Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedenavond, 

Ik hoop dat mijn vraag hier thuis hoort.

Op 5 oktober heb ik de moestuin vereniging schriftelijk aangegeven dat ik mijn lidmaatschap wil opzeggen.

De moestuin vereniging heeft hierop gevraagd of 1 november als opzegdatum akkoord is zodat ik mijn spullen eraf kan halen. Hierop heb ik akkoord gegeven.

Gisteren kreeg ik een mail dat ik de borg niet terug zou krijgen omdat de tuin niet zwart is opgeleverd (het was toen 6 oktober).

Vanmiddag wilde wij verder gaan met spullen uit de tuin halen en tot onze verbazing waren er planten weggehaald, was er gespit en waren er spullen van ons weg (die we later oa in de tuin van de buren zagen liggen). Via via heb ik moeten vernemen dat er al een nieuwe eigenaar voor de tuin is.

Naast dat ik het helemaal niet netjes vind dat er spullen zijn weggehaald terwijl ik nog tot 1 november de tijd heb om de tuin klaar te maken ben ik van mening dat ik nu recht heb om mijn borg terug te krijgen.

Waar kan ik het beste terecht voor dit geschil? De vtv reageert tot op heden niet meer op mijn mails.

Alvast bedankt.

Geplaatst:

Ik denk dat je met een dergelijke vraag her beste naar je rechtsbijstandverzekering kunt gaan, als je die hebt, of anders aankloppen bij een (gratis) juridisch loket. Veel sterkte. Ik denk dat je in je recht staat maar ik ben geen jurist. Maar 1 november is 1 november en ik zou ook boos zijn als dit mij overkwam. Het is niet correct.

• Thanks 1

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Ten eerste een aangetekende brief naar de vereniging als reactie op de mail van 6 oktober waarin je duidelijk aangeeft dat de gemaakte afspraken 1 november als einddatum aangaven. De correspondentie hierover ook bij voegen. Tevens aangeven dar jouw stuk al voor de datum van 1 november door anderen gebruikt is., bij voorkeur hiervan ook foto's nemen zodat je kunt laten zien dat anderen de tuin al gebruikt hebben. 

In de brief aangeven dat jij het niet eens bent met de mail van 6 oktober en dat er pas na 1 november vastgesteld kan worden of de tuin in de afgesproken staat opgeleverd is.  Mogelijk kun je ook een eerder datum aangeven om met de vereniging samen de eindinspectie van de tuin te doen en een datum waarop je de borg teruggestort wil zien. 

Hiermee kun je, mocht je er juridisch iets mee gaan doen, in ieder geval aantonen dat je de vereniging op de hoogte gesteld hebt van hun fout en dat je dit geprobeerd hebt op te lossen. 

• Like 1
Geplaatst:

Ik zou eerst even met het bestuur gaan praten. Iemand persoonlijk aanspreken want je weet nooit hoe vaak mensen hun mails lezen.

Het zijn waarschijnlijk allemaal goedwillende vrijwilligers die ook wel eens langs elkaar heen werken on/of fouten maken.

Probeer vriendelijk te blijven en niet meteen hoog van de toren blazen. Ga uit van een misverstand.

En ook de situatie even aan de buren uitleggen en vragen of je je spullen terug kan krijgen.

Beter in der minne schikken dan meteen met grof geschut aankomen!

• Like 2

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ben het eens met speets. Spreek mensen eerst even persoonlijk aan. 

Bij ons wordt een tuin trouwens per kalenderjaar gehuurd, van 1 januari tot 31 december. Dus als je op 1 oktober opzegt (ruim op tijd) heb je tot 31 december van dat jaar de gelegenheid om de tuin zwart op te leveren. Als je dat eerder doet, verwachten we als bestuur een berichtje en komen we even kijken.

Zwart is borg terug, tenzij er onderling een overeenkomst is met de volgende huurder. Overname van hokjes, een kasje of ander spul. En dat is meestal het geval.

Maar misschien is dat bij jouw vereniging anders en dan moet je dat in de statuten of het reglement terug kunnen vinden.

Geplaatst:

Heel vervelend dat soort dingen. Slordig ook van het bestuur. Er is duidelijk wat mis gegaan in hun onderlinge communicatie (weet ik alles van... zucht).

AVVN geeft ook advies in dit soort zaken, jullie vereniging zal daar ook lid van zijn denk ik?

• Like 1
Geplaatst:
7 uren geleden, speets zei:

Ik zou eerst even met het bestuur gaan praten. Iemand persoonlijk aanspreken want je weet nooit hoe vaak mensen hun mails lezen.

Het zijn waarschijnlijk allemaal goedwillende vrijwilligers die ook wel eens langs elkaar heen werken on/of fouten maken.

Probeer vriendelijk te blijven en niet meteen hoog van de toren blazen. Ga uit van een misverstand.

En ook de situatie even aan de buren uitleggen en vragen of je je spullen terug kan krijgen.

Beter in der minne schikken dan meteen met grof geschut aankomen!

Ik heb inmiddels de buren gesproken en zij geven aan  dat het bestuur toestemming heeft gegeven om op de tuin aan het werk te gaan. Toen ik aangaf dat ik de tuin pas per 1 november heb opgezegd gaven ze aan dat ze dat weten maar dat het bestuur ervan uit ging dat ik "waarschijnlijk toch niet meer terug zou komen". Hun letterlijke woorden.

Een deel van de spullen heb ik inmiddels terug. De verwijderde planten niet,  die liggen ergens in de kliko.

Geplaatst:
6 uren geleden, woldistel zei:

Ben het eens met speets. Spreek mensen eerst even persoonlijk aan. 

Bij ons wordt een tuin trouwens per kalenderjaar gehuurd, van 1 januari tot 31 december. Dus als je op 1 oktober opzegt (ruim op tijd) heb je tot 31 december van dat jaar de gelegenheid om de tuin zwart op te leveren. Als je dat eerder doet, verwachten we als bestuur een berichtje en komen we even kijken.

Zwart is borg terug, tenzij er onderling een overeenkomst is met de volgende huurder. Overname van hokjes, een kasje of ander spul. En dat is meestal het geval.

Maar misschien is dat bij jouw vereniging anders en dan moet je dat in de statuten of het reglement terug kunnen vinden.

Officieel bij ons ook van 1 Jan tot 31 dec inderdaad. Staat ook in de statuten beschreven. Omdat ik mee wilde werken ben ik akkoord gegaan met 1 november. 

Helaas kwam de mail over de borg een dag later en weer een dag later was onze tuin al overhoop gehaald. 

Geplaatst:
4 uren geleden, Erny zei:

Heel vervelend dat soort dingen. Slordig ook van het bestuur. Er is duidelijk wat mis gegaan in hun onderlinge communicatie (weet ik alles van... zucht).

AVVN geeft ook advies in dit soort zaken, jullie vereniging zal daar ook lid van zijn denk ik?

Persoonlijk denk ik niet dat dit een communicatie fout is. De nieuwe eigenaren (tevens de buren die de tuin naast ons al hadden) geven aan dat ze toestemming hebben gekregen van het bestuur om in de tuin aan het werk te gaan. Het bestuur ging ervan uit dat ik "waarschijnlijk toch niet meer terug zou komen". 

De AVVN heb ik een berichtje gestuurd. 

• Like 1
Geplaatst:
11 uren geleden, Sammiejjj87 zei:

Het bestuur ging ervan uit dat ik "waarschijnlijk toch niet meer terug zou komen". 

Het punt is dat 'het bestuur' uit meerdere mensen bestaat en dan gaat het fout als die niet (goed) communiceren.

Ik heb het zelf bij de hand gehad toen ik van de voorzitter toestemming kreeg om mijn buurtuin erbij te trekken.
Maar toen de phacelia net boven de grond stond, was de helft alweer omgespit: de secretaris had de andere buurman ook toestemming gegeven om dat stuk bij zijn eigen tuin te trekken.
De voorzitter en de secretaris hadden dat onderling niet kortgesloten. Dat bedoel ik te zeggen.

En dan krijg je dus gewoon die borg terug. Ik zou echt even een bestuurslid aan zijn jas trekken. Bij voorkeur de voorzitter.

Maar het blijft een vervelende toestand. Geen opzet, maar ook niet netjes nee.

• Like 1

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
17 uren geleden, Sammiejjj87 zei:

Toen ik aangaf dat ik de tuin pas per 1 november heb opgezegd gaven ze aan dat ze dat weten maar dat het bestuur ervan uit ging dat ik "waarschijnlijk toch niet meer terug zou komen"

Stelletje amateurs... echt zeg!!!! Grrrrrr.... Erny wordt hier boos van. :evil:

Er was geen enkele aanleiding voor hun om dat te denken. Jij had namelijk zélf om de datum van 1 november gevraagd. Ze hadden gewoon even hun stomme hersens niet moeten gebruiken (dus niet zélf bedenken dat jij wel niet terug zou komen) maar gewoon de procedure moeten volgen.

Pfffffffffffff...

Nou laat je moesplezier hier niet door bederven en blijf voortaan maar ver weg van dat zooitje nep bestuurders. :cool:

Geplaatst:
7 uren geleden, speets zei:

Het punt is dat 'het bestuur' uit meerdere mensen bestaat en dan gaat het fout als die niet (goed) communiceren.

Ik heb het zelf bij de hand gehad toen ik van de voorzitter toestemming kreeg om mijn buurtuin erbij te trekken.
Maar toen de phacelia net boven de grond stond, was de helft alweer omgespit: de secretaris had de andere buurman ook toestemming gegeven om dat stuk bij zijn eigen tuin te trekken.
De voorzitter en de secretaris hadden dat onderling niet kortgesloten. Dat bedoel ik te zeggen.

En dan krijg je dus gewoon die borg terug. Ik zou echt even een bestuurslid aan zijn jas trekken. Bij voorkeur de voorzitter.

Maar het blijft een vervelende toestand. Geen opzet, maar ook niet netjes nee.

Snap ik, alleen in dit geval heb ik de afspraak met de voorzitter gemaakt ovrr de datum van 1 november en is diezelfde voorzitter degene die de nieuwe eigenaar heeft opgebeld om toestemming te geven om per direct in de tuin aan het werk te gaan. Dit heeft de nieuwe eigenaar bevestigd.

Overigens heb ik meerdere keren contact proberen te leggen met nog steeds diezelfde voorzitter maar hij reageert nergens op. 

Geplaatst:
14 minuten geleden, Sammiejjj87 zei:

Overigens heb ik meerdere keren contact proberen te leggen met nog steeds diezelfde voorzitter maar hij reageert nergens op. 

Dan zit hij zich zeker ergens in een hoekje dood te schamen 😉

Ik zou naar de penningmeester gaan met de info. Die moet de borg in orde maken. Laat het hem dan maar uitzoeken met de voorzitter.

• Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...