den elias Geplaatst: 1 december 2012 Geplaatst: 1 december 2012 Als je al 2 jaar gespoten hebt tegen de krulziekte en nu met de behandeling stopt, wordt de aantasting minder in het voorjaar van 2013? Quote
Frans Geplaatst: 1 december 2012 Geplaatst: 1 december 2012 Uit eigen ervaring Elias. Ik spuit altijd een keer in het najaar als de meeste bladeren van de bomen af zijn en daarna nog twee keer ergens in februari of begin maart voor de bloemknoppen gaan uitlopen. Ik heb eens een jaar helemaal niet gespoten omdat het of te koud was , of te nat , of vanwege de wind. Zijn er ieder jaar wel wat bladeren die ondanks het spuiten toch aangetast zijn , die keer dat er helemaal niet gespoten was was dat beduidend meer het geval. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
aalterse-willy Geplaatst: 28 december 2012 Geplaatst: 28 december 2012 Begin dit jaar heb ik een boom dood. Eerst kregen ze alle twee de krulziekte maar ze herstelden daar redelijk snel van, net zoals de jaren ervoor.Toen, als er reeds perziken aan hingen ter grootte van een ei begonnen ineens de bladeren af te vallen, volgens mij geen krulziekte want geen enkel blad was gekruld.Op een maand tijd was de boom afgestorven. Nu heb ik al gedacht dat ik teveel koemest gebruikt heb in de nabijheid van die boom want ik heb ergens gelezen dat ze niet teveel mest mogen krijgen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
den elias Geplaatst: 28 december 2012 Geplaatst: 28 december 2012 Volgende keer dan geen koemest Welke rassen heb je staan? Quote
aalterse-willy Geplaatst: 6 mei 2013 Geplaatst: 6 mei 2013 Welk ras ik heb weet ik zelf niet, heb dat elders al eens gemeld maar het zijn lekkere heel donkere perziken. Dit jaar januari heb ik mijn overgebleven boom bespoten met Bordelese pap en dat einde februari eens herhaald.Geloof het of niet maar er is geen krulziekte te bespeuren dit jaar, alle bladeren hebben een prachtige vorm.Ook geen verse koemest gegeven dus moet hij daar niet van doodgaan binnen een goede maand.Heb nu zes kleine zaailingskes in pot staan en nog eentje dat kiemt in een pot, de potten zijn wel ingegraven nu tegen uitdrogen en te warm worden van de wortels£.Om zeker te zijn van dezelfde perziken te hebben, moet ik die dan niet enten? Kan dat volgende winter al? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.