Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Sedum substraat peperplanten


Polly168

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Polly168 zei:

 

Is sedum substraat een goede basis om de pepers straks in te verpotten? Ik wil het dan aanvullen met wormenmest en compost. 

Ik zou er zelf niet te veel aan toevoegen, want de verhouding hoe het geleverd wordt, bepaald de zuurstof gehalte en vochtopname, extra compost toevoegen zorgt voor minder luchtigheid, en blijft dan ook natter.   Maar het sedum substraat bevat niet al te veel voedingstoffen. Dus je moet wel bijmesten, dus zou dan eerder de mest/compost op het substraat leggen. Wat helaas dichtslippen van substraat versnelt, maar voor 1 peper seizoen is dat dan ok. Of met dit soort substraten alleen vloeibaar gaan geven.

 

Je kan ook kijken of je de componenten van het substraat los per zak kan kopen, en dan zelf mixen. Vaak goedkoper dan voorgemende zakken.


Wat meer info voor de leek over voorgemende zakken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reactie. 

 

Ik kan het sedum substraat in bulk gratis en voor niets hebben, vandaar....

Maar als het niet goed is begin ik er niet aan. Maar aan de hand van de omschrijving leek het mij best ideaal voor pepers. 

Ik kan uiteraard vloeibaar bijmesten.

 

Doen, of beter niet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gratis is het allerbeste,wil ik ook wel;-).. Het zijn zo te lezen korreltjes. Aanbieder simplysedum schrijft dat het waterdoorlatend en voedingrijke bodem maakt. Ik neem aan dat het allemaal op elkaar lijkt. En ja altijd zelf voeren, potgrond zit ook alleen net genoeg in voor bloemetjes, niet voor vruchtoogst.

 

@rorror Al die zakken op een rij in de intratuin e.d.  zijn hetzelfde, enkel de bijgevoegde kunstmest kan een beetje varieren. Extra klei houdt water vast, maar dient vooral ook om wortelgroei in te perken en daarmee plantgroei. Dus dat wil je niet voor voedselproductie. En verzuren doen ze af en toe ook, maar ja daar koop je een baaltje niet-geneutraliseerd Witveen voor.

aangepast door donaldk
  • Like 1

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...