Ga naar inhoud

Geedee gaat naar Zelhem en neemt mee........:

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Viel reuze mee hoor Geedee, er zat totaal geen luchtje aan.

Ik ben net thuis in Kampen en we hebben de hele reis overleefd met de zak op de achterbank

Bedankt voor die geweldige rondleiding door de tuin was zeer interessant te zien hoeveel tuin jij tot je beschikking hebt en hoe groot jouw kas is. Kwijlen hoor voor ons ik wil ik wil ik wil ik wil ik wil... maar nog ff wachten op de rimpels en grijze haren

Oh, en nog bedankt voor je tomatenplant! Heeft het overleeft vandaag op de achterbank

Good things come in small packages

Geplaatst: (aangepast)
Ik neem mee voor:

bonnie f: tijmplantjes + laurierstek (3 april gestekt...hoop dat die dan worteltjes heeft)

thessa: (bol) mos en boomschors...en euro's voor potje paardenbloemstroop

heylane: dropplantzaadjes of plantjes

jorieke: zevenblad wortels/plantjes (ik ga er ook zaad van oogsten voor je ) + eierdoosjes

eva: aloë vera + paarse lage herfstaster + scheut oosterse karmozijnbes als eva's zaadjes niet willen kiemen én een trutteplantje(Lychnis coronaria)

RvO: stinseplantjes(sneeuwklokjes/roze en gele dovenetel/longkruid

Jootje: tijmplantjes

dennis 29: moederkruid en zeepkruid

Jasmin : een emmer mét deksel mooie gedroogde paardenmest

kruidje: paardenmest

dick: pompoenplantje en ABC kruid

thea: druivenstekjes, aloe vera stek, puntpaprika, netmeloen

greetje11: oranje snackpaprika

Voor de liefhebbers kan ik nog meenemen:

Lavas, Brandende Liefde, Dropplant, Moederkruid, Tijmplantjes, Kattenkruid, stekken laurier(als ze aan zijn gegaan....zojuist gestekt en geen idee hoe snel je dat kunt zien), zeepkruid. Stekjes paarse herfstaster, stokroos, forsythia, abc kruid, Lychnis coronaria(prikneus), barbara kruid, bijvoet, marjoraan, schone paardemest

Laat maar weten als er iets voor je tussenzit.

en de nodige plantenbakken (overzicht in apart topic: grote-planten-emmers-t3671.html )

en geheime dingen die Jorieke niet mag lezen

en 6 supermarktmanden vol leuk ruilspul van appelvrouw

Als het goed is neem ik mee terug:

pitaya, meloenpeer, (niet winterharde) klimspinazie en witte herfstaster van eva

egyptische ui , eucalyptus , knolselderij, kefir en boerenjasmijn(als die aangaat hoop ik) van jorieke

aktie maxi zadenzakjes en 2 hopscheutjes van RvO

schoenlappersplantje van bonnie f

onsterfelijkheidskruid van frank vwl

een walnootzaailing van greetje11 als ze er een vind én een te betalen mooi stuk gereedschap

jostabes stekje en een jiaogulan van dennis29

zeep van Jasmin

knolselderij, rankende roos, tay berry en rode kamperfoelie van thea

Ik zoek nog: paddenstoelkweek

Ben ik iets vergeten?

Laat maar ff weten

aangepast door Gast
Geplaatst:

Geedee ik sluit me bij Helly aan met dank voor je ontvangst en rondleiding in kas en tuin..inderdaad een geweldige kas met een bende prachtige planten!

Jouw snackpaprika` en rest zijn ook aangekomen in France..ze doen het goed..en de potten..mijn "natte" buurman wil er een paar kopen..ik denk eraan die ronde aan hem te verpatsen voor een euro..100% winst

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Jet, als hij t er voor wil geven zou ik zeggen DOEN!

Heb de bakken gisteren laten afwassen (nou ja, zonder sop dan) door zoon en toen ze stonden te drogen had ik wel ff het idee dat ik genoeg aan bakken had kom nu eerder potgrond te kort

Geplaatst:

Ik zag vandaag dat er nu toch eindelijk een paar butternutpompoenen opkomen van de tweede zaaipoging (tenminste ik denk dat het butternut is - geen etiket op het zakje). Wil je er nog een hebben of is het echt te vol bij je?

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Het is inderdaad erg vol allemaal....heb te enthousiast gezaaid

Misschien kun je er iemand anders nog blij mee maken, Kruidje

Haha appelvrouw, je had eigenlijk 50 van die ronde moeten kopen....

had je ook meer winst kunnen maken

Het gaat hier goed met je plantjes tot nu toe......staan onder een parasolletje....de zon kan flink branden de komende dagen...gaat hier 26 graden worden

Geplaatst:

Dank je wel voor je goede zorgen ik heb ze vol vertrouwen bij je achtergelaten na het zien van je kas en tuin..jij hebt groene vingers

Geplaatst:

Ik zet ze in mijn eigen tuin als er niemand dringend geinteresseerd is. Er is onverwachts ca. 3 m2 bijgekomen . Weet niet wat de kwaliteit van de grond is omdat er op sommige plaatsen houtsnippers tussen liggen maar kan dit makkelijk uitproberen op deze manier. De volgende uitbreiding is in planning (mijn man stribbelt nog tegen)

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

In mijn enthousiasme ....

(vanwege een boze bui over een meloen die een tuinkers bleek te zijn , die toch weer geen tuinkers bleek en een raadsel blijft )

om snel én zeker te zijn van meloentjes dit jaar, alle resterende meloenzaden uit het zakje "netmeloen" gezaaid.....en ze komen natuurlijk ALLEMAAL op!!! Ja NU wél ja

Dus over een dag of 10 een perfecte maat om mee te nemen naar Zelhem en ook de perfecte tijd om ze uit te planten. Buurman & co willen er ook een paar dus ik heb er een stuk of 5 over.

Wie heeft er plek voor en wil er een?

pict276736461336736231.JPG

Oh ja....PUNTPAPRIKA....ook in de aanbieding....een stuk of 10

Iemand nog interesse?

pict276930131336736295.jpg

Geplaatst:

om snel én zeker te zijn van meloentjes dit jaar, alle resterende meloenzaden uit het zakje "netmeloen" gezaaid.....en ze komen natuurlijk ALLEMAAL op!!! Ja NU wél ja

GRAAG 1

Iemand nog interesse?

Graag 2

JIJ een salemonszegel???

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
In mijn enthousiasme ....

(vanwege een boze bui over een meloen die een tuinkers bleek te zijn , die toch weer geen tuinkers bleek en een raadsel blijft )

Dus over een dag of 10 een perfecte maat om mee te nemen naar Zelhem en ook de perfecte tijd om ze uit te planten. Buurman & co willen er ook een paar dus ik heb er een stuk of 5 over.

Iemand nog interesse?

-1 + -1 voor thea....nog resp. 4x en 9x over

mocht er iemand zijn met te veel bloemkoolplantjes--->>> doen het niet zo goed hiero ; we krijgen 3 bloemkolen dit jaar....als ze al groot worden ....moeilijke plant....vorig jaar ook niks

Geplaatst:

Leuk Geedee( nee ik hoef er niet van ) Hou je het allemaal nog bij?

Hier komt net een buienzone over..die komt misschien straks bij jou

Geplaatst:

Misschien handiger om dan de bloemkolen apart in potten te zetten ipv in de volle grond? Is maar een

Zijn die puntpaprika's voor buiten of voor in de kas? M'n vriend heeft vorig weekend de achterdeur open gelaten toen het wat waaide, zo tegen mijn stelling aan en t hele ding kiepte zo om. Meeste was wel te redden met een snelle reddingsactie maar er zijn wat paprika's en tomaten bij gesneuveld

Geplaatst:

heb jij misschien nog een ABC kruidje voor mij Geedee? die van mij willen niet bovenkomen...

Geplaatst: (aangepast)
Ik neem mee voor:

bonnie f: tijmplantjes + laurierstek (3 april gestekt...hoop dat die dan worteltjes heeft)

thessa: (bol) mos en boomschors...en euro's voor potje paardenbloemstroop

heylane: dropplantzaadjes of plantjes

jorieke: 6 puntpaprika-plantjes + 2 oranje (snack)paprika-plantjes + zevenblad wortels/plantjes + eierdoosjes + stoeptegels

eva: aloë vera + paarse lage herfstaster + scheut oosterse karmozijnbes als eva's zaadjes niet willen kiemen én een trutteplantje(Lychnis coronaria) en ABC kruid

RvO: stinseplantjes(sneeuwklokjes/roze en gele dovenetel/longkruid

Jootje: tijmplantjes

dennis 29: moederkruid en zeepkruid

Jasmin : een emmer mét deksel mooie gedroogde paardenmest

kruidje: paardenmest

dick: pompoenplantje en ABC kruid

thea: druivenstekjes, aloe vera stek, puntpaprika, netmeloen

greetje11: oranje snackpaprika+2 puntpaprikaplantjes+1 netmeloen

Voor de liefhebbers kan ik nog meenemen:

Lavas, Moederkruid, Tijmplantjes, Kattenkruid, stekken laurier(als ze aan zijn gegaan), zeepkruid. Stekjes paarse herfstaster, forsythia, abc kruid, Lychnis coronaria(prikneus), barbara kruid, bijvoet, schone paardemest , netmeloen, puntpaprikaplantjes

Laat maar weten als er iets voor je tussenzit.

en de nodige plantenbakken (overzicht in apart topic: grote-planten-emmers-t3671.html )

en geheime dingen die Jorieke niet mag lezen

en 6 supermarktmanden vol leuk ruilspul van appelvrouw

Als het goed is neem ik mee terug:

pitaya, meloenpeer, (niet winterharde) klimspinazie en witte herfstaster van eva

egyptische ui , eucalyptus , knolselderij, kefir en boerenjasmijn(als die aangaat hoop ik) van jorieke

aktie maxi zadenzakjes en 2 hopscheutjes van RvO

schoenlappersplantje van bonnie f

onsterfelijkheidskruid van frank vwl

een walnootzaailing van greetje11 als ze er een vind een wijnbes én een te betalen mooi stuk gereedschap

jostabes stekje en een jiaogulan van dennis29

zeep van Jasmin

knolselderij, rankende roos, tay berry en rode kamperfoelie van thea

Ik zoek nog: paddenstoelkweek

Ben ik iets vergeten?

Laat maar ff weten

Staat genoteerd eva

aangepast door Gast
Geplaatst:

Geedee mag ik een paar parikaplantjes extra, en een meloentje is ook niette versmaden

En het mooie stuk gereedschap ligt nu bij de verzinkerij.dus die is er volgende week ook bij.

Geplaatst:

Dus over een dag of 10 een perfecte maat om mee te nemen naar Zelhem en ook de perfecte tijd om ze uit te planten.

Iemand nog interesse?

-1 + -1 voor thea....nog resp. 4x en 9x over****6x puntpaprika voor Jorieke...nog 3 over

1 meloen + 2 puntpaprika voor greetje 11.....nog 3 meloentjes en 1 puntpaprika over

Genoteerd greetje

Geplaatst:

Als je denk dat je alles super geregeld hebt....gebeurt er iets onvoorzien

Door omstandigheden kan ik op 20 mei pas rond half vier in Zelhem zijn. (Ik ben blij dat ik überhaupt nog kan komen...scheelde niet veel of t ging helemaal niet).

Nu zit ik dus te kijken met de te ruilen plantjes......als ook met de bestelde jam en tuingereedschap.....én de plantenbakken voor wat betreft de mensen die vóór die tijd alweer richting huis hadden willen gaan.

Ik weet even niet hoe dit op te lossen....

Geplaatst:

Dat is dan flink balen , hoe ga je dit oplossen

Zijn er geen mensen die bij je in de buurt wonen en alvast het e.e.a. mee kunnen nemen naar Zelhem.

Of gewoon alles meenemen, en weer mee terug, wat je hebt geruild.

Tja ik heb ook geen oplossing.

Geplaatst:

Spullen kan ik voor je aanpakken, en eventueel geld dat je moet betalen kan ik voorschieten? kan Margareth of Jos niet alvast planten meenemen?

Geplaatst:

jawel hoor, dat kan zeker wel! t is natuurlijk leuker om Gee ook meteen mee te nemen... hopleijk komt er nog een oplossing, ander haal ik gewoon de potten en planten vantevoren bij je op Gee...

btw mag ik een meloen en paprika?

Geplaatst:

Ok, ik lees net dat Margareth zich heeft aangemeld, had net in het andere topic al een idee neergezet, mocht niemand anders t willen of kunnen

• Nieuwe aanmaken...