Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Ik ben een Bosch Easy trimmer bij de kringloop tegengekomen, ik kon er niet omheen. Temeer daar er wat gerausd moet worden over tegels met teveel tussenruimte op een altijd vochtige ondergrond.

Nu slijten de standaard draden nogal snel. Logisch, beton en stenen zijn veel harder dan welk gewas dan ook. Er zijn soorten draad met andere vormen en dikten, die slijtvaster zijn. Ik zoek de draad die het sterkst is en het meest slijtvast. Het mag wat kosten.

Graag advies van ervaringsdeskundigen, als die er zijn?

aangepast door HuubvG
leesbaarheid

Geplaatst:
  • Auteur

Top! Ik was met zoeken niet verder gekomen dan dat staaldraad ook sleet, dus de verkeerde conclusie getrokken dat het ongeschikt zou zijn. Ik ga een keuze maken, bedankt!

Geplaatst:
  • Auteur

Ja logisch, de tegels werken als een slijpsteen, in dit geval ligt de slijpsteen stil en beweegt het staal. :smile:

Maar ik weet niet of de staalborstels of staaldraden passen op mijn Bosch EayGrassCut 23, even goed zoeken dus.

Even informeren bij Praxis / Gamma / Welkoop hier in het dorp, eens kijken wat zij me kunnen adviseren.

Ik heb hier wel een stukje schrikdraad liggen, nylon met een staaldraadje erin, dat wil ik vandaag eens proberen...

Geplaatst:

De reden dat het bij ons niet werkte met de staaldraden: de motor was niet sterk genoeg om de staaldraadunit goed rond te krijgen.

Geplaatst:
  • Auteur

Dat zal een ding zijn. Ik dacht ook niet eerst aan een borstel, ook om deze reden, dan zou ik mijn haakse slijper kunnen nemen daarvoor.

Voor twee of vier staaldraden lijkt mijn machine ook te zwak. te licht.

De schrikdraad kon ik er zojuist niet in krijgen, diameter te dik.

Dus nu verder kijken naar de geschikte enkele staaldraad.

aangepast door HuubvG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic