels laten zich niet verspenen. De achterstand in groei loopt echt enorm op en de kans dat er uiteindelijk een worteltje aankomt is erg klein. Dus loof gaan ze wel maken maar er groeit niets eetbaars onder

Hetzelfde dus als met radijs en bietjes.

 

Wortelen kiemen best traag, dan duurt het ook net iets langer dan andere gewassen dat er echt blaadje tevoorschijn komen maar die lijkendan wel gelijk op wortelloof. En op het moment dat je je af gaat vragen of ze het wel doen gaan ze groeien!!! Mooie bossen loof komen eruiteindelijk boven.

Hetduurt vrij lang voor ze 'klaar' zijn 3 tot 4 maanden, je kan met je vingers voelen aan de kop om te beoordelen of ze te oogsten zijn

En dan weet je niet wat je proeft hoor, geweldig lekker!!!

 

Lente uitjes zijn geloof ik ook behoorlijk traag dus even geduld!

Wat voor aarbeien heb je? Zelf gezaaid of plantjes gekocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel doe-het-zelf magazines liggen met van die gekleurde reepjes er tussen. De to-do dingen voor in de tuin (soms komen die ook langs bij de doe-het-zelf magazine) staan in een gmail document of hangen in een hangmap te wachten.

Echter, de lijst to-do wordt wel steeds langer als ik al mijn ideeën er nog in kwijt wil. Ik moet mezelf afremmen om niet teveel ineens te willen maar jeuken doet dat brein!

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals een tuin eruit hoort te zien super! Niet van dat moderne strakke gedoe gewoon lekker vol met planten veel ruimte voor beestjes enzo

“Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka

 

"De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een echte katten tuin...en veel vogels, egeltjes en vaak ook eendjes.....zolang de poezels binnen zijn.

We hebben echt geen strakke tuin idd. Ook weer niet echt verwilderd, maar wel overal een plekje om te zitten; ook al is hij niet echt groot. Wonen zodra het weer het toelaat dus ook buiten. Lekker vissen aan de waterkant.

Kopen binnekort een Skottelbraai; kunnen we gewoon buiten koken en eten. Heerlijk, dit buitenleven.

 

Zoekplaatje....

Foto-PBKXJYFC.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist de radijzen die ik verplant had verwijderd.

 

Worteltjes in MM gezaaid.

Radijzen in MM gezaaid.

Tomaat “Tiny Tim” binnen gezaaid.

De voorgezaaide sla in MM gezet.

 

Gelukkig vannacht hier niet gevroren. Pffffffffffffffffffffff.

Voor hier staat donderdag vorst op het menu. Straks even "bubbeltjes-plastic" halen en op maat knippen, voor het geval.....

Hoop eens op een vers regenbuitje; m'n MM hebben nog steeds geen echt regenwater gehad. Gaan dan gelijk regen opvangen.

 

Doe de regendans....hihi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...