Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wanneer het raam kas open?


mike

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een vraagje over me kassie die ik sins een paar weken heb.

Er dit een raam in het dak en heb ook aan de achterkant lamelle waar een automaat op zit.

 

Dus vroeg ik me af bij welke tempratuur moet ik de doel open goeien?

En moet ik ze dan allerbij open doen af aleen de lamelle?

 

 

De groente

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere dag even ventileren is nodig om schimmelvorming te voorkomen. Als de temperatuur laag is, dan zou je alleen even rond de middag open kunnen zetten. Als het wat regent is dat juist ook erg groeizaam voor je kasplantjes. Hoosbuien zou ik proberen te voorkomen in de kas. Als het erg hard waait zou ik die kant open zetten die van de wind af is. Bij erg warm weer zou ik zelfs het bovenglas er afhalen.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het luchten neem je altijd de dakramen die aan de lijzijde zitten. Dat is de kant welke van de wind af is. Hierdoor wordt de lucht uit de kas gezogen en voorkom je schade een de planten bij harde wind. Door te luchten hou je de temperatuur 's zomers binnen de perken. Vaak in combinatie met de ramen die in de gevel zitten.

Mogelijk kan je een scherm tegen de zon in de kas hangen.

Plaats anders voor de duidelijkheid een foto.

met vriendelijke groet, Rubo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...