Kevins Moestuin Geplaatst: 27 maart 2024 Geplaatst: 27 maart 2024 Ook hier begonnen met het zaaien van alle meloen zaden zijn er een hoop geworden, Ali baba, crimson sweet, petite yellow, sugar baby zaden van ruderalis, honey bun f1, vielle de france, cantameloen zaden uit frankrijk, dino meloen zaden uit een meloen van de lidl. 😇 2 Quote
Ruderalis Geplaatst: 7 april 2024 Auteur Geplaatst: 7 april 2024 Hier ook begonnen de Sugar baby’s te ontkiemen, ik hoop minimaal het succes van vorig jaar te evenaren. Wat meloenen 🍉 van vorig jaar, 2 Quote
Ruderalis Geplaatst: 10 april 2024 Auteur Geplaatst: 10 april 2024 Vandaag de voorgekiemde Suger Baby watermeloen zaden in de aarde gestoken, de zaden zijn goed kiem krachtig, dit zijn mijn zelf geoogste zaden van vorig jaar, wederom dezelfde zaden als die ik hier gedeeld heb. @Kevins Moestuin, zoals je kan zien zijn de zaden kiem krachtig dus het moet goed komen!🤞 de ontkiemde zaden, de gezaaide zaden waarvan de beste 10 in de tunnel tent gepland zullen worden, 🤞🍉 3 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 10 april 2024 Geplaatst: 10 april 2024 2 uren geleden, Ruderalis zei: voorgekiemde Suger Baby watermeloen zaden in de Wanneer heb je ze gezaaid, welke temp en na hoeveel dagen zijn ze gekiemd? 1 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Ruderalis Geplaatst: 10 april 2024 Auteur Geplaatst: 10 april 2024 @Mai Pensato, ik heb er niks bijzonders voor gedaan, gewoon op de ouderwetse manier tussen natte keukenrol op de vensterbank aan de zonnige kant van het huis op kamer temperatuur gezet en drie dagen later was het dit, vandaag zijn ze in stek aarde de potjes in gegaan en nu is het wachten op de kiemplantjes!🤞 Zodra ze opgekomen zijn gaan ze afwisselend onder de lamp en bij goed weer in de tunnel tent. Het was me afgelopen seizoen al opgevallen dat het hele sterke genetica 🧬 is ( Semistrani ). Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 10 april 2024 Geplaatst: 10 april 2024 @Ruderalis top dankjewel dat geeft goede moed ik zal binnenkort even een update sturen als de zaden ontkiemd zijn =] 1 Quote
Roland Geplaatst: 10 april 2024 Geplaatst: 10 april 2024 Ik las ergens dat roodvlezige watermeloenen vaak iets bitter zijn en daardoor extra zoet moeten zijn om dit te maskeren. In koudere klimaten maken watermeloenen minder suikers aan en zou de geelvlezige watermeloen beter smaken doordat die minder suikers hoeft aan te maken om te concurreren met de roodvlezige. 2 Quote
Ruderalis Geplaatst: 10 april 2024 Auteur Geplaatst: 10 april 2024 @Roland, dat zou best wel kunnen al heb ik dat zelf niet ondervonden maar ik geef wel een bloei booster van Hesi die helpt om af te rijpen en meer suikers aan te maken dus misschien heb ik het daardoor niet gemerkt. Wat wel weer een probleem is met de gele soorten die zijn er alleen maar als grote meloenen en grote watermeloenen zijn dan weer slecht te kweken in Nederland, ons klimaat schijnt daarvoor te slecht en kort te zijn. Ik heb zelf meerdere grote soorten watermeloen zaden liggen ook de gele maar ik laat ze bewust liggen, misschien volgend seizoen maar eens een proef doen, de gele zijn wel super zoet en lekker.👍 Quote
Lia56 Geplaatst: 10 april 2024 Geplaatst: 10 april 2024 Vandaag 3 zaden van Ha'on gezaaid, waren heerlijk zoet afgelopen jaar. Hoop op weer een goede oogst Quote
MSDG Geplaatst: 10 april 2024 Geplaatst: 10 april 2024 Mocht iemand de watermeloen Golden Midget willen proberen, daar heb ik zaad van en wil daar best wat van opsturen. Mij is het niet gelukt tot op heden namelijk en wil weten of ik de moeite moet gaan nemen om die volgend jaar een plekje te gaan geven. 😄 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Kevins Moestuin Geplaatst: 10 april 2024 Geplaatst: 10 april 2024 @MSDG ik had die op mijn lijstje staan maar uiteindelijk toch niet besteld, maar als jij de zaden opstuurt tegen vergoeding kan ik ze wel proberen te kweken nog, zal dan snel moeten zaaien want voor mij gevoeld wordt het al aan de late kant voor meloenen die gaan een stuk trager als pompoenen, courgette en komkommers. Quote
MSDG Geplaatst: 10 april 2024 Geplaatst: 10 april 2024 @Kevins Moestuin ik stuur je een PB. 😉 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Ruderalis Geplaatst: 12 april 2024 Auteur Geplaatst: 12 april 2024 (aangepast) Even voor de mensen die mijn Sugar Baby watermeloen zaden uit de biodoos hebben gehaald hoe simpel het kan zijn deze zaden op te laten komen; Ik ben 5 dagen geleden begonnen, eerst 3 dagen tussen nat keuken papier in het raamkozijn toen waren ze voor gekiemd daarna 2 dagen geleden in de aarde gestoken en terug in het raamkozijn en nu al een prachtige opkomst, het is echt super sterke genetica 🧬, Na 3 dagen, Na 5 dagen, Dag 6, update, 💯% opkomst 😎🍉 15 april 2024 aangepast door Ruderalis Update! 4 Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 15 april 2024 Geplaatst: 15 april 2024 (aangepast) @Ruderalis ziet er goed uit, vandaag heb ik mijn eerste batch van zaailingen opgepot naar p9 potjes. Gaat dan om 2x Sugar baby, 2x Dino meloen[lidl], 2x Cantameloen uit frankrijk, 2x honey bun f1, 3x Crimson Sweet, 2x Vieille de France, 2x Petite Yellow, 1x Ali Baba. ik heb nu nog een batch die 10 dagen later gezaaid was in diepe zaai trays staan, en een batch van sugar babies. En vandaag nog even de zaden Golden Midget van MSDG gezaaid die afgelopen zaterdag binnen kwamen. 15 april 2024 aangepast door Kevins Moestuin 4 Quote
woldistel Geplaatst: 25 april 2024 Geplaatst: 25 april 2024 De kleine meloentjes zijn van start! Far North (links) en van boven naar beneden Tigger, Mango en Kiku. 2 Quote
Moestuinpassie Geplaatst: 26 april 2024 Geplaatst: 26 april 2024 Hallo allemaal, welke minimale nachttemperatuur houden jullie aan om meloenen uit te planten in een kas? Hier in zuid Holland wordt het vanaf morgen boven de 10 graden in de nacht, maar over een week zakt het weer tot 8 a 9 graden een paar dagen. Denken jullie dat ik mijn meloenen al in mijn kas kan zetten? Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 26 april 2024 Geplaatst: 26 april 2024 @Moestuinpassie ik zou met meloenen persoonlijk nog even wachten, vorig jaar had ik mais, tomaten, paprika, courgette en pompoen zaailingen in de tunnelkas gezet en van al deze soorten waren het de meloenen die er best veel moeite mee hadden, zijn uiteindelijk ook allemaal dood gegaan binnen enkele weken. 1 Quote
Moestuinpassie Geplaatst: 26 april 2024 Geplaatst: 26 april 2024 Dank je @Kevins Moestuin voor de tip, wacht je toch na ijsheiligen of nog langer? Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 26 april 2024 Geplaatst: 26 april 2024 Ik weet dat @Ruderalis de sugar baby watermeloen vorig jaar rond ijsheiligen had geplant in zijn kas, en hij heeft een goed seizoen gehad waar die dit jaar gaat proberen dat te verbeteren. Zelf kies er ervoor om ze pas eind mei uit te planten dan krijgt de grond meer tijd om op te warmen, en zijn de nacht temperaturen vaak warmer😇 1 1 Quote
Ruderalis Geplaatst: 26 april 2024 Auteur Geplaatst: 26 april 2024 2 uren geleden, Moestuinpassie zei: Hallo allemaal, welke minimale nachttemperatuur houden jullie aan om meloenen uit te planten in een kas? Hier in zuid Holland wordt het vanaf morgen boven de 10 graden in de nacht, maar over een week zakt het weer tot 8 a 9 graden een paar dagen. Denken jullie dat ik mijn meloenen al in mijn kas kan zetten? Ik zou minimaal wachten tot na ijsheiligen met het uitplanten in de kas, afhankelijk van het weer en of de planten al wat gewend zijn aan buiten zit je dan wel veilig. Hier gaan ze al een tijdje overdag naar buiten in de tunnel tent, snachts staan ze in de koude schuur dus mijn planten komen straks al niet meer van warm binnen in eens naar buiten en zodoende kunnen ze na ijsheiligen veilig naar buiten. 1 1 Quote
Moestuinpassie Geplaatst: 26 april 2024 Geplaatst: 26 april 2024 Dank jullie @Kevins Moestuin en @Ruderalis 😃🤗 ik ga ze overdag vast laten wennen in de kas! 1 Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 26 april 2024 Geplaatst: 26 april 2024 @Ruderalis hoe staan jouw plantjes er bij? de sugar babys bij mij hebben nu 1 a 2 echte bladeren zal morgen eens een foto maken. 1 Quote
Ruderalis Geplaatst: 26 april 2024 Auteur Geplaatst: 26 april 2024 (aangepast) De Sugar Baby watermeloenen, vandaag overgepot en inmiddels weer binnen in de schuur onder tl licht, morgen weer de tunnel tent in om te wennen aan buiten, Edit, gelijk vanochtend weer in de tunnel tent, 27 april 2024 aangepast door Ruderalis 1 Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 26 april 2024 Geplaatst: 26 april 2024 Dankjewel oowh dan zit ik nog goed met de groei, overigens wat mij ook erg opvalt sinds ik dit jaar zoveel verschillende variteiten gezaaid heb is dat de honey bun f1 cantaloupe meloen echt heel heel compact groeit ten opzichten van alle andere meloen zaailingen [watermeloen niet meegerekend] 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.