Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Juna`s moestuintje 2011


Juna

Aanbevolen berichten

Mja, kweet niet

Die minibel plantjes worden niet zo groot gelukkig, maar de vleestomaten...

Ik denk dat ik ze gewoon zo lang mogelijk binnen hou, zo lang als lukt. Voor een aardige tijd kan nog wel,.. als ze het in deze potten uithouden. En dan naar buiten maar nog niet in de volle grond. Als het dan echt te koud word, haal ik ze gewoon naar binnen en mogen ze in de keuken staan tot het weer iets warmer is.

Niet echt handig, maar ach.

Ik zaai ook wat nieuwe van iedere soort, het komende weekend denk ik. Zodat die nog een tweede kans geven voor als het nodig is.

 

Ik ben blij in ieder geval dat je denkt dat het kracht is en niets ernstigs ik zie geen beestjes overigens. Daar doet het inderdaad wel aan denken, het is wel 'die soort' bolheid.

Ik dacht nog dat ze de potjes misschien te klein vonden,.. maar dat is echt gissen voor mij.

Ik zal in ieder geval zorgen dat ik grotere potten kan maken als het nodig is, even een strandmat vinden bij de kringloop dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog wat andere updates over de tuin

 

Een paar van de aardbeienplantjes in een hanging basket. Samen met komkommerkruid die natuurlijk te groot word, maar dan haal ik hem eruit en gebruik ik het wel als compost. Voor nu mag hij de grond gezond maken voor de aardbeien, ik las namelijk dat komkommerkruid goed is voor aardbeien en tomaten Het schors dient als mulch, eronder zitten ook nog verknisperde bladeren en in de grond zit ook een beetje vermiculiet. Water geven (want dat zou lastig worden met al die lagen) doe ik via een ingegraven bekertje, dan kan ik meteen goed zien hoeveel ik nu geef. Ik hoop dat dit alles gaat voorkomen dat het mandje een keer per ongeluk uit droogt.

395991945.jpg

Deze zijn vlot! :

395991944.jpg

Echt super netjes staat het niet, er is duidelijk iets mis gegaan maar ik vind het toch fijn om dingen te zien groeien ^_^

395991943.jpg

Aldi raketsla en pluksla in het potje, even heel voorzichtig voor het eerst proberen:

395991941.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jahoor! De bloemetjes zijn donkerpaars en hebben ieder een soort kapje als een monnik

 

Nee het is echt komkommer, van Vreecken! Ik herinner me nog heel goed dat ik maar 5 zaden kreeg en het alleen maar geschikt zou zijn voor in de kas. 2 zijn al mislukt, omdat ik ze verspeende en ze dat helemaal niet prettig bleken te vinden. Deze heeft wel overleefd en ik kijk het plantje echt de grond uit (en in de bloesem ook)

CIMG7301.JPG Met leuke krullende strengetjes en al ^_^

De bloem is nog niet open trouwens, dus ik wacht nog even.

De laatste twee zaden heb ik nog bewaard, die gaan echt pas later.

 

Verder gisteren spinazi gezaaid en peulen buiten gezet, waar ik een soort mini kas omheen gevormd heb met plastic zodat het niet direct allemaal nachtvorst voor z`n kiezen krijgt (hopelijk)

De spinazi zit eronder trouwens, want er komen ook nog bonen in dat hoekje en het schijnt dat spinazi er wel van houd daar onder te groeien.

Volgens internet kan die spinazi ook al, dus ik ben erg benieuwd.

 

Ik merk trouwens dat ik het nog heel moeilijk vind om in te schatten hoe de planten gaan groeien, hoeveel ruimte ik de zaden moet geven ed. Dus ik moet beter de instructies op de pakjes (als die er zijn) gaan volgen. Anders heb ik straks allemaal planten die om hun territorium vechten

 

Edit: trouwens, bloemen van komkommerkruid kan je ook eten! Ik zag op internet een heel leuk idee. Iemand deed ze in ijsblokjes-bakjes, met water en vroor ze in. Het resultaat was 'prachtige ijsblokjes' ^_^

Ze schijnen naar komkommer te smaken trouwens, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit Juna. Jammer dat je 1e 2 zaden zijn mislukt. En dat je er maar 5 kreeg is ook niet aanmoedigend Vraag ik me af wat je daarvoor hebt betaald.

Maar nu met goede moed toch een komkommerplant. Het lijkt wel alsof hij een lijntje met de buitenwereld wil leggen met die wokkelachtige draden

Ik heb al spinazie gezaaid vorige week. Aparte zaden hebben die. Ze staan gewoon in een bak zonder deksel. Zo koud is het niet en als er wel nachtvorst dreigt dan gaat de hele bak naar binnen. Ik zie wel hoe snel dat opkomt. Heb wel gemerkt dat als het geregend heeft, alles ineens omhoog schiet. Daar houden die plantjes wel van!

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helly,

Ja ze waren nog best duur ook.. het was in de tijd dat ik nog geen bergen zaden en plantjes van Hansm en Bonnie had gekregen, en komkommer vind ik heerlijk dus wilde het graag.

Ik wist toen ook nog niet wat hybride was, en het blijken hybride zaden te zijn, dus zoiezo is het niet de beste aankoop geweest.

Maar ik dacht ook echt dat er gewoon 'veel' in zou zitten

 

Het heeft veel geregend gisteren hier dus dan schiet de spinazi misschien wel omhoog vandaag! (--->*gaat ernaast zitten wachten*)

 

Jasmin,

Ok dan komt het hier vast ook goed. Het kasje was eigenlijk ook vooral voor de peulen, omdat die eerst binnen gestaan hebben. De overgang leek me zo groot. De spinazi zit er direct onder, dus ook in het kasje.

Naja, wat extra bescherming kan geen kwaad denk ik

 

De aardbeien gaan ook goed trouwens, ze richten zich allemaal netjes op ^_^ kleine nieuwe blaadjes erbij ed. Echt tof om te zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even een verschil aan te tonen, ik heb biologische zaden gekocht bij zaadhandel van der Wal. In het komkommerzakje zaten welgeteld 38 zaden waarvan ik er al 2 in een kweekbakje heb zitten. Ik vraag me even af of ik ook nog een paar zaden aan mijn moeder heb mee gegeven. Kan best. Laten we dan stellen dat ik er 40 in had zitten. En dat voor een prijs van € 1,95. Ik weet niet wat ze jou hebben gekost maar als je t zelfde hebt betaald voor maar een paar zaden dan is dat zeker te duur geweest.

Btw, ik bestel zeker ook geen hybride rassen.

Heb je tijdens het regenen je bak open laten staan? Ik denk dat dat wel kan met deze temperaturen. Hier achter t huis is het iig geen probleem.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje

Kan je een komkommer bloem nu echt 'zeker weten' eten? Ik kan er niets over vinden op het internet, wel over courgette bloemen maar niet over komkommer bloemen.

Ik heb er nu eentje en wil hem best in de sla doen, dat lijkt me wel grappig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...