geedee Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 (edited) Parodie op "ik ga op vakantie en neem mee......." (geheugenspelletje) Dit topic dient als extern geheugen voor mezelf.....(mn hoofd is uit zichzelf niet zo ge-organiseerd) Ik hoop dat jullie het okay vinden. Voordeel voor mezelf vind ik, dat ik het topic meteen kan aanpassen als er iets veranderd of me te binnen schiet. Ik neem mee voor: bonnie f: tijmplantjesthessa: (bol) mos en boomschorsheylane: dropplantzaadjes of plantjesappelvrouw: snackpaprika + tijmplantjesjorieke: zevenblad wortels/plantjeseva: aloë verarantje: clematis montana en div. vijverplantjesRvO: stinseplantjes(sneeuwklokjes/roze en gele dovenetel/longkruid Voor de liefhebbers: Lavas, Brandende Liefde, Dropplant, Moederkruid, Tijmpantjes, Kattekruid, stekken laurier(als ze aan zijn gegaan....zojuist gestekt en geen idee hoe snel je dat kunt zien), zeepkruid, div. pompoenplantjes(moet ik nog zaaien) en de nodige plantenbakken (overzicht in apart topic: grote-planten-emmers-t3671.html )en geheime dingen die Jorieke niet mag lezen Als het goed is neem ik mee terug: kefir van rantjepitaya en meloenpeer van evaegyptische ui en eucalyptus van joriekeaktie maxi zadenzakjes en 2 hopscheutjes van RvOschoenlappersplantje van bonnie f Ik zoek nog: Klimspinazie Ben ik iets vergeten?Laat maar ff weten Edited April 3, 2012 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Mogen anderen hier ook hun lijstje posten? Ik had voor jou ook nog de eucalyptus staan. Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Pffffff, ik raak nu al helemaal de kluts kwijt..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 Kijk die was ik dus alweer kwijt die eucalyptus..... Thx Als jullie het niet erg vinden zou ik graag dit topic voor mezelf willen houden.. ......( ik raak het overzicht helemaal kwijt bij "ruilen op moestuindag" door de vele posts ben misschien de enige met dat probleem....zal vast aan mij liggen... ) Misschien topictitel aanpassen naar "Geedee gaat naar Zelhem en neemt mee...." en dan kunnen anderen die niet hun lijst bij "ruilen op...." in het eerste bericht hebben staan....zo'n zelfde aanmaken met hun eigen naam....is dát iets?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 Voordeel voor mezelf vind ik, dat ik het topic meteen kan aanpassen als er iets veranderd of me te binnen schiet. Ik neem mee voor: bonnie f: tijmplantjesthessa: (bol) mos en boomschorsheylane: dropplantzaadjes of plantjesappelvrouw: snackpaprika + tijmplantjesjorieke: zevenblad wortels/plantjeseva: aloë verarantje: clematis montana en div. vijverplantjesRvO: stinseplantjes(sneeuwklokjes/roze en gele dovenetel/longkruid Voor de liefhebbers kan ik nog meenemen: Lavas, Brandende Liefde, Dropplant, Moederkruid, Tijmpantjes, Kattekruid, stekken laurier(als ze aan zijn gegaan....zojuist gestekt en geen idee hoe snel je dat kunt zien), zeepkruid, div. pompoenplantjes(moet ik nog zaaien). Ik kan ook nog druivenstekjes maken(is een blauwe zoete druif,ras onbekend), stekjes paarse herfstaster Laat maar weten als er iets voor je tussenzit. en de nodige plantenbakken (overzicht in apart topic: grote-planten-emmers-t3671.html )en geheime dingen die Jorieke niet mag lezen Als het goed is neem ik mee terug: kefir van rantjepitaya en meloenpeer van evaegyptische ui en eucalyptus van joriekeaktie maxi zadenzakjes en 2 hopscheutjes van RvOschoenlappersplantje van bonnie f Ik zoek nog: Klimspinazie Ben ik iets vergeten?Laat maar ff weten eucalyptus staat er nu bij en de hopplantjes ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank vwl Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Van mij zou je nog een stekje van het onsterfelijkheidskruid krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Geedee gaat een verjongingsdrankje brouwen? Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Mag ik ook nog een laurierstekje? Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 Voordeel voor mezelf vind ik, dat ik het topic meteen kan aanpassen als er iets veranderd of me te binnen schiet. Ik neem mee voor: bonnie f: tijmplantjes + laurierstek (3 april gestekt...hoop dat die dan worteltjes heeft)thessa: (bol) mos en boomschorsheylane: dropplantzaadjes of plantjesappelvrouw: snackpaprika + tijmplantjesjorieke: zevenblad wortels/plantjeseva: aloë verarantje: clematis montana en div. vijverplantjesRvO: stinseplantjes(sneeuwklokjes/roze en gele dovenetel/longkruid Voor de liefhebbers kan ik nog meenemen: Lavas, Brandende Liefde, Dropplant, Moederkruid, Tijmplantjes, Kattenkruid, stekken laurier(als ze aan zijn gegaan....zojuist gestekt en geen idee hoe snel je dat kunt zien), zeepkruid, div. pompoenplantjes(moet ik nog zaaien). Ik kan ook nog druivenstekjes maken(is een blauwe zoete druif,ras onbekend), stekjes paarse herfstaster, stokroos Laat maar weten als er iets voor je tussenzit. en de nodige plantenbakken (overzicht in apart topic: grote-planten-emmers-t3671.html )en geheime dingen die Jorieke niet mag lezen Als het goed is neem ik mee terug: kefir van rantjepitaya en meloenpeer van evaegyptische ui en eucalyptus van joriekeaktie maxi zadenzakjes en 2 hopscheutjes van RvOschoenlappersplantje van bonnie fonsterfelijkheidskruid van frank vwl Ik zoek nog: Klimspinazie Ben ik iets vergeten?Laat maar ff weten Onsterfelijkheidskruid tnx frank en laurierstek voor bonnie aangepast Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Komt Rantje nu toch? Anders heeft het weinig nut om voor haar mee te nemen. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 goed dat je het zegt....ik dacht dat ze kwam ...vind zo snel de lijst niet meer van wie allemaal kwam....ik zal haar even pm sturen...tnx Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 Ik neem mee voor: bonnie f: tijmplantjes + laurierstek (3 april gestekt...hoop dat die dan worteltjes heeft)thessa: (bol) mos en boomschorsheylane: dropplantzaadjes of plantjesappelvrouw: snackpaprika + tijmplantjesjorieke: zevenblad wortels/plantjeseva: aloë verarantje: clematis montana en div. vijverplantjesRvO: stinseplantjes(sneeuwklokjes/roze en gele dovenetel/longkruidJootje: tijmplantjes Voor de liefhebbers kan ik nog meenemen: Lavas, Brandende Liefde, Dropplant, Moederkruid, Tijmplantjes, Kattenkruid, stekken laurier(als ze aan zijn gegaan....zojuist gestekt en geen idee hoe snel je dat kunt zien), zeepkruid, div. pompoenplantjes(moet ik nog zaaien). Ik kan ook nog druivenstekjes maken(is een blauwe zoete druif,ras onbekend), stekjes paarse herfstaster, stokroos Laat maar weten als er iets voor je tussenzit. en de nodige plantenbakken (overzicht in apart topic: grote-planten-emmers-t3671.html )en geheime dingen die Jorieke niet mag lezen Als het goed is neem ik mee terug: kefir van rantjepitaya en meloenpeer van evaegyptische ui en eucalyptus van joriekeaktie maxi zadenzakjes en 2 hopscheutjes van RvOschoenlappersplantje van bonnie fonsterfelijkheidskruid van frank vwl Ik zoek nog: Klimspinazie Ben ik iets vergeten?Laat maar ff weten Jootje jouw tijm staat er ook bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Je krijgt van mij klimhortensia en witte lavendel... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Bestaan die? Klinkt leuk, klimhortensia en witte lavendel. Nooit gezien. Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Jij denkt dat ik dingen ruil die niet bestaan? Ik heb nog wel een klimhortensia voor je als je wilt..neemt wel veel ruimte in ( kan over een schuur groeien..erg mooi) Maar dan moet je bij een ander topic zijn..die van Jet ruilt... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 Ik neem mee voor: bonnie f: tijmplantjes + laurierstek (3 april gestekt...hoop dat die dan worteltjes heeft)thessa: (bol) mos en boomschorsheylane: dropplantzaadjes of plantjesappelvrouw: snackpaprika + tijmplantjesjorieke: zevenblad wortels/plantjeseva: aloë verarantje: clematis montana en div. vijverplantjesRvO: stinseplantjes(sneeuwklokjes/roze en gele dovenetel/longkruidJootje: tijmplantjes Voor de liefhebbers kan ik nog meenemen: Lavas, Brandende Liefde, Dropplant, Moederkruid, Tijmplantjes, Kattenkruid, stekken laurier(als ze aan zijn gegaan....zojuist gestekt en geen idee hoe snel je dat kunt zien), zeepkruid, div. pompoenplantjes(moet ik nog zaaien). Ik kan ook nog druivenstekjes maken(is een blauwe zoete druif,ras onbekend), stekjes paarse herfstaster, stokroos Laat maar weten als er iets voor je tussenzit. en de nodige plantenbakken (overzicht in apart topic: grote-planten-emmers-t3671.html )en geheime dingen die Jorieke niet mag lezen Als het goed is neem ik mee terug: kefir van rantjepitaya en meloenpeer van evaegyptische ui en eucalyptus van joriekeaktie maxi zadenzakjes en 2 hopscheutjes van RvOschoenlappersplantje van bonnie fonsterfelijkheidskruid van frank vwlklimhortensia en witte lavendel van appelvrouween walnootzaailing van greetje als ze er een vind Ik zoek nog: Klimspinazie Ben ik iets vergeten?Laat maar ff weten Klimhortensia en witte lavendel...genoteerd...... ben toch een hoop vergeten zeg....pfffff...bestaat er ook geheugenkruid??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 7, 2012 Author Share Posted April 7, 2012 Ik neem mee voor: bonnie f: tijmplantjes + laurierstek (3 april gestekt...hoop dat die dan worteltjes heeft)thessa: (bol) mos en boomschorsheylane: dropplantzaadjes of plantjesappelvrouw: snackpaprika + tijmplantjesjorieke: zevenblad wortels/plantjeseva: aloë verarantje: clematis montana en div. vijverplantjesRvO: stinseplantjes(sneeuwklokjes/roze en gele dovenetel/longkruidJootje: tijmplantjesdennis 29: moederkruid en zeepkruid Voor de liefhebbers kan ik nog meenemen: Lavas, Brandende Liefde, Dropplant, Moederkruid, Tijmplantjes, Kattenkruid, stekken laurier(als ze aan zijn gegaan....zojuist gestekt en geen idee hoe snel je dat kunt zien), zeepkruid, div. pompoenplantjes(moet ik nog zaaien). Ik kan ook nog druivenstekjes maken(is een blauwe zoete druif,ras onbekend), stekjes paarse herfstaster, stokroos, forsythia, abc kruid. Laat maar weten als er iets voor je tussenzit. en de nodige plantenbakken (overzicht in apart topic: grote-planten-emmers-t3671.html )en geheime dingen die Jorieke niet mag lezen Als het goed is neem ik mee terug: kefir van rantjepitaya en meloenpeer van evaegyptische ui en eucalyptus van joriekeaktie maxi zadenzakjes en 2 hopscheutjes van RvOschoenlappersplantje van bonnie fonsterfelijkheidskruid van frank vwlklimhortensia en witte lavendel van appelvrouween walnootzaailing van greetje als ze er een vind jostabes stekje en een jiaogulan van dennis29 Ik zoek nog: Klimspinazie Ben ik iets vergeten?Laat maar ff weten Ruil met dennis 29 toegevoegd Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 7, 2012 Author Share Posted April 7, 2012 Er komen heel wat scheuten op bij de karmozijn bes....NIET eetbaar voor mens. (oosterse karmozijnbes Phytolacca esculenta)Er staat er ook een in de oude kas en ik laat er altijd 1 scheut van staan, omdat de geur van de bloem veel bijen en hommels aantrekt. Ook de vogels zijn gek op de vruchten en ik vind het ook gewoon een mooie plant om te zien. De bessen kleuren uiteindelijk allemaal donker, maar hebben gedurende het seizoen meerdere kleuren. Ik kan er een paar uitgraven.... iemand interesse????? Het wordt wél een grote plant met een bonk van een knol ondergronds. De bloei is wit ; op de foto zijn al bessen gevormd en geen bloemen meer te zien( op google vast wél ) enne Ik lees net op wiki dat ze in china de scheuten eten....wist ik niet: De oosterse karmozijnbes (Phytolacca esculenta) is een overblijvende plant die behoort tot de karmozijnbesfamilie (Phytolaccaceae). Het is een plant van voedselrijke, vochtige grond. De plant komt van nature voor in Oost-Azië en China en is in Europa ingevoerd en verwilderd. De plant wordt 1-2 m hoog en vormt een dikke hoofdwortel. De stengels zijn roodachtig en de gaafrandige bladeren elliptisch met een stompe tot spitse of kort toegespitste top. De oosterse karmozijnbes bloeit in juli en augustus met witachtige bloemen. De vruchtdragende trossen gaan, in tegenstelling tot die bij de westerse karmozijnbes (Phytolacca americana), later niet overhangen. De acht vruchtbeginsels zijn niet met elkaar vergroeid, in tegenstelling tot die van de westerse karmozijnbes. De zwartpurperen vrucht is besachtig. De bessen werden vroeger gebruikt om de roserode verfstof karmozijn te maken. De zaden, de onrijpe bessen en de wortels zijn giftig. De plant wordt in de siertuin gebruikt. De plant wordt in Oost-Azië om de eetbare scheuten als groente geteeld. bron wikipedia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 ik heb daar zelf zaden van geoogst maar ik weet niet of ze zullen kiemen...als het me niet lukt, kan ik dan bij jou aankloppen voor een plantje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 9, 2012 Author Share Posted April 9, 2012 Ik neem mee voor: bonnie f: tijmplantjes + laurierstek (3 april gestekt...hoop dat die dan worteltjes heeft)thessa: (bol) mos en boomschorsheylane: dropplantzaadjes of plantjesappelvrouw: snackpaprika + tijmplantjesjorieke: zevenblad wortels/plantjeseva: aloë vera + scheut oosterse karmozijnbes als eva's zaadjes niet willen kiemenrantje: clematis montana en div. vijverplantjesRvO: stinseplantjes(sneeuwklokjes/roze en gele dovenetel/longkruidJootje: tijmplantjesdennis 29: moederkruid en zeepkruid Voor de liefhebbers kan ik nog meenemen: Lavas, Brandende Liefde, Dropplant, Moederkruid, Tijmplantjes, Kattenkruid, stekken laurier(als ze aan zijn gegaan....zojuist gestekt en geen idee hoe snel je dat kunt zien), zeepkruid, div. pompoenplantjes(moet ik nog zaaien). Ik kan ook nog druivenstekjes maken(is een blauwe zoete druif,ras onbekend), stekjes paarse herfstaster, stokroos, forsythia, abc kruid. Laat maar weten als er iets voor je tussenzit. en de nodige plantenbakken (overzicht in apart topic: grote-planten-emmers-t3671.html )en geheime dingen die Jorieke niet mag lezen Als het goed is neem ik mee terug: kefir van rantjepitaya en meloenpeer van evaegyptische ui en eucalyptus van joriekeaktie maxi zadenzakjes en 2 hopscheutjes van RvOschoenlappersplantje van bonnie fonsterfelijkheidskruid van frank vwlklimhortensia en witte lavendel van appelvrouween walnootzaailing van greetje als ze er een vind jostabes stekje en een jiaogulan van dennis29 Ik zoek nog: Klimspinazie Ben ik iets vergeten?Laat maar ff weten Ja hoor eva....heb er even eentje vast bij gezet Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 Geedee, mag ik van jou ook een dropplantje? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 stekjes paarse herfstasteris dat de lage of de hoge Geedee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 Geedee mijn zaaisel Franse tijm is erg goed gegaan. De tijmsoortjes die ik van jou zou krijgen zijn dan denk ik niet meer nodig..kan je ze aan een ander geven. Wat denk je, kan ik tomaten beloven aan MTFD komers? Ze zitten in kleine (eenjarige) potjes met kwekersaarde en zouden het moeten redden tot aan de MTFD..de vraag is kunnen ze in je kas bij koud weer, koude nachten? Buiten de paprika`s die ik voor jou en Helly meeneem zouden het een stuk of tien potjes tomaten zijn.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 10, 2012 Author Share Posted April 10, 2012 stekjes paarse herfstasteris dat de lage of de hoge Geedee? Die is 50 a 60 cm hoog. Geedee mijn zaaisel Franse tijm is erg goed gegaan. De tijmsoortjes die ik van jou zou krijgen zijn dan denk ik niet meer nodig..kan je ze aan een ander geven. Wat denk je, kan ik tomaten beloven aan MTFD komers? Ze zitten in kleine (eenjarige) potjes met kwekersaarde en zouden het moeten redden tot aan de MTFD..de vraag is kunnen ze in je kas bij koud weer, koude nachten? Buiten de paprika`s die ik voor jou en Helly meeneem zouden het een stuk of tien potjes tomaten zijn.. De kas staat inmiddels propvol....kan wel zolang binnen staan....maar hoe zit dat eigenlijk op 20 mei? Kwam jij dan naar Margareth of wat was nou ook alweer de bedoeling?En kun je even aangeven in cm hoeveel plaats jouw spullen totaal gaan innemen? En dropplant i.p.v. tijm.... Ik neem mee voor: bonnie f: tijmplantjes + laurierstek (3 april gestekt...hoop dat die dan worteltjes heeft)thessa: (bol) mos en boomschorsheylane: dropplantzaadjes of plantjesappelvrouw: snackpaprika + dropplantjorieke: zevenblad wortels/plantjeseva: aloë vera + scheut oosterse karmozijnbes als eva's zaadjes niet willen kiemenrantje: clematis montana en div. vijverplantjesRvO: stinseplantjes(sneeuwklokjes/roze en gele dovenetel/longkruidJootje: tijmplantjesdennis 29: moederkruid en zeepkruid Voor de liefhebbers kan ik nog meenemen: Lavas, Brandende Liefde, Dropplant, Moederkruid, Tijmplantjes, Kattenkruid, stekken laurier(als ze aan zijn gegaan....zojuist gestekt en geen idee hoe snel je dat kunt zien), zeepkruid, div. pompoenplantjes(moet ik nog zaaien). Ik kan ook nog druivenstekjes maken(is een blauwe zoete druif,ras onbekend), stekjes paarse herfstaster, stokroos, forsythia, abc kruid. Laat maar weten als er iets voor je tussenzit. en de nodige plantenbakken (overzicht in apart topic: grote-planten-emmers-t3671.html )en geheime dingen die Jorieke niet mag lezen Als het goed is neem ik mee terug: kefir van rantjepitaya en meloenpeer van evaegyptische ui en eucalyptus van joriekeaktie maxi zadenzakjes en 2 hopscheutjes van RvOschoenlappersplantje van bonnie fonsterfelijkheidskruid van frank vwlklimhortensia en witte lavendel van appelvrouween walnootzaailing van greetje als ze er een vind jostabes stekje en een jiaogulan van dennis29 Ik zoek nog: Klimspinazie Ben ik iets vergeten?Laat maar ff weten Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 Geedee, ik kwam naar jou..maar niet de 20e mei, maar 26 of 27 april, om de potten te halen en de planten te brengen. De 20e kom ik van mijn verjaardagsweekend, en brengt mijn dochter mij naar de MTFD. Dan hoop ik met alle planten, potten e.d. weer met jou en/of Margareth mee terug te rijden naar Limburg alwaar Lie mij en alle ruilplanten komt halen...Jij krijgt dus de planten te logeren, en neemt ze mee naar Zelhem, dat was tenminste de bedoeling. Ik heb aardig wat geruild (zie mijn lijst) en probeer het allemaal in supermarktmandjes te stoppen zodat jij het gemakkelijk kan verplaatsen en meenemen. Hoeveel mandjes het zijn weet ik niet, maar reken maar zo op 6 Dat kan allemaal buiten, ik zorg dat het afgehard is. De tomaten heb ik tot nu toe niet geruild omdat ik zeker wil weten of jij daar wel voor wilt zorgen..Het is wel wat anders of je ergens een x in de paar dagen buiten een plas water overheen kan gooien, of dat je plantjes binnen moet houden omdat het te koud is.Zoals gezegd, het is geen grote hoeveelheid tomaten, maar ik heb er minstens 10 over in verschillende soorten.En dan nog enkele paprika`s die ik voor jou en Helly mee wil nemen. Wat denk je, kan dat?En de rest ( het brengen van de planten, het meenemen naar Zelhem, het mee terug rijden naar Z-Limburg) ook? Anders moet ik het anders gaan regelen... Bedankt voor de dropplant ( Agestache?) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts