Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Acer stekken


Saffier

Aanbevolen berichten

In mijn voortuin groeit een acer palmatum maar gezien de overdaad aan wind in deze geweldige lente lijkt hij niet echt gelukkig. Het is zelfs al zo dat rondom de plek waar de kluit in de grond zit al scheuren in de grond komen van de kracht die de wind uit oefent. Nu weet ik dat het niet aan te raden is om een ABC boom als de acer te snoeien maar ik denk dat er weinig anders op zit. Ik heb er al van dat 'snoeiwonden' spul voor gehaald van Bayer.

Omdat het toch een erg mooie boom is vroeg ik me af of ik de takken die er af gesnoeid gaan worden ook kan stekken zodat ze weer nieuwe boompjes gaan vormen. Heeft iemand daar ervaring mee en hoe kun je dat het beste aanpakken? (is nu trouwens dan wel de goede tijd om dit te doen?)

De acer zit vol in het blad en vooral in de kruin groeit er veel blad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de link. Maar wat is dan nu het beste; stekken of afleggen?

En ik begrijp het gedeelte van de knoppen en wonden nog niet zo.. waar kan ik ze het beste afknippen (met de snoeischaar?) En dan in de volle grond verder laten groeien of toch echt oppotten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...