Vlavlip Geplaatst: 21 april 2024 Geplaatst: 21 april 2024 Ik heb een stuk of 20 grenen planken die ik graag ergens voor wil gebruiken, als t kan in de moestuin. Ze zijn echter allemaal aan 1 zijde gelakt.....waarmee weet ik niet gezien de planken zijn achter gelaten door de mensen waar ik mijn huis van heb gekocht. Kan dit kwaad als ik die gelakte kant aan de buitenzijde doe? Zo ja, moet ik het dan opnieuw aflakken met iets waarvan ik weet wat het is of zoveel mogelijk lak er af schuren? Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 22 april 2024 Geplaatst: 22 april 2024 Geverfd materiaal in de moestuin is een slechte combi. Vroeg of laat komt het in de grond terecht. Wil je hout gebruiken voor een koude bak of compostbak, gebruik dan hardhout. Quote
MSDG Geplaatst: 24 april 2024 Geplaatst: 24 april 2024 Als je niet weet wat het is, zou ik het nooit doen, ook niet aan de buitenkant. Daarnaast is je grenen op de grond binnen 3 jaar verrot, zonde van de moeite. Iets op hoogte kan je er wellicht wel van maken zodat het hout niet in contact staat met de grond. Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.