Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Juna`s moestuintje 2011


Juna

Aanbevolen berichten

Juna, ik kan het niet heel goed zien maar ik weet bijna zeker dat het een anemoontje is. Had je 'em uit het bos gehaald dan had ik gezegd bosanemoon, die staan hier namelijk bij de vleet in het bos. Het zijn prachtige bloempjes en vooral omdat ze er vroeg bij zijn met bloeien!

Pas maar op, volgend jaar staat je tuin er vol mee!

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juna, het ziet er erg leuk uit. Misschien handig om wat stokken voor die opgestapelde stenen te zetten. Kunnen de klimmers in klimmen, en heeft het 'muurtje' ook wat meer stevigheid. Het zou niet zo leuk zijn als je er groenten had groeien en een storm waait stenen erover heen.

 

Laat die oude buurman maar kijken hoor. Laten we eerlijk zijn, die mensen vinden het nu eenmaal leuk om iemand anders iets te zien doen. En wat jij doet is nog praktisch ook, dus dat zal de buurman wel erg leuk vinden. En hij is vast heel erg benieuwd wat er allemaal gaat opkomen in de zomer. Je zou de buurjongen met balkon ook wat tips kunnen geven wat hij kan verbouwen in potten.

Wij hebben afgelopen zaterdag ook staan slepen met zakken vol houtsnippers uit t bos. Dus je bent niet de enige die wel s wat uit t bos mee neemt

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht inderdaad ook al aan Anemoontjes, ik heb ergens anders in de tuin dit bloempje gevonden vandaag:

395854546.jpg

Ik ben dol op dit plantje, misschien wel m`n favoriet qua bloempjes. Vorig jaar groeide het inderdaad flink uit. Ik vond de witte erop lijken, maar toch ook best anders dus ik wist het niet zeker! Leuk, nog meer Anemoontjes! als het vol groeit heb ik daar echt helemaal geen problemen mee.

 

Aardbeijim, ik snap waarom je het denkt, er staat een sneeuwklokje direct naast. De langwerpige blaadjes die je ziet zijn van dat sneeuwklokje, maar bij dit bloempje horen die gevingerde blaadjes (geen idee of het zo heet )

Link naar reactie
Delen op andere sites

De langwerpige blaadjes die je ziet zijn van dat sneeuwklokje, maar bij dit bloempje horen die gevingerde blaadjes (geen idee of het zo heet )

 

De echte plantkundigen noemen het waarschijnlijk grof getand maar wij begrijpen wat je bedoelt. Dat andere plantje zegt me niet direct iets. De blaadjes lijken op een van de vele wilde geraniums die in mijn tuin groeien maar dat is het niet. Ik ga even zoeken, ben dol op bloemen die ik niet ken!

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een blauwe anemoon

 

Even een berichtje tussendoor, er gebeurd hier van alles dus ik ben nog steeds niet helemaal aanwezig zoveel als ik zou willen.

Maar het gaat goed met de plantjes, en ik heb wat nieuwe dingetjes gezaaid.

Ik wilde jullie vragen vanaf wanneer ik volgens jullie ervaringen, tomatenplantjes buiten in zo`n zelf gemaakt kasje zou kunnen zetten? Er is nu nog wel wat nachtvorst ed dus ik durf het nog niet, maar of het in de kasjes ook vriest.. weet ik niet.

Ik zou een keer op een nacht kunnen meten hoe dat zit, maar dan moet ik natuurlijk ook weten wat de minimale temperatuur is voor tomatenplantjes.

 

En verder is er niet veel bijzonders, ik heb zin om bonen te zaaien buiten maar durf dat nog niet, dus het is wachten geloof ik.

De buurman gaat binnenkort, zegt hij (bovenbuurman) z`n ramen lappen, en die zitten direct boven 1 van de bakken. Ik heb gevraagd of hij geen zeep wilde laten vallen , en hoop dat hij daar naar luistert. Hij weet nog niet wanneer hij het gaat doen (moet een ladder regelen) dus ik kan ook niets preventief doen als zeil over de bak of zoiets.

Hij heeft wel eens vuilniszakken vanaf z`n balkon in m`n tuin gegooid, dus ik ben bang dat hij niet echt veel geeft om moestuintjes ed. Sinds er een vriendin is in z`n huis is hij aardiger en gebeurd dat niet meer Maar ja.. ik zie het allemaal wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juna, buurman moet dus kennelijk zijn ladder in jouw tuin zetten bij het lappen? Kan je alvast het zeil klaarleggen, en tegen hem zeggen dat zodra hij begint, hij ook even jouw bak afdekt...

Of is ie zooo moeilijk aanspreekbaar??

 

Die vuilniszakken ... dat kan ook in een depri bui geweest zijn... of misschien zaten er toen wel de laatste spullen van zijn laatste ex in of zo... zegt nog niet dat ie altijd onaanspreekbaar is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ghihi, ik weet niet of hij moeilijk aanspreekbaar is.

Dat met die vuilniszakken was echt vuilnis, geen spullen. En hij schreeuwde in die tijd vaak tegen mensen ed, gewoon een beetje eng (als je alleen woont wel )

Maar ach.. ik zie het allemaal wel. Ik blijf het liefst gewoon uit z`n buurt.

Misschien leg ik wel een zeil klaar en doe ik een briefje in z`n brievenbus om te vragen of hij dat wil gebruiken.

 

Even iets anders.

Ik vond gisteren toen ik naar m`n werk wilde gaan een egeltje in de tuin, verstrikt in de netten die ik tegen de katten gebruik.. Het is van dat goedkope spul, met hele dunne draadjes, die echt overal in z`n stekels vast zaten. Het arme beestje.

Ik heb hem even mee naar binnen moeten nemen om heel voorzichtig met een klein schaartje alle kleine touwtjes tussen z`n stekels vandaan te knippen. Ik was bang dat het anders in z`n huid zou snijden als het strakker ging zitten.

Het ging goed, gelukkig zijn egels niet zo snel

Even nog een foto gemaakt voor ik hem weer buiten gezet heb

395969487.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig leuke en nuttige beestjes die egels, wij hebben er in onze siertuin ook een 10-tal.

Ik wilde jullie vragen vanaf wanneer ik volgens jullie ervaringen, tomatenplantjes buiten in zo`n zelf gemaakt kasje zou kunnen zetten? Er is nu nog wel wat nachtvorst ed dus ik durf het nog niet, maar of het in de kasjes ook vriest.. weet ik niet.

Zo'n kasje houdt maar enkele graden vorst en kou tegen dus ik zou nog even wachten tot minimaal eind april - bij voorkeur wachten tot mei. En goed naar de weersverwachting kijken als je ze toch in het kasje zet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuke gast!!!

 

Wij hadden gisteren ineens een mees in de woonkamer... hmmm gewoon door een open raam naar binnen... een kruising tussen een pimpelmees en een kuifmees... een klein blauwpaarse streep op de kop, en ik dacht echt dat ik in de stress zag dat het de kuifveren een keer omhoog zette... waarschijnlijk een vrouwtjes pimpelmees denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad geweldige leuke en nuttige beestjes

Vorig jaar liepen er ook twee door de tuin, misschien is deze er wel eentje van.

Hij krulde natuurlijk helemaal op als bolletje in m`n handen, echt zo schattig (ook al vond hij het niet zo leuk )

En bedankt voor je gedachten over de tomaten, ik zal dan inderdaad tot eindapril/mei wachten.

 

Jasmin, kleine vogeltjes zijn ook leuk en mooi ^_^ kon je hem makkelijk heelhuids buiten krijgen?

Ik had een keer een roodborstje in m`n slaapkamer, het arme beestje was nogal in paniek. Wel goed buiten gekregen uiteindelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een foto van de vroege minibel tomatenplantjes. De blaadjes vormen zich steeds 'boller' hoort dat? Of is dat een signaal dat richting een probleem wijst?

Op de foto kan je het niet echt goed zien maar misschien toch wel een beetje:

CIMG7296.JPG

Hier zie je ze links, op deze foto zie je het bolle van de bladeren wat beter

CIMG7304.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dat een teken van de kracht die in de groeitop zit en vouwt dat vanzelf uit,

ik neem aan dat er geen beestjes onder het blad zitten.

Je planten gaan super hard wat is je plan er voorlopig mee want ik denk niet dat ze tot half mei op je vensterbank kunnen staan.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...