Helly Geplaatst: 5 mei 2012 Geplaatst: 5 mei 2012 Viel reuze mee hoor Geedee, er zat totaal geen luchtje aan.Ik ben net thuis in Kampen en we hebben de hele reis overleefd met de zak op de achterbank Bedankt voor die geweldige rondleiding door de tuin was zeer interessant te zien hoeveel tuin jij tot je beschikking hebt en hoe groot jouw kas is. Kwijlen hoor voor ons ik wil ik wil ik wil ik wil ik wil... maar nog ff wachten op de rimpels en grijze haren Oh, en nog bedankt voor je tomatenplant! Heeft het overleeft vandaag op de achterbank Good things come in small packages
greetje11 Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Geedee heb jij toevallig nog een snackpaprikaplantje over???Walnoot gevonden, laat hem staan tot volgende week zaterdag
geedee Geplaatst: 7 mei 2012 Auteur Geplaatst: 7 mei 2012 Ja dat heb ik....ik zal er een voor je meenemen
geedee Geplaatst: 7 mei 2012 Auteur Geplaatst: 7 mei 2012 (aangepast) Ik neem mee voor: bonnie f: tijmplantjes + laurierstek (3 april gestekt...hoop dat die dan worteltjes heeft)thessa: (bol) mos en boomschors...en euro's voor potje paardenbloemstroopheylane: dropplantzaadjes of plantjesjorieke: zevenblad wortels/plantjes (ik ga er ook zaad van oogsten voor je ) + eierdoosjeseva: aloë vera + paarse lage herfstaster + scheut oosterse karmozijnbes als eva's zaadjes niet willen kiemen én een trutteplantje(Lychnis coronaria) RvO: stinseplantjes(sneeuwklokjes/roze en gele dovenetel/longkruidJootje: tijmplantjesdennis 29: moederkruid en zeepkruidJasmin : een emmer mét deksel mooie gedroogde paardenmest kruidje: paardenmest dick: pompoenplantje en ABC kruidthea: druivenstekjes, aloe vera stek, puntpaprika, netmeloengreetje11: oranje snackpaprika Voor de liefhebbers kan ik nog meenemen: Lavas, Brandende Liefde, Dropplant, Moederkruid, Tijmplantjes, Kattenkruid, stekken laurier(als ze aan zijn gegaan....zojuist gestekt en geen idee hoe snel je dat kunt zien), zeepkruid. Stekjes paarse herfstaster, stokroos, forsythia, abc kruid, Lychnis coronaria(prikneus), barbara kruid, bijvoet, marjoraan, schone paardemest Laat maar weten als er iets voor je tussenzit. en de nodige plantenbakken (overzicht in apart topic: grote-planten-emmers-t3671.html )en geheime dingen die Jorieke niet mag lezen en 6 supermarktmanden vol leuk ruilspul van appelvrouw Als het goed is neem ik mee terug: pitaya, meloenpeer, (niet winterharde) klimspinazie en witte herfstaster van evaegyptische ui , eucalyptus , knolselderij, kefir en boerenjasmijn(als die aangaat hoop ik) van joriekeaktie maxi zadenzakjes en 2 hopscheutjes van RvOschoenlappersplantje van bonnie fonsterfelijkheidskruid van frank vwleen walnootzaailing van greetje11 als ze er een vind én een te betalen mooi stuk gereedschapjostabes stekje en een jiaogulan van dennis29zeep van Jasmin knolselderij, rankende roos, tay berry en rode kamperfoelie van thea Ik zoek nog: paddenstoelkweek Ben ik iets vergeten?Laat maar ff weten 11 mei 2012 aangepast door Gast
Helly Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Die paardemest van mij mag eraf. Heb nu wel genoeg voor een tijdje Good things come in small packages
appelvrouw Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Geedee ik sluit me bij Helly aan met dank voor je ontvangst en rondleiding in kas en tuin..inderdaad een geweldige kas met een bende prachtige planten!Jouw snackpaprika` en rest zijn ook aangekomen in France..ze doen het goed..en de potten..mijn "natte" buurman wil er een paar kopen..ik denk eraan die ronde aan hem te verpatsen voor een euro..100% winst We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Helly Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Jet, als hij t er voor wil geven zou ik zeggen DOEN! Heb de bakken gisteren laten afwassen (nou ja, zonder sop dan) door zoon en toen ze stonden te drogen had ik wel ff het idee dat ik genoeg aan bakken had kom nu eerder potgrond te kort Good things come in small packages
Kruidje Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Ik zag vandaag dat er nu toch eindelijk een paar butternutpompoenen opkomen van de tweede zaaipoging (tenminste ik denk dat het butternut is - geen etiket op het zakje). Wil je er nog een hebben of is het echt te vol bij je? Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
geedee Geplaatst: 8 mei 2012 Auteur Geplaatst: 8 mei 2012 Het is inderdaad erg vol allemaal....heb te enthousiast gezaaid Misschien kun je er iemand anders nog blij mee maken, Kruidje Haha appelvrouw, je had eigenlijk 50 van die ronde moeten kopen....had je ook meer winst kunnen maken Het gaat hier goed met je plantjes tot nu toe......staan onder een parasolletje....de zon kan flink branden de komende dagen...gaat hier 26 graden worden
appelvrouw Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 Dank je wel voor je goede zorgen ik heb ze vol vertrouwen bij je achtergelaten na het zien van je kas en tuin..jij hebt groene vingers We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kruidje Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 Ik zet ze in mijn eigen tuin als er niemand dringend geinteresseerd is. Er is onverwachts ca. 3 m2 bijgekomen . Weet niet wat de kwaliteit van de grond is omdat er op sommige plaatsen houtsnippers tussen liggen maar kan dit makkelijk uitproberen op deze manier. De volgende uitbreiding is in planning (mijn man stribbelt nog tegen) Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
geedee Geplaatst: 11 mei 2012 Auteur Geplaatst: 11 mei 2012 In mijn enthousiasme .... (vanwege een boze bui over een meloen die een tuinkers bleek te zijn , die toch weer geen tuinkers bleek en een raadsel blijft ) om snel én zeker te zijn van meloentjes dit jaar, alle resterende meloenzaden uit het zakje "netmeloen" gezaaid.....en ze komen natuurlijk ALLEMAAL op!!! Ja NU wél ja Dus over een dag of 10 een perfecte maat om mee te nemen naar Zelhem en ook de perfecte tijd om ze uit te planten. Buurman & co willen er ook een paar dus ik heb er een stuk of 5 over. Wie heeft er plek voor en wil er een? Oh ja....PUNTPAPRIKA....ook in de aanbieding....een stuk of 10 Iemand nog interesse?
thea Geplaatst: 11 mei 2012 Geplaatst: 11 mei 2012 om snel én zeker te zijn van meloentjes dit jaar, alle resterende meloenzaden uit het zakje "netmeloen" gezaaid.....en ze komen natuurlijk ALLEMAAL op!!! Ja NU wél ja GRAAG 1 Oh ja....PUNTPAPRIKA....ook in de aanbieding....een stuk of 10 Iemand nog interesse? Graag 2 JIJ een salemonszegel??? http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
geedee Geplaatst: 11 mei 2012 Auteur Geplaatst: 11 mei 2012 In mijn enthousiasme .... (vanwege een boze bui over een meloen die een tuinkers bleek te zijn , die toch weer geen tuinkers bleek en een raadsel blijft ) om snel én zeker te zijn van meloentjes dit jaar, alle resterende meloenzaden uit het zakje "netmeloen" gezaaid.....en ze komen natuurlijk ALLEMAAL op!!! Ja NU wél ja Dus over een dag of 10 een perfecte maat om mee te nemen naar Zelhem en ook de perfecte tijd om ze uit te planten. Buurman & co willen er ook een paar dus ik heb er een stuk of 5 over. Wie heeft er plek voor en wil er een? Oh ja....PUNTPAPRIKA....ook in de aanbieding....een stuk of 10 Iemand nog interesse? -1 + -1 voor thea....nog resp. 4x en 9x over mocht er iemand zijn met te veel bloemkoolplantjes--->>> doen het niet zo goed hiero ; we krijgen 3 bloemkolen dit jaar....als ze al groot worden ....moeilijke plant....vorig jaar ook niks
appelvrouw Geplaatst: 11 mei 2012 Geplaatst: 11 mei 2012 Leuk Geedee( nee ik hoef er niet van ) Hou je het allemaal nog bij?Hier komt net een buienzone over..die komt misschien straks bij jou We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Helly Geplaatst: 11 mei 2012 Geplaatst: 11 mei 2012 Misschien handiger om dan de bloemkolen apart in potten te zetten ipv in de volle grond? Is maar een Zijn die puntpaprika's voor buiten of voor in de kas? M'n vriend heeft vorig weekend de achterdeur open gelaten toen het wat waaide, zo tegen mijn stelling aan en t hele ding kiepte zo om. Meeste was wel te redden met een snelle reddingsactie maar er zijn wat paprika's en tomaten bij gesneuveld Good things come in small packages
Eva Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 heb jij misschien nog een ABC kruidje voor mij Geedee? die van mij willen niet bovenkomen...
geedee Geplaatst: 12 mei 2012 Auteur Geplaatst: 12 mei 2012 (aangepast) Ik neem mee voor: bonnie f: tijmplantjes + laurierstek (3 april gestekt...hoop dat die dan worteltjes heeft)thessa: (bol) mos en boomschors...en euro's voor potje paardenbloemstroopheylane: dropplantzaadjes of plantjesjorieke: 6 puntpaprika-plantjes + 2 oranje (snack)paprika-plantjes + zevenblad wortels/plantjes + eierdoosjes + stoeptegels eva: aloë vera + paarse lage herfstaster + scheut oosterse karmozijnbes als eva's zaadjes niet willen kiemen én een trutteplantje(Lychnis coronaria) en ABC kruidRvO: stinseplantjes(sneeuwklokjes/roze en gele dovenetel/longkruidJootje: tijmplantjesdennis 29: moederkruid en zeepkruidJasmin : een emmer mét deksel mooie gedroogde paardenmest kruidje: paardenmest dick: pompoenplantje en ABC kruidthea: druivenstekjes, aloe vera stek, puntpaprika, netmeloengreetje11: oranje snackpaprika+2 puntpaprikaplantjes+1 netmeloen Voor de liefhebbers kan ik nog meenemen: Lavas, Moederkruid, Tijmplantjes, Kattenkruid, stekken laurier(als ze aan zijn gegaan), zeepkruid. Stekjes paarse herfstaster, forsythia, abc kruid, Lychnis coronaria(prikneus), barbara kruid, bijvoet, schone paardemest , netmeloen, puntpaprikaplantjes Laat maar weten als er iets voor je tussenzit. en de nodige plantenbakken (overzicht in apart topic: grote-planten-emmers-t3671.html )en geheime dingen die Jorieke niet mag lezen en 6 supermarktmanden vol leuk ruilspul van appelvrouw Als het goed is neem ik mee terug: pitaya, meloenpeer, (niet winterharde) klimspinazie en witte herfstaster van evaegyptische ui , eucalyptus , knolselderij, kefir en boerenjasmijn(als die aangaat hoop ik) van joriekeaktie maxi zadenzakjes en 2 hopscheutjes van RvOschoenlappersplantje van bonnie fonsterfelijkheidskruid van frank vwleen walnootzaailing van greetje11 als ze er een vind een wijnbes én een te betalen mooi stuk gereedschapjostabes stekje en een jiaogulan van dennis29zeep van Jasmin knolselderij, rankende roos, tay berry en rode kamperfoelie van thea Ik zoek nog: paddenstoelkweek Ben ik iets vergeten?Laat maar ff weten Staat genoteerd eva 13 mei 2012 aangepast door Gast
greetje11 Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 Geedee mag ik een paar parikaplantjes extra, en een meloentje is ook niette versmaden En het mooie stuk gereedschap ligt nu bij de verzinkerij.dus die is er volgende week ook bij.
geedee Geplaatst: 12 mei 2012 Auteur Geplaatst: 12 mei 2012 Dus over een dag of 10 een perfecte maat om mee te nemen naar Zelhem en ook de perfecte tijd om ze uit te planten. Wie heeft er plek voor en wil er een? Oh ja....PUNTPAPRIKA....ook in de aanbieding....een stuk of 10 Iemand nog interesse? -1 + -1 voor thea....nog resp. 4x en 9x over****6x puntpaprika voor Jorieke...nog 3 over1 meloen + 2 puntpaprika voor greetje 11.....nog 3 meloentjes en 1 puntpaprika over Genoteerd greetje
geedee Geplaatst: 12 mei 2012 Auteur Geplaatst: 12 mei 2012 Als je denk dat je alles super geregeld hebt....gebeurt er iets onvoorzien Door omstandigheden kan ik op 20 mei pas rond half vier in Zelhem zijn. (Ik ben blij dat ik überhaupt nog kan komen...scheelde niet veel of t ging helemaal niet). Nu zit ik dus te kijken met de te ruilen plantjes......als ook met de bestelde jam en tuingereedschap.....én de plantenbakken voor wat betreft de mensen die vóór die tijd alweer richting huis hadden willen gaan. Ik weet even niet hoe dit op te lossen....
greetje11 Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 Dat is dan flink balen , hoe ga je dit oplossen Zijn er geen mensen die bij je in de buurt wonen en alvast het e.e.a. mee kunnen nemen naar Zelhem.Of gewoon alles meenemen, en weer mee terug, wat je hebt geruild.Tja ik heb ook geen oplossing.
appelvrouw Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 Spullen kan ik voor je aanpakken, en eventueel geld dat je moet betalen kan ik voorschieten? kan Margareth of Jos niet alvast planten meenemen? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Margareth Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 jawel hoor, dat kan zeker wel! t is natuurlijk leuker om Gee ook meteen mee te nemen... hopleijk komt er nog een oplossing, ander haal ik gewoon de potten en planten vantevoren bij je op Gee... btw mag ik een meloen en paprika?
Helly Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 Ok, ik lees net dat Margareth zich heeft aangemeld, had net in het andere topic al een idee neergezet, mocht niemand anders t willen of kunnen Good things come in small packages
Aanbevolen berichten