Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

@Jorieke:

De zwarte vind ik wel erg mooi.Maakt niet uit dat het ras niet zuiver is.Maar ik heb liever geen kriel

omdat ik zelf al redelijk grote kippen heb, een new hampshire een barnevelder en 2 van onbekende herkomst

Kijk maar wat je kunt en wil missen.Ik laat me verrassen.

Neem de afsluitbare poezenmand mee of zou die te klein zijn.

En anders een bananendoos met deksel.

Geplaatst:

En die broedse hen is echt wel broeds, hoorde haar zondag al dat speciale geluidje maken, waar de kip als ze kuikens heeft ook de kuikens mee roept.

Sinds gisteren zit madam de niet bevruchte eieren warm te houden

Ik duvel haar er 's avonds af als ik de eitjes ga ophalen.

Zal straks ff kijken of ze op stok zit of in het nest.

Geplaatst:

Nee hoor dat maakt me echt niet uit.

En de hen zit dus in het nest en niet op stok.

Even kijken wat ik ga doen.

Een buurman iets verder op in de straat heeft wel bevruchte eitjes.

Misschien dat ik er morgen wat bij hem op haal.Hij heeft geloof ik ancona's

Vind het altijd zo'n gedoe de kuikens, ze gaan door het gaas heen, en de buurkatten zitten er in no-time achteraan.

Alhoewel het ook wel erg leuk is voor de kleinkids.

Geplaatst:

Maarja wat doe je met de haantjes dat is altijd mijn dilemma

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

op eten.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Nee ik eet geen kip,

geen idee of Greetje killen en plukken en ingewanden eruithalen ziet zitten

Geplaatst:
Je schijnt ze onder te kunnen dompelen in koud water. Zodat hun borst/buik afkoelt. En dan buiten laten. Het nachthok even dicht houden. Maar goed... dat moet wel een paar keer.

Mocht je het proberen, niet borst/buik maar le derriere. Kont in het koude water. Overigens heb ik het 3 dagen achtereen gedaan met een hen van ons die hardnekkig broeds bleef worden (zat op een gegeven moment op een appeltje, zo had ze m zitten) en dat hielp voor geen meter.

Wat voor mij wel helpt; nachthok (of in ieder geval het hokje waar ze op het nest zit) afsluiten en er een dominantere, niet broedse hen (indien aanwezig dan natuurlijk) bij zetten. Ze zal de broedse hen vanzelf in de benen krijgen, en dat betekent heel niet dat daar geweld aan te pas komt. Bij ons was de broedse hen binnen 2 dagen weer "wakker" en keek ze niet meer naar haar nest.

Mocht je een keer kuikentjes willen maar niet nog meer broedse hennen kweken, dan kan je voor een soort kiezen dat zelden of nooit broeds wordt, zoals lakenvelders (zijn nog mooi ook).

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Op hun (op dat moment dan kale) borst en buik is het er nogal warm, en koelt het ook sneller af omdat er geen veren voor zitten.

Het helpt inderdaad niet bij alle kippen, zijdehoenders zijn ook erg stug.

Geplaatst:
Nee ik eet geen kip,

geen idee of Greetje killen en plukken en ingewanden eruithalen ziet zitten

Nou echt niet Moet er niet aan denken

Geplaatst:

Ik ook niet Greetje, denk dat je beter dan geen broedeieren kunt nemen want geheid dat er hanen tussen zitten.

Hoe leuk kuikens ook zijn, behalve dan als Jo echt je hanen wilt hebben dan zou kuikens leuk zijn want dan heb je

goede oplossing en ik vuindt moederkippen ook zo leuk en goed voor hun kuikens zorgen, echte moederkloeken.

Geplaatst:

Lijkt me een goed idee Jorieke, maar dan zit ik inderdaad,

een jaar met die hanen (die er geheid tussen zitten) opgescheept,

Zullen de buren fijn vinden 's morgens door 10 hanen gewekt te worden.

Kan zondag ook eventueel bij jou een aantal eitjes meenemen(betalen) van de ophringtons.

Maar dan zijn we weer 4 dagen verder en madam is stug bezig de eitjes warm te houden die net zijn gelegd.

Geplaatst:

Ja, dan kan je hebben dat ze er niet lang genoeg op blijft zitten. Plus: ik heb geen orpington eitjes meer. Wel wat kriel eitjes, maar de haan is een zijdehoender en de hennetjes zijn wyandotjes in verschillende kleuren. Dat worden vast monsters (we broeden er zelf wel wat uit hoor )

Geplaatst:

In het boek van Velt "het ecologisch houden van kippen" staat dit:

Om de broedse hen haar gedrag af te leren kan je haar in een hokje plaatsen met vrije windcirculatie zodat ze het niet warm krijgt. (..) Een legnest op de bodem voorzien van een rooster met hieronder een uitschuifbare bodemplank is een andere oplossing. Zo hoef je geen apart hokje te bouwen of kopen. Als de kip ongewenst broeds wordt, kan je de plank uitschuiven en het nestmateriaal wegnemen.

Geplaatst:

Ben vandaag maar overstag gegaan.

Heb 5 bevruchte eieren bij iemand opgehaald, ze bleef hardnekkig broeds.

2 brahma en 3 barnevelder eitjes.

Ondanks 2 dagen buitensluiten, kont in emmer water het hielp voor geen meter.

Eenmaal in de ren hups weer in het nestbakje.

Geplaatst:

Morgen komen de eieren hier uit als alles goed gaat. Ben heel erg benieuwd! Altijd een mooi moment.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Vandaag 1 ei stuk gevonden in het nest van de broedse kip.

Wie heeft dat gedaan, 1 van de anderen of zij zelf.

Misschien dat het ei niet bevrucht was

Of er onbenullig op gaan zitten.KRAK

Geplaatst:

Jorieke,De kipjes van jou maken het goed.

Ze eten en drinken goed.

Straks nog even stuk afgazen, kunnen ze lekker buiten spelen

Geplaatst:

Dan zijn het al PUBERS.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
Ik heb het nog even opgezocht, maar de kipjes zijn nu bijna 10 weken oud.

Leuk om te weten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic