Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

"King-size" mini moestuintje.


Aanbevolen berichten

Ikkie ben nieuw hier en zit al heerlijk te genieten van vele berichten. We zijn al wat langer in gedachte bezig, maar hadden best wel wat vragen in gedachten wat betreft de vele poezels die hier in de tuin rondscharrelen. ( Waaronder ook onze "poeppies").

 

Tot we bij Intratuin een MM op poten ontdekten ! .

 

Zo ziet het er nu uit. 420237_337401182976706_100001204802796_1028228_277113542_n.jpg.

Heb de bak 's nachts afgedekt met een fleece-plaid. Binnen staan inmiddels de worteltjes en radijsje!

Leuk. Hebben er zin in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, leuk om te zien dat ik niet alleen last heb van de poezels. Terwijl ik mijn MM aan het maken was sprong onze kater er al rustig in om zijn behoefte te doen. De gaas die ik erop leg is kleiner van mazen en het helpt

Mijn radijsjes komen buiten al uit hoor, de worteltjes nog niet maa zijn al wel gezaaid buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel plezier! Hebben zojuist de inmiddels zware mm maar even in de blokhut geplaatst; wordt best koud vannacht.

Heb gezien dat er nu al..dus na twee dagen al een radijs aant ontkiemen is....wauwieeeeeeeeeeee!

De worteltjes en de peulen doen het langzameraan hihi.

Vanmiddag een mand met munt geplant. Heerlijk om thee van te zetten.

Wat zijn we aangestoken door het mm tuinieren!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jeanne....we wachten saampies geduldig op de worteltjes. Kwam trouwens net beneden en meteen even bij de radijsjes gekeken en nu komen er al DRIE! Vind het net als jij echt heel leuk.

 

Wie zal als eerste de worteltjes oogsten....LOL!

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond de mm met hubbie...pffffff zwaaaarrrrrrrr in de blokhut gezet; achteraf niet zo'n slecht idee. Zojuist zet ik de opkweekzaden en de mand met munt buiten in het zonnetje en zie dat de waterschaal van de poezels een flink laagje ijs heeft gekregen vannacht.

Ben nog maar een beginner, dus heel voorzichtig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best een leuke bak!

Maar ook een lage bak kan je kat-onvriendelijk maken en als alles goed groeit gaan ze er echt niet meer tussen, hier niet iig.

Gewoon een stukje gaas erover spannen, wegwerpvorken of stokjes erin steken....

 

Heb de bak 's nachts afgedekt met een fleece-plaid. Leuk. Hebben er zin in.

 

Wat heb je erin staan? Want een deken houdt ook licht tegen, weet niet hoe laat je het eraf haalt? Maar met echte kou kan je evt. plastic spannen of bij het tuincentrum vliesdoek halen, dat is ligt, laat licht door en beschermd goed bij vorst.

 

Maar ik denk dat wat er nu in staat niet zoheel veel kwaad kan hoor!

 

Binnen staan inmiddels de worteltjes en radijsje!

Die 2 kan je beter direct zaaien waar ze moeten komen te staan. Laten zich niet verspenen. Ze kunnen trouwens wel al de hele maand gewoon direct in de volle grond dus daar hoef je je geen zorgen om te maken!

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleed meteen 's morgens er af gehaald hoor en 't was toch niet echt ideaal idd. Zal eens kijken naar een vliesdoek, maar we hebben hem even in het tuinhuisje gezet; vooraan bij de deur . Overdag staat de deur open en komt het zonnetje heerlijk binnen.

Zou het echt erg vinden als de boel zo de eerste keer bevriest......

 

We gaan de wortels en radijzen nu ook maar meteen in de mm zaaien. Bedankt voor de tip.

 

We gaan er idd wieltjes onder maken. Kunnen ze zo (hebben inmiddels 2 bakken; nu bij Intratuin in aanbieding) in de zon en evt, in de schaduw worden gerold.

Bedankt en s6 Rantje en Night.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zojuist de peulen heeeeeel voorzichtig met een cocktailprikker uit de zaaibak "gewipt" en de bosuitjes geplant; de radijsjes in de bak gezet. Waren al flink aan het uitlopen. LOL!

 

Heb het toch maar geprobeerd om de radijsjes heeeeeel voorzichtig er uit te halen. Ga het gewoon proberen Rantje, wie niet waagt wie niet wint toch. Ben benieuwd!

 

De peulen staan nu drie dagen in de aarde (binnen), maar heb ze zojuist ook heel voorzichtig buiten in een terracotta bloembak uitgeplant. Volgens mij is het goed gelukt. Er zaten NU AL worteltjes aan.

 

Bij de wortels is idd nog niks te zien Jeanne.

 

Heb weer genoten vanmiddag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen ga ik zo'n 6 zaadjes van de mini tomaat Tiny Tim zaaien. Schijnt een makkelijk zaadje te zijn. Lol.... .

 

Hebben zojuist bakjes van de Chinees ( jammie, was lekker! ) in de vaatwasser gedaan; kwamen wonder boven wonder "zonder kreukels" er weer uit.

In ieder bakjes doe ik 3 zaadjes. Mogen het binnen mooie plantjes worden. Zodra ze groot genoeg zijn mogen er 3 de Wilgen tenen mand in waar ik vorig jaar alleen kruiden in had staan. De eventuele andere drie mogen naar een ander. Wordt vervolgd.

 

Mand 2011

 

Foto-GCXPEBXF.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha nou dan mag je je hele tuin wel vol gaan zetten met bakken...al ben je geloof ik al aardig besmet dus dat duurt niet lang meer

 

als je geoogst hebt dan kan je een ander gewas op dat plekje zetten, nooit 2 keer hetzelfde. Radijs hoort in de Brassica familie, dus geen koolsoorten e.d. erna zaaien!

Misschien wist je dat al hoor...maar 't schoot me net tebinnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...