lientje Posted May 11, 2012 Share Posted May 11, 2012 Ik ben hier nieuw, lees al wel een tijdje mee, en heb een vraag: Ik ga eind juli 2 weken met vakantie, en nu meen ik ergens gelezen te hebben, dat ik de bonen dan net iets later moet zaaien zodat ik het oogsten dan over mijn vakantie kan tillen.. Klopt dit? Wie weet er antwoord? En hoe doen jullie dit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DubbelB Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 Welkom! Ikzelf ga stamboontjes zaaien. Ik heb begrepen dat de tijd tussen zaaien en oogsten bij stambonen ongeveer 60 dagen is. Aangezien ik de laatste twee weken van julie op vakantie ga, ga ik de boontjes pas begin juni zaaien. Met stokboontjes heb ik geen ervaring. Ik weet wel dat stokboontjes over het algemeen twee weken langer nodig hebben dan stamboontjes. Dat zou betekenen dat als je nu zaait, ze rond begin augustus geoogst kunnen worden. Je kunt het beste even uitrekenen wanneer je terugbent en dan 2,5 maanden terug tellen. Uiteraard is het weer ook deels afhankelijk van de groei. Nogmaals, ik ben geen ervaren moestuinder. Dus het kan zijn dat ik er wat naast zit hoor, maar dit is wat ik gelezen heb. Succes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lientje Posted May 30, 2012 Author Share Posted May 30, 2012 Hi, Bedankt! Ik ga ze volgende week zaaien, en dan maar kijken wat er van komt... En anders hebben de buren alvast een lekker maaltje! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts