Geplaatst: 28 maart 201213 j Ik weet niet of er mensen zijn op dit moestuin forum met huisdieren (konijnen, honden, cavia's) Maar mijn vraag is eigenlijk welke soorten kruiden hebben/kunnen een positief effect hebben op dieren?(Denk aan bijv. allergie van een hond een schaafwondje etc.)Ik ben zelf erg nieuwsgierig naar de werking van kruiden en dan ook voornamelijk voor dieren. Of hebben jullie een boek die jullie mij kunnen aanraden?
Geplaatst: 28 maart 201213 j Ik weet er wel iets van, maar grof kun je bij de groeneters veel meer de gezondheid beinvloeden dan bij de vleesetersmet kruiden en onkruiden.Waneer een dier echt een wondje of een allergie heeft zou ik dat niet met kruiden proberen optelossen zowiezo het zelf dokteren bij een dier vindt ik geen succes.Bv knoflook bij een hond in zijn voer tegen vlooien kan maar meningen nogal verdeeld.Het optimaal proberen te voeren en daarmee een dier in goede conditie/gezondheid krijgen en dan vooral weer bij de groeneters dat is wel heel erg leuk en interesant met kruiden/onkruiden. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 28 maart 201213 j Ik heb een hond en een kat, en die eten.... Vlees! Gewoon rauw vlees! Daar is de maag, en de rest van de spijsvertering op gemaakt!(let wel: Ik geef ze KVV (kompleet vers voer), van Carnibest, want ze moeten een goede verhouding orgaan- spier- en botvlees krijgen, van verschillende dieren) Konijnen ben niet echt mee bekend, maar wellicht heb je aan deze site iets??? www.dierenkruiden.nl Daar verkopen ze vanalles, maar staat ook bij alles wat ze verkopen, waar het goed voor is/kan zijn. En aangezien konijnen herbivoren zijn... Hebben die er wel iets aan??? Anders voor de zekerheid checken bij je dierenarts??? (kan het aan mn zus vragen, die studeert diergeneeskunde, kleine huisdieren, als je wil?) Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 28 maart 201213 j Auteur onze honden krijgen ook vers vlees alleen dan van duck. Als het aan mij lag zou het nog een stap verder zijn richtig barf ,maar ik woon thuis en daar zijn ze niet zo gecharmeerd van herkenbare dode beesten. Verder weet ik wel het een en ander van dieren af en ben ook geen persoon die zomaar loopt te dokteren voor mijn dieren. Ik vroeg me het gewoon af welke kruiden mogen bij dieren ik weet bij ontstoken ogen kamille kan helpn dat soort dingetjes bedoel ik. Die site is wel erg handig voor konijnen
Geplaatst: 28 maart 201213 j Hahaha Barfen gaat hier bij vriendlief ook niet in.. daarbij is ons manneke een maltezer-terrier kruising, dus niet erg groot... Hij eet maar 125 gram KVV per dag... Zie mezelf al 125 gram eend/kip/konijn/koe afwegen in de juiste hoeveelheden... Hihi Ik bedoelde je zeker niet te betuttelen hoor... Sorry dus, als het zo over kwam!!! Veel mensen in mijn omgeving vinden ons hartstikke zot dat we vers voeren, en dit is echt iets wat ik in volle overtuiging predik Zoals ik ook voor "ons" mensen niet houdt van onbekende E-nummers en rare toevoegingen Ik ben echt een geitenwollensok Succes met je zoektocht! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 29 maart 201213 j Auteur Het was van mijn kant ook zeker niet kattig bedoeld haha. Onze honden krijgen wel iets meer onze jongste krijgt 800 gram en de oudste 400. In mijn omgeving zijn er niet veel mensen die vreemd opkijken die voeren het zelf ook of kennen het niet als jakkie wat een verschil in mensen dus haha
Geplaatst: 29 maart 201213 j Mijn hond reageert snel met een ontstoken/geirriteerde huid bij wondjes. Calendulazalf helpt goed maar je loopt wel het risico dat de hond dan gaat likken aan de wond. Nog verder van huis dus.Het is nogal een stresskip, ik zie een kleine positieve reactie op bachspray.Hij krijgt overigens ook kvv, ik geef verschillende merken door elkaar. 800/1000 gram per dag. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 29 maart 201213 j Als de kippen weer eens bloedluis hebben, geven we ze knoflook extract in hun drinkwater. (zelf gemaakt...)En we moeten nog ergens een bestandje hebben met welke kruiden goed zijn voor kippen. En dan vooral om ze gewoon te versterken. Niet als ze al iets hebben. Meer dat ze wat meer (schijnen te) kunnen hebben. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 29 maart 201213 j Interesant Jorieke dat moet je maar een x hier neerzetten.Bekenste verhaal wat ik ken is in dierentuin bij chimpancee een kruidentuintje, de gedachte hier achter is dat deze zelf kunnen plukken waar ze op dat moment behoefte aan hebben.Bij herbivore reptielen zijn er allerlei leuke studies, vooral calcium/fosfor speeld daar belangrijke rol en het ene kruid/onkruid bevat dat veel meer dan andere, en afwisseling in soorten kruiden/onkruiden is denk ik heel belangrijk.Bloemen kunnen ook heel nuttig zijn. Mijn hond eet trouwens ook altijd vers vlees wel compleet, en bv schapenvet en pens vindt ik daarbij een mooie toevoeging soms wat yogurt soms een ei.Ben erg tevrede over vers vlees voeren en ook een voorstander van, bv bij allergie en ouderdom klachten kan'deze manier van voeren erg goed werken of voorwezen, bovendien heeft de hond stuk minder kans om overgewicht te krijgen.Bv het maagzuur van een hond die vers vlees krijgt is veel sterker dan van brok/blik waardoor algemene weerstand hoger is. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 29 maart 201213 j In die zin... Is het KVV voeren dus wel een tip, ook al is het niet plantaardig... Wel héél natuurlijk! Onze hond heeft bijvoorbeeld een gevoelige huid (bekend bij het maltezer gedeelte in zn kruising), dierenarts wilde me meteen Royal Canin hypoallergeen voer aansmeren... €25,- per 2,5kg Hij komt uit het asiel, en na wat zoeken op internet zijn we vrij snel overgestapt op KVV, en geen problemen meer gehad mn zn huid... Ook zn vacht glimt (en groeit ) hevig! Dat knoflook-extract verhaal ben ik ook erg benieuwd naar! Gelukkig hebben onze dames geen last van bloedluis, maar schoonzus krijgt het niet overwonnen! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 29 maart 201213 j (laten we het niet meer over hondenvoer hebben hier...? ) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 29 maart 201213 j oke goed, wat voer jij je hond trouwens Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 29 maart 201213 j Ben zelf bezig met een soort "kruidenstrook" samen te stellen langs de wei van onze paarden. Zeker onze oudste merrie kan daar goed mee uit de voeten. Ze eet enkel kruiden als ze die nodig heeft. Tijdens haar dracht eet ze wat vaker paardenbloemen en heeft ze wat last van haar maag dan eet ze de goudsbloemen op. Prima systeem, want zij voelt beter en sneller aan wanneer ze iets extra's nodig heeft dan ik. Ben nu dus het aantal kruiden aan het uitbreiden. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 1 april 201213 j Heb kattenkruid voor onze katten, dat heeft een aantrekkingskracht op katten(schijnt). En ze vinden het heel lekker en is goed voor de darmflora.Aangezien katten nog weleens last hebben van haarballen... Die van ons echt wel dus. Heb nu gezaaid, en straks in potten voor onze katten. Kunnen die smullen....
Geplaatst: 1 april 201213 j Mijn katten vonde het meer dan lekker, die gingen er in liggen en kwamen er zo stoned als een garnaal uit. Geweldig. Nu ligt de kat van de buren er in. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 1 april 201213 j Buurvrouw van mn moeder had het geplant om katten UIT haar tuin te weren... haha... tot ik het ding zag en rook en slap van de lach vertelde wat het écht was... En wat het met de katten deed.... Toen snapte mijn moeder opeens ook waarom haar mooie rode kater Spookie altijd zo vaag als een deur bij de buren vandaan kwam! Wist niet dat kattekruid ook tegen de haarballen was? Das handig, stoned én kotsen bovendien... leuk feestje...
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.