pflipp Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 Hallo allemaal, Ruim een jaar geleden zijn wij verhuisd, en pas nu zijn de tegels de tuin uit. Helaas te laat voor mijn "erfstuk" rabarber, maar de Egyptische ui heeft het wel goed gedaan in de bakken, superveel jonkies in potjes nu. Nu kijken we dus het gras omhoog in de nieuwe tuin, en heb ik twee 60x80 palletranden klaarstaan om nog in de herfst iets in te kweken. Op het wensenlijstje staan sjalotten (planten in najaar), maar ook dingetjes die het goed doen onder een poly tunneltje. Dan nu de vraag die me deed besloten me aan te melden: doet het de sjalotten kwaad als ze ook in deze koude bak komen te staan? Voor hardneck knoflook vermoed ik dat het niet zo handig is omdat die wat kou willen voelen, maar voor de sjalotten weet ik het niet. Ik heb nog geen plantsjalotjes in huis, dus kan de soort er nog op kiezen. Alvast bedankt, en hoi! Quote
MROE Geplaatst: 3 september 2023 Geplaatst: 3 september 2023 Ik ben nog maar net lid, en werkzaam in de moestuin. Kan je niet van advies voorzien. welkom hier. Quote
Lia56 Geplaatst: 3 september 2023 Geplaatst: 3 september 2023 @pflipp welkom op t forum. Heel veel lees en leer plezier Quote
mus Geplaatst: 3 september 2023 Geplaatst: 3 september 2023 Hoi @pflipp Welkom, Knoflook kun je naar het schijnt prima in de kas kweken (ik wil dat komende keer ook proberen omdat ik er zo veel goede verhalen over hoor) dus vast ook wel in een polytunnel. Shallot heb ik nog nooit gekweekt maar het lijkt me dat het prima kan zolang je zorgt voor genoeg ventilatie. Wat wil je nog meer gaan kweken? Quote
pflipp Geplaatst: 3 september 2023 Auteur Geplaatst: 3 september 2023 De hele overwinteringsteelt is voor mij een experiment. Ik denk aan geschikte saladegroenten voor direct gebruik en bijvoorbeeld wortels om verder te groeien in het voorjaar. Misschien schuif ik er nog wat van mijn kruiden bij in, kijken hoe lang die het nog uithouden. Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 september 2023 Geplaatst: 23 september 2023 Welkom. Er zijn soorten sjalotten die juist in het najaar geplant worden zoals bijvoorbeeld sjalot gris. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 28 september 2023 Geplaatst: 28 september 2023 Welkom. Er zijn soorten sjalotten die juist in het najaar geplant worden zoals bijvoorbeeld sjalot gris. Ja grappig. Die had ik nog niet geoogst en ze lopen weer uit. Vond dat al zo verrassend maar kennelijk hoort dat. Quote
appelvrouw Geplaatst: 29 september 2023 Geplaatst: 29 september 2023 Ja. Je hebt Sjalot gris die nu in een bosje gaat groeien? Houd er dan wel rekening mee dat je kleine/ kleinere sjalotjes krijgt. Je kunt het altijd nog gebruiken als sla groen ui Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.