Jump to content

Tomatenplantjes

heleentje

Recommended Posts

Goedemorgen,

Mijn Tomatenplantjes (F1Hybride) staan er wat ielig bij. Ze maken wel tomaatjes aan, maar ik ben niet heel erg  tevreden over de planten zelf. Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is. Ze staan overigens in een kas in de volle grond. Andere jaren ging het heel goed. Misschien een teveel aan grondwater na al die regen? 

Bijgaand een 2tal foto's.

Groet,

Marianne

tomaat 1.jpg

tomaat 2.jpg

Hi,

Dank voor de reactie. Ik heb de aarde van te voren bewerkt met moestuinaarde en moestuin mest. Als ik een watermeter (ben even de naam kwijt) in de aarde bij de planten steek, slaat hij meteen in het donkerblauw uit (erg nat). Ik vermoed dat dat het probleem is.  Zojuist nog even in de kas geweest. De aanmaak van tomaatjes gaat redelijk goed, maar de planten vind ik er niet erg gezond uit zien vergeleken met andere jaren.

Tips zijn zeer welkom.

Ik volg @Walters geheel, maar het hoeft hier nog niet te laat te zijn, de plant is nog niet aan het afsterven (ik heb er hier  eentje met voetrot, nog nooit gehad op de zandgrond en daar is het helaas wel te laat). Als je verwacht dat de grondwaterstand nog lang te hoog blijft (volgende week wordt het weer kouder en nieuwe regen), kan je eventueel met planken een verhoogde bak rond de plant maken en opvullen, de plant zal dan snel nieuwe wortels aanmaken. Je moet het zien als terug verplanten in een veel grotere pot. Er is ook heel heel weinig zon geweest wat ervoor zorgt dat planten die niet op een ideale plek staan ook uitgerekter groeien.

Edited by redzebra
  • Like 2