Geplaatst: 7 oktober 20232 j Net even je moeder's paprikapoeder geproefd. Hij is lekker pittig, voor een paprika. 😆😆😆
Geplaatst: 7 oktober 20232 j @Mellie ik had je antwoord niet meer gezien en dus niet meer de framboos voor je gereserveerd (@goldfish is er blij mee). Sorry! Maar ik zal opletten op nieuwe zaailingen want hij komt steeds opnieuw omhoog, en dan volgende MTFD eentje voor je meenemen! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 8 oktober 20232 j Auteur Net even je moeder's paprikapoeder geproefd. Hij is lekker pittig, voor een paprika. [emoji38][emoji38][emoji38]Oops had ik dat niet gezegd? Pittige paprika poeder dus [emoji12]Maar wel lekker hoop ik! Steeds een beetje meer van gebruiken. Eerst gebruikte ik 1 pot per jaar. Daar past bijna 400 gr in. Nu ruim 2 potten per jaar. Ik heb vorig jaar of jaar ervoor de lepel vervangen voor een grotere. Nu doe ik én meer schepjes én met een grotere lepel erin. Kinderen eten alles en tegenwoordig wil de jongste en oudste ook al wat chilivlokken strooien op gerechten. Vind dat echt wel fijn dat ze pittig(er) kunnen eten. Anders hebben we in Turkije echt een probleem.
Geplaatst: 8 oktober 20232 j Ha, wat Mellie zegt is waar. Je gaat steeds meer gebruiken. Ik sta algemeen bekend als een niet pittige eter, en in het begin was ik heel voorzichtig met dat paprika poeder. Maar nu gebruik ik het al veel meer en makkelijker. Perfect om in een gerecht wat net iets mist te gebruiken, en ik gebruik het ook altijd op mijn gebakken aardappels, yum! En nee, heb geen aandelen ofzo.
Geplaatst: 8 oktober 20232 j No worries, we vinden het allebei heel lekker hoor! En ergens had ik al ingecalculeerd dat het wat scherp zou zijn, je noemde in het je sales pitch immers paprika én peper. Hoe maakt je moeder het trouwens, is het een mengsel van diverse soorten pepers en paprikas? 8 oktober 20232 j aangepast door Arja
Geplaatst: 8 oktober 20232 j Auteur Nee het is 1 soort peper die drieneus wordt genoemd. Daar heb je een milde en een pittige variant van. Je kunt dus ook in de Turkse winkel mild of pittig kopen. Ik had hem mee, precies die ze gebruiken ervoor uit Turkije. Die heeft niemand geproefd, dus heb die wel heel teug weer mee terug genomen. Was mijn laatste uit Turkije. Voor de poeder moeten alle pepers ontpit worden en daarna te drogen gelegd. Dat is een heftig werkje. Ik heb afgelopen week zo’n 20 pepers (holy moly) die milder zijn van wat zaden ontdaan omdat ik er geen zaden van had en het zo’n lekkere peper vind. Mijn duim en alles wat ik ermee heb aangeraakt heeft wel 4 uur goed gebrand. Dit gaat dan om ruim 20 kilo pepers… dus het is best heftig. Na het drogen huren ze een tijdstip bij de molenaar in het dorp en laten ze alles fijnmalen met een grote steen. Heel mooi allemaal. Superfijn poeder. Maar dus ook geen anti klonter oid, dus het wordt wel snel klonterig. Ik heb alles door een zeef gehaald voor het afwegen, want het was 1 brok [emoji16] 50 gram is zo op, dus zal wel meevallen. Anders zelf even door een theezeefje halen. Of niet. Het lost toch wel op. Liefst in een glazen potje bewaren trouwens. Is beter voor de smaak. Dat wat ik over heb, ligt bij mij altijd in de vriezer, maar ik heb natuurlijk iets grotere hoeveelheden dan jullie nu hebben.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.