Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Wat foto`s van het werkje waar ik het over had.

Helaas heb ik geen foto van hoe het eruit zag voor ik begon, maar dit is ergens tussendoor. Combineer dat in gedachten met foto 2 en weet dan wat een grote rotzooi het was

CIMG7675.JPG

De vreselijke foto twee:

CIMG7683.JPG

Maar dit is het resultaat ^_^ ! De bakken moeten natuurlijk nog wel gevuld worden.

CIMG7682.JPG

CIMG7692.JPG

Hieronder zit trouwens de mysterieuze 'wensput' (de wensput der 1000 spinnen)

CIMG7697.JPG

Edit:

En oh ja, er is teveel turf, die enorme zakken wil ik verkopen op marktplaats (of zoiets) Dat zal ook ruimte schelen schat ik zo. Als dat gebeurd is wil ik misschien nog meer stoeptegelbakken maken tegen de schutting aan. (als ik dat nog een keer aandurf)

Geplaatst:

Wordt lekker vol zo in je tuin Juna! Maar niet meer zo piepen over 2 vierkante meter 'lastig' spitten hoor, anders moet je voor straf bij ons een stukje tuin teeltklaar komen maken

Ik hoop dat je met je zonnebloem guerilla een hoop succes hebt, leuk idee! De buurt gaat er zeker weten op vooruit. Hier in Frankrijk is het de gewoonte dat op 1 mei men elkaar (met name de mannen aan hun verkering) een klein bosje muguets (lelietje van dalen) schenken. Een soort geluksbrengertje.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:
  • Auteur

Lol, ik piep wanneer ik piep hoor, en tot nu toe piepte ik nooit over werk in de tuin. Alleen maar blij en enthousiast. Ik ben fysiek ook niet de sterkste, m`n gezondheid komt langzaam terug maar ben jarenlang niet in orde geweest.

Ik doe 'alles' alleen hier, geen enkele hulp. En heb geen goede materialen om het te doen. Ik heb een goedkope schep die los zit aan z`n steel, en een klein handschepje gelukkig uiteindelijk een breekijzer.

In je eentje 18 zware stoeptegels 'recht' in een stuk grond vol cement en stenen krijgen is gewoon lastig. Ook zaten de stoeptegels op de grond, vast aan cement in de grond. Anders lastig dan gewoon zwaar spitwerk.

Tenminste.. vind ik, dus ik piep

Probeer het maar eens direct naast een huis waar de fundering rommelig is, in je eentje, zonder goed materiaal.

Lol, maar goed, men mag het gepiep vinden.

Geplaatst:

Pieperdepiep het zal met pasen te maken hebben, let maar niet op Leslie tegen mij zei ze gewoon dat ik vaker in me moestuin moest werken

omdat ik me te druk maakte we pakken haar gewoon terug als ze weer over haar kabouters begint

Maar wat ik wilde zeggen is weer mooi hoekje geworden, wel wat aan de donkere kant lijkt het, maar mischien is dat foto moment, ga ja daar hoge of lage planten in planten ?

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
  • Auteur

Dit is inderdaad het schaduwhoekje waar ik het wel eens over had. Maar ik hoop dat het in de zomer licht genoeg is voor sla. Er is dan bescherming tegen de volle zon. Maar of het werkt weet ik niet. Wel groeien aardbeien er prima, dus misschien sla ook wel.

En boven dat witte paneel:

CIMG7692.JPG

Is op ongeveer 2.20 meter hoogte (zoiets) een grote stalen balk. Daarvandaan wil ik touwtjes naast elkaar naar beneden spannen tot in de bakken, wat ik met een haring vast kan zetten misschien.

Ik hoopte dat daar dan stokbonen in kunnen groeien. Opzich kunnen er veel touwtjes naar boven toe op die manier. Als ik de bonen ergens anders opkweek, tot een aardige hoogte, en ze dan daar plant, dan vinden ze het onderste schaduw gedeelte misschien niet erg? Denk je dat dat kan? (en ook de sla?)

Ik kan ook de bosjes achter het paneel nog ietsje naar beneden snoeien.

Als deze dingen niet kunnen, weet ik het nog niet precies. Op het moment gebruik ik ze als couveuse voor jonge plantjes die al buiten mogen, die staan in hun potjes bovenop het zand in de bakken (zijn nu gevuld). Jouw stekjes staan er ook. Ze drogen dan iets minder snel uit en ik kan ze goed in de gaten houden.

Edit, ik zit net te denken.

Volgens mij is er iedere dag wel een 'beetje' zon daar, misschien een uurtje of 1 a 2 als de zon hoog staat.

Geplaatst:

Ja opzich heb je gelijk en is hoogzomer de sla daar een slim plan, zowiezo is het een luw plekje en ik denk dat afharden daar van zaailingen ook

goed werkt.

Bonen lijkt me ook wel werken, totnu vindt ikzelf bonen wat lastig dat ze veel opbrengst gaan geven, maar mischien dit jaar meer succes

bij mij, ik denk dat ik eerdere jaren telaat mee begonnen ben

Geplaatst:
  • Auteur

Ik ben benieuwd naar de bonen, ik weet er echt niet veel van, vrijwel niets. Dus ik hoop dat ik het allemaal goed zal doen

Hier nog even een plaatje van een komkommer die de plant die ik te vroeg gezaaid heb aan het maken is. Ik kon het niet laten en heb 2 bloemen laten zitten laatst.

Het gaat tot m`n verbazing best goed

Het is een kleine soort, de lengte van de komkommer is al zoals hij moet zijn, alleen de dikte nog niet.

CIMG7743.JPG

De tweede bloem gaat minder:

CIMG7747.JPG

Ik heb ook nog komkommer zaailingen, die zijn net pas gestart. Ik hoop dat die dan lekker de tuin in kunnen strakjes.

Geplaatst:

Geweldig Juna, nu al een komkommertje uit eigen huis! Die tweede lijkt wel een augurk, met al die bultjes.

En ja zo nu en dan moeten wij mekaar even toespreken, voor je het weet staat dit forum vol met gepiep over stenen, drukte om niets en gemopper over druiven Maar verder vind ik het leuk hoor je tuin Juna. Ik moet ook een schaduwhoekje maken want mijn slaatje staan echt veel te veel in de zon. Straks schiet het allemaal door in de bloem (mopperdemopper)

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

Leukkkk! Als de tomaatjes dit jaar tegen vallen, ga ik denk volgend jaar toch ook maar wat kleine komkommertjes doen!

Geplaatst:

Ja wat grappig ik denk dat niet veel mensen lukt in woonkamer, dat is knap volgens mij troetel je heel wat af met ze

want k heb nog nooit komkommers gezien in huis, ben benieuwd of ze je lekker gaan smaken.

Geplaatst:

Echt heel leuk

Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme

Geplaatst:

Gaaf! Ik heb nog geen eens komkommerplantjes........

(ik koop ze)

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:
Gaaf! Ik heb nog geen eens komkommerplantjes........

(ik koop ze)

Dacht ze laatst gezien te hebben voor €5,- per stuk bij de intratuin, 1 meter hoog ofzo

Geplaatst:

Oohhhhhhh kan je makkelijk een stuk afbreken

Geplaatst:
  • Auteur
Ja wat grappig ik denk dat niet veel mensen lukt in woonkamer, dat is knap volgens mij troetel je heel wat af met ze

want k heb nog nooit komkommers gezien in huis, ben benieuwd of ze je lekker gaan smaken.

Ghaha, veel verzorgen doe ik wel maar verder niets bijzonders hoor. Niets knaps aan Misschien is het wel een makkelijke soort ofzo.

Naar hoe ze gaan smaken ben ik ook wel benieuwd, het is vast minder lekker dan wanneer ze van buiten komen.

De onderste bladeren worden nu trouwens wel lichter groen dan voorheen, dat is een tekort aan voeding toch? Of is dat iets anders? Misschien moet ik de plant in een emmer zetten.

Geplaatst:

Persoonlijk zou ik hem in vollegrond in je kasje buiten zetten, maar ik wil niet de schuld bij vorstschade

Maar ik denk dat hij dat weleens heel prettig kan gaan vinden, waarschijnlijk wel je hele kasje inbeslag neemt maar ook flink wat opleverd

hij heeft er in iedergeval nu al goed zin in.

Gele bladeren onderaan een plant of het afvallen ervan kan best gewoon natuurlijk zijn,

gebrekziektes zou je juist bij nieuuwe jonge bladeren vlekken zien.

Geplaatst:
  • Auteur

Ah ok! Dank

Ik wilde het al doen maar durfde het niet.

Maar als anderen er ook zo over denken.. dan probeer ik het gewoon.

Alleen is m`n kas-plastic op, dus dan zou ik nieuw moeten halen.. Hmm, misschien de sla-kas opheffen.. dat kan ook. De sla vind het nu toch te warm, de kas moet iedere dag helemaal open.

Alleen maak ik het de slakken dan makkelijker.

Ik ga nog even nadenken.

Ik wacht zoiezo met de verandering, tot de komkommer klaar is. Die wil ik niet verliezen En heel misschien geef ik deze gewoon wel een hele grote emmer, met lekker veel compost. En dan mag deze een binnenplant blijven. Ik heb van dezelfde soort nog 1 andere zaailing en geen zaden meer, verder alleen nog citroen komkommers.

Ik weet het nog niet precies.

Geplaatst:

Wow, jij zit ook al tegen de komkommertijd aan Die 2e lijkt idd meer op een augurk

Leuk hoekje heb je er van gemaakt Juna. Jij weet van elk klein hoekje weer iets heel speciaals te maken!

Laat je wel die 'wensput' dicht? Daar willen we echt geen foto's van zien!!

Good things come in small packages

Geplaatst:
  • Auteur

Lol, ja, hij blijft dicht. Al kan ik natuurlijk proberen de put vol te gooien met aarde en er een bak van maken (Grapje)

Gisteren was er een vriend op bezoek en hebben we samen het komkommertje geproeft, het was lekker! Heel smaakvol.

Geplaatst:
  • Auteur

Lol, heilig inderdaad!

Ik droeg de grote eer denk ik, omdat die vriend er bij was en dat samen met mij wilde doen, 'en' omdat ik het komkommertje mocht oogsten, aansnijden en proeven

Geplaatst:

Jij maakt het nog spannender Jasmin

Good things come in small packages