amber070. Geplaatst: 28 augustus 2023 Geplaatst: 28 augustus 2023 hallo iedereen, ik ben een beginner met een moestuin en ben sla aan het kweken ik vroeg mij af of ik het al kan oogsten het is voor mij de 1e keer dat ik sla plant. kent iemand deze sla soort? https://mail.google.com/mail/u/1/#inbox/FFNDWLJCTvDLvjNKlWDqMwnNRSLkxWXw?projector=1 Quote
mus Geplaatst: 28 augustus 2023 Geplaatst: 28 augustus 2023 Hoi @amber070. sla kun je vrij wel meteen oogsten zodra er een paar grote bladeren aan zitten. Je kunt kiezen of je telkens alleen de buitenste bladeren plukt, de plant groeit dan van binnenuit door en kun je langer er van oogsten of Je kunt de hele krop oogsten. Het is maar net wat je zelf fijn vind, hoeveel planten je hebt staan en hoeveel je nodig hebt. Sla is ook erg makkelijk op te kweken uit zaad (is een stuk goedkoper), maar dat is misschien iets voor volgend jaar. Je kunt wel nog veldsla en misschien rucola zaaien. Ik weet zo niet wat voor soort dit is. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.