meekje Geplaatst: 9 april 2012 Share Geplaatst: 9 april 2012 Wat is de gemiddelde opbrengst van een pootaardappel, weet iemand dat? Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rubo Geplaatst: 9 april 2012 Share Geplaatst: 9 april 2012 10 tot 15 Quote met vriendelijke groet, Rubo Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 10 april 2012 Share Geplaatst: 10 april 2012 En in kilo's? Ik heb 2 kilo Dore's gepoot, wat haal ik daar vanaf? gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rubo Geplaatst: 10 april 2012 Share Geplaatst: 10 april 2012 Aantal kg weet ik niet maar als je 12 aardappelen van een gemiddelde grootte op de weegschaal legt heb je een indicatie. Quote met vriendelijke groet, Rubo Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wouttie75 Geplaatst: 10 april 2012 Share Geplaatst: 10 april 2012 ongeveer een kilo per poter (plant) moet wel lukken, natuurlijk van veel factoren afhankelijk Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sokrates Geplaatst: 11 april 2012 Share Geplaatst: 11 april 2012 Volgens de "literatuur", in mijn geval Wim Oudshoorn en de Turkenburg Tuin serie Nr 1037, krijg je per vierkante meter (4-6 planten) ongeveer drie kilo als het gaat om vroege rassen. De late aardappelen geven meer opbrengst, vier kilo of soms zelfs meer. Maar het is inderdaad van veel factoren afhankelijk. Mijn oogst van Irene (midden-laat) was vorig jaar matig vanwege de natte zomer (veel rotte exemplaren). Met een drogere julimaand was het een topoogst geweest. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.