Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Stokboontjes zaaien (oogstperiode over vakantie tillen?)


lientje

Aanbevolen berichten

Ik ben hier nieuw, lees al wel een tijdje mee, en heb een vraag:

 

Ik ga eind juli 2 weken met vakantie, en nu meen ik ergens gelezen te hebben, dat ik de bonen dan net iets later moet zaaien zodat ik het oogsten dan over mijn vakantie kan tillen.. Klopt dit?

 

Wie weet er antwoord? En hoe doen jullie dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom!

 

Ikzelf ga stamboontjes zaaien. Ik heb begrepen dat de tijd tussen zaaien en oogsten bij stambonen ongeveer 60 dagen is. Aangezien ik de laatste twee weken van julie op vakantie ga, ga ik de boontjes pas begin juni zaaien.

 

Met stokboontjes heb ik geen ervaring. Ik weet wel dat stokboontjes over het algemeen twee weken langer nodig hebben dan stamboontjes. Dat zou betekenen dat als je nu zaait, ze rond begin augustus geoogst kunnen worden. Je kunt het beste even uitrekenen wanneer je terugbent en dan 2,5 maanden terug tellen. Uiteraard is het weer ook deels afhankelijk van de groei.

 

Nogmaals, ik ben geen ervaren moestuinder. Dus het kan zijn dat ik er wat naast zit hoor, maar dit is wat ik gelezen heb.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...